Bescherming bodem


Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
457
Locatie
Gelderland
Ik lees dat mensen soms piepschuim gebruiken voor het beschermen van de bodem bij stenen bijvoorbeeld.
Zijn er ookeen soort rubberen matjes hiervoor te verkrijgen? Waar kan ik die vinden?
Als piepschuim beter is, welke dan? Als ik bij de bouwmarkt online zoek op piepschuim dan kom ik niet veel verder.
 
Hoeveel stenen wil je dan gebruiken want ik heb dat nog nooit gedaan. Tenzij je flink wil stapelen en kun je ook een stekkenrooster gebruiken.
 
Hoeveel stenen wil je dan gebruiken want ik heb dat nog nooit gedaan. Tenzij je flink wil stapelen en kun je ook een stekkenrooster gebruiken.
Ik ook niet, maar de stenen die ik nu wil gebruik zijn wat scherper en groter. Ik ga niet stapelen. Rubber of kunstof matje zou voorkeur hebben.
 
Met scherpe punten altijd even opletten inderdaad en dan is het wellicht veiliger om er iets onder te leggen.
 
Geen risico nemen met stenen in je aquarium , ik heb een witte piepshuim plaat gebruikt en daarop een strook vijverfolie
 
Het hangt denk ik erg af van de hoeveelheid en de vorm maar bij losse stenen die vrij rond zijn heb ik nooit iets gebruikt. Meestal plaats je ze ook op het grind en dan kan het weinig kwaad.
 
Het mooiste is denk ik een grindmat.
Te krijgen bij de betere aqua winkels.

Zoiets
image_1_149517.jpg
 
Hoe dik is die plaat? Heb je die plaat vastgemaakt met iets?
Volgens mij was het een templex plaat van hooguit 2 cm dik , onder en boven bedekt met vijverfolie. Het is al een tijd geleden , maar ik denk dat ik hem op een paar plaatsen heb gekit met aquariumkit , omdat je niet het risco wilt lopen dat hij los gaat komen bij wijzigingen aan het aquarium.
 
Ik heb een jbl aquapad waarbij staat dat het voor onder het aquarium is maar ook gebruikt kan worden in het aquarium. Zelf twijfel ik wel of het geen verkerrde stoffen zal afgeven
 
Ja, eigenlijk wel. Maar ik ga toch die winkel nog maar eens bellen
 

Terug
Bovenaan