Bert en Ernie-Junior


J

JackoRink

Guest
Hallo iedereen, ik ben groot fan van sluiers en alles wat daar ook maar mee te maken heeft. Ik heb al veel foto's van anderen bekeken en heb heel veel moois gezien.
Ik heb geprobeerd een paar foto's van mijn bak (1,30x60x50) en de bewoners (Bert en Ernie-Junior) te maken. Foto's zijn niet mijn sterkste punt, maar ik hoop dat het gelukt is.

167333jackorink_0_82_bak.jpg


654477jackorink_0_82_bert.jpg


881813jackorink_0_82_ernie.jpg


Groet Jacko
 
Welkom en je hebt daar een mooie aangeklede bak met een paar mooie Ryukins zwemmen.
 
Mooie bak hoor en wat een leuke vissen ;)
De vissen hebben wel behoorlijk lange vinnen. Heb je ze zo gekocht?
 
Bedankt voor jullie leuke reacties.
Ik heb Bert al een jaar of zes. Ik had al jaren een "gewone"tropisch aquarium. Door ruimte gebrek moest die weg. Mijn vrouw vond dat zielig voor mij een heeft mij toen een (veel en veel te kleine) aquarium gekocht. Met twee visjes. Bert en Ernie-Senior. Wel heel lief, maar ook wel een beetje zielig. Ernie-Senior heeft het dus ook niet lang volgehouden.
Ik heb toen maar snel een groter aquarium gekocht (nog steeds veel en veel te klein) en daar heeft Bert een tijd lang alleen gewoond. Vond ik ook heel zielig. Dus maar weer een groter aquarium, en een vriendje voor Bert. Ernie-Junior. Dat is nu zo'n twee jaar geleden.
Omdat die bak ook te klein was kregen Bert en Ernie-jnr veel problemen. Zwemblaas, ruzie etc etc. Toen ben ik mij eigenlijk pas echt gaan verdiepen in deze soort. Beter voer gekocht, betere inrichting van de bak en sparen voor een ruimer onderkomen.
Deze bak is het resultaat.

Hoe meer ik mij er in verdiep en hoe beter ik voor ze zorg, hoe mooier ze worden. En hoe leuker ik het vind! Ondertussen ben ik echt fan en doen B en E-jnr het erg goed. Ze groeien en zien er (vind ik) erg mooi uit.

De bak waar ze nu in wonen draait nog niet zo heel lang (maand of drie) en ben ik dus nog aan het mooi maken. De rechter kant is de "rommelkant" omdat ze het heerlijk vinden om door de planten te zwemmen en verstoppertje te spelen (en rommel te maken!) heb ik die dus beplant met grotere bossen snelgroeiers. De linkerkant is nog bezig te settelen. Omdat de bak nog niet zo lang draait is er veel alg geweest. Die trekt nu weg (is eigenlijk al helemaal weg) maar heeft wel zijn sporen achtergelaten op de planten. Die vervang ik nu stap voor stap.

Ik wil graag uitbreiden (nog een vriendje erbij) maar probeer mijn emoties wel de baas te zijn. Dus eerst de bak helemaal goed en dan op zoek naar een nieuwe bewoner.

Jammer dat ik niet eerder ben begonnen met het echt goed verzorgen van mijn vissen, want zoals het nu gaat is zoveel leuker. Kortom: liefhebber voor het leven!

Oh ja,
de foto van het aquarium vertekent wel erg. Omdat ik geen goede camera heb moest ik de foto nogal in elkaar proppen. Lijkt dus kleiner als in het echt.
 
Ongeveer twee jaar geleden waren ze nog zo:
698851jackorink_0_82_dsc04530.jpg


463895jackorink_0_82_dsc04536.jpg


436763jackorink_0_82_dsc04535.jpg
 
Wat goed dat je zo'n groot aquarium hebt gekocht!
En wat zijn je vissen gegroeit! Je hebt je aquarium ook erg mooi ingericht, vind ik.
 
Misuzu zei:
Die op de 2e foto is echt een scheetje

Namens Bert: Bedankt!

885277jackorink_0_82_dsc04888.jpg


763884jackorink_0_82_dsc04899.jpg


Ik zie hier op het forum zoveel mooie vissen dat ik wel erg jaloers ben geworden. Ik ben druk op zoek naar meer gezelligheid in de bak. Ik heb wel een paar vragen. Misschien kan iemand me helpen.
Als ik in mijn woonplaats rondzoek zie ik alleen hele kleine visjes. Sommige wel mooi, maar zou het problemen geven om kleintjes bij vissen van het formaat van Bert en Ernie te zetten? Als ik zie hoe ruig ze (al en toe) met elkaar omgaan...

Een tweede vraag: iemand vertelde mij dat hij wel eens garnalen bestelde via internet. Hij deed dat bij Veldhuis (Enschede)en heeft daar goede ervaringen mee. Ik ken de winkel zelf wel, maar heeft iemand ervaring met het bestellen van vissen via internet?
Ik heb geen haast met nieuwe bewoners, maar wil wel graag bekijken welke mogelijkheden er allemaal zijn.
 
