Bestaande achterwand er uit halen


J

Jan Boers

Guest
Hallo,

Ik heb een Juwel Rio 350 en wil de bestaande achterwand er uit halen in een draaiend aquarium.
Is dit mogelijk en welke beproefde methoden zijn er al bekend?

Zat er zelf aan te denken om het aquarium voor de helft leeg te laten lopen en vervolgens langzaam te beginnen om stukje bij beetje de achterwand los te maken.

Later wil ik dan op dezelfde manier er een nieuwe achterwand in plaatsen.

Alvast bedankt.
 
Wat voor achterwand is het en hoe zit die vast? Als die gekit zit kun je er met een scherp mesje achter om hem los te maken.
Een nieuwe achterwand plaatsen in een draaiend aquarium lijkt me geen succes.. Weet niet hoe je van plan was de achterwand vast te maken?
 
Je kan de achterwand verwijderen met visdraad. Achter de kit en dan snijdende beweging maken.

Een nieuwe kitten in een draaiende bak is vragen om problemen denk ik. Die ga je toch ook kitten.

Waarmee dan? Meeste kit moet een aantal uren tot dagen luchten / uitwasemen.

Er zal echt wel kit zijn om onder water te gebruiken maar kijk dan
goed uit met oplosmiddelen ed.

http://www.aquariumexpert.nl/orca-onder ... spuit.html


zoiets bv.

Zou em echt leeg laten lopen en goed drogen / dan kitten. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

suc6
 
Ik was van plan om voor het verwijderen de helft van het water er uit te halen en de kleinere vissen in een kleine bak te zetten.
Bij een nieuwe wil ik alle water er uit halen en inderdaad de achterwand kitten, dus in een droog aquarium.
De huidige achterwand lijkt mij gekit en het is misschien een oplossing om inderdaad met visdraad te kijken of deze te verwijderen is.

Maar ik wil eerst de huidige eruit hebben, omdat deze met veel alg begroeit is en ik ook het filter wil aanpassen.

Bedankt voor de reacties.
Ik ga er mee aan de slag.
 
mmm...
Zo juist toch nog eens goed nagedacht.
Ik ga toch het gehele aquarium leeg laten lopen om vervolgens netjes de achterwand er uit te halen en de apparatuur te plaatsen waar ik het hebben wil.
Dus inderdaad, waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan?
 
Jan Boers zei:
mmm...
Zo juist toch nog eens goed nagedacht.
Ik ga toch het gehele aquarium leeg laten lopen om vervolgens netjes de achterwand er uit te halen en de apparatuur te plaatsen waar ik het hebben wil.
Dus inderdaad, waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan?

:thumbs:

Spaart je misschien een hoop ellende.
 
webhond zei:
Je kan de achterwand verwijderen met visdraad. Achter de kit en dan snijdende beweging maken.

Een nieuwe kitten in een draaiende bak is vragen om problemen denk ik. Die ga je toch ook kitten.

Waarmee dan? Meeste kit moet een aantal uren tot dagen luchten / uitwasemen.

Er zal echt wel kit zijn om onder water te gebruiken maar kijk dan
goed uit met oplosmiddelen ed.

http://www.aquariumexpert.nl/orca-onder ... spuit.html


zoiets bv.

Zou em echt leeg laten lopen en goed drogen / dan kitten. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

suc6
En waarom is een achterwand in een bestaande bak plakken om problemen vragen?
Ikzelf en vele andere hier in deze streek plakken zowel in een zoetwater als een zoutwateraquarium zaken vast ofwel in het water ofwel op materiaal dat direct onder water gaat.
Gebruik je TEC7 dan heb je kit die een neutrale PH heeft en op enkele uurtjes droog is.

Hoe doen wij dit?
we halen 50% water weg, doen de bodem(grind of zand)wat naar voren, kuisen indien nodig met een vod of papier de algen van de achterruit.
Nu doe je enkele proppen kit op je achterwand, zet deze op zijn plaats, laat een uurtje of 3 drogen en doe het zand weer naar achter en vul hem opnieuw met water.

Ik heb met TEC7 ooit een achterwand vervangen en dit volledig onder water, kan helemaal geen kwaad voor vissen of planten.
 

Terug
Bovenaan