R

RickHuizen

Guest
Hallo,

Ik heb vandaag mijn cichliden allemaal weg gedaan om plaats te maken voor een roofvis bestand.
Ik wil graag grote roofvissen gaan houden en is ook compleet nieuw voor mij.
Er is weinig te vinden op internet mbt groot roofvis bestanden.
Vandaar dat ik jullie benader en hoop dat ik verder geholpen kan worden.
Ik heb een aquarium van 2.40Lx80Hx80B

De vissen die ik op mijn verlanglijstje heb staan zijn ongeveer:
-Aligator Gar
-Arowana
-Roodstaart meerval
-Cichla occelaris
-Panaque ( heb ik al zwemmen )
-Div grote L nr’s
- eventueel nog 1 of 2 roggen
- snakehead zou gaaf zijn maar had begrepen dat deze beter alleen gehouden konden worden.

Ik heb geen idee of bovenstaand allemaal bij elkaar kunnen maar dit is een beetje de soorten wat ik in mijn hoofd heb.

Ik wil wel echt een paar grote knallers erin zoals een aligator gar / arowana van 40cm ong.

zoals ik al aangaf is een roofvisbestand volledig nieuw voor mij dus alle tips en tricks / complete bestanden zijn welkom.

groetjes, Rick.
 
Geen enkele vis die je noemt kan in die bak worden gehouden. Ze worden allemaal een meter tot anderhalve meter lang dus ze kunnen zich in jouw bak niet eens omdraaien. De snakeheads zijn misschien je enige optie maar ik heb er verder niet echt veel verstand van.
Wat volgens mij wel kan is Polypterus senegalus, wat mij betreft een van de leukste roofvissen die er zijn.
 
Geen enkele vis die je noemt kan in die bak worden gehouden. Ze worden allemaal een meter tot anderhalve meter lang dus ze kunnen zich in jouw bak niet eens omdraaien. De snakeheads zijn misschien je enige optie maar ik heb er verder niet echt veel verstand van.
Wat volgens mij wel kan is Polypterus senegalus, wat mij betreft een van de leukste roofvissen die er zijn.

Hoi, dat is duidelijk.
Ik was ook zeker niet van plan om ze tot een meter te houden haha.
Volgend jaar verhuis ik en dan ga ik een bak laten bouwen van ca. 3-5 meter.
Ik wil dus een maximaal van 40cm ongeveer.
volgend jaar krijgen ze dan ook een nieuw verblijf.
 
Nog andere mensen met ervaring op dit bestand? Gr
 
Ik zou persoonlijk nooit vissen in een bak houden als je van te voren weet dat ze te groot zullen worden. Je kan nu nog zulke mooie plannen hebben voor de toekomst, maar de toekomst is altijd onzeker. Ga altijd uit van de situatie zoals hij nu is, en in je huidige bak zal je echt andere vissen moeten houden dan de vissen die je noemt. Je kan altijd je bestand aanpassen als er daadwerkelijk een grotere bak staat.
 

Terug
Bovenaan