Je bak is prachtig zo zeg!
Hier heeft het nog nooit problemen opgeleverd door het bijzetten van kleinere vissen.
 
Vissen heb ik nog nooit online besteld, maar mijn garnalen komen van aquafizz en dat ging prima!

En je hebt inderdaad een prachtig aquarium!
 
Dank voor de info. En voor de complimenten. Ik zal eens rondgluren.
En als ik ooit een vis zie als Whiteman van Patries ben ik direct verkocht!
En mooie garnalen als die van homines lijkt mij ook wel wat. Een vriend van mij heeft garnalen in zijn gezeldschapsbak, hij wilde mij wel een paar verkopen, maar ik ben bang dat die dan als (heel)duur levendvoer-snack momentje gebruikt gaan worden :)
(en ik las ook ergens dat garnalen door hun scherpe lichaamsdelen misschien gevaarlijk kunnen zijn voor grote eters als die van mij)

Ik ga op zoek en als ik wat vind zal ik een update doen.

Weet iemand trouwens een goede winkel in de buurt van Groningen. Misschien een geheim adresje buiten de standaard winkels om?
 
Wat is in de buurt van Groningen? En wat zoek je dan? Sluiers of garnalen?
Er is niet echt een goed adresje in Groningen, je moet gewoon maar net tegen wat leuks
aan lopen. Zo gaat het bij mij ook. Misschien kun je op marktplaats kijken? Wellicht is er
nog een vissenkom-goudvis op zoek naar een goed tehuisje?

Ik heb zelf 2 mooie sluierstaarten van vorig jaar die naar een ander huisje
mogen, een oranje/witte oranda (zonder overdreven wen) en een calico fantail. Daarnaast heb ik
nog wat baby's, maar die moeten nog wat groter groeien voor ze mogen verhuizen ;)

En ik weet niet wat voor garnalen je zoekt, maar ik heb nog eigen kweek Crystal Red garnalen over.
Alleen die zijn meer geschikt voor een eigen aquarium en niet voor bij je sluiers, dat zou
zonde zijn :D In mijn garnalen-fotoalbum kun je foto's zien.
 
Miss-Poodle zei:
En ik weet niet wat voor garnalen je zoekt, maar ik heb nog eigen kweek Crystal Red garnalen over.
Alleen die zijn meer geschikt voor een eigen aquarium en niet voor bij je sluiers, dat zou
zonde zijn :D In mijn garnalen-fotoalbum kun je foto's zien.

Hahaha het is maar net hoe je het bekijkt. Ik denk dat Bert en Ernie-jnr het helemaal geen zonde vinden :chef:
Ik heb je garnalen-bak foto's bekeken. Mooi hoor! Die Crystal Red heeft mijn vriend ook. Ik zei hem al dat die veel te klein zijn. Hap,slik weg. Hij had het over Japonica (en dan de jumbo-variant) die worden groter, zijn sneller en bewegelijker. Maar als ik garnalen zou plaatsten wil ik zeker zijn dat het goed gaat. En die zekerheid heb ik toch nooit als ik het niet probeer.. wat is wijsheid he? Dan maak ik toch liever een aparte garnalen bak. Maar daar heb ik pas plaats (en tijd) voor als de kinderen de deur uit zijn. En dat kan nog wel even duren gelukkig.

Het marktplaats-visuitkomredden-idee is een goede. Daar had ik nog nooit aan gedacht. Ik ga maar eens even rondsnuffelen.
 
Marktplaats inderdaad.
Als je in Groningen iets wilt, kan ik je de dierenwinkel in winkelcentrum Paddepoel aanraden. Niet dat ze daar zo ongelofelijk veel verstand van zaken hebben, maar wel meer dan bij sommige andere zaken daar hebben wij onze eerste visjes ook gehaald en altijd goede ervaringen mee. Vriendelijke mensen ook. En ja advies moet je gewoon hier inwinnen :p
 
Dank je. Paddepoel kijk ik wel vaak. Maar die vind ik vaak wel duur. In Helpman zit ook een dierenwinkel waar ze wel eens mooie visjes hebben. En Frits Kuiper is ook wel mooi. Maar het is vaak zo dat ze heel veel mooie tropische visjes hebben en van alles en nog wat, en dan een paar bakjes vol met zielige sluierstaartjes. Gister was ik nog bij de Hornbach, alle goudvis en sluierbakken zaten vol witte stip.... AUW!

Marktplaats hou ik goed in de gaten, maar is niet veel voorbij gekomen. Maar ik heb ook geen haast.
Zal binnenkort weer een paar foto's uploaden, alles gaat perfect. Nog steeds groeiende en vrolijke vissen..
 
Wat een prachtige bak!
Als bijbewoners zou ik Vuurgarnalen nemen en wat Endlerguppy's. Er is in jouw bak genoeg verstopgelegenheid en als er een keer wat word op gegeten is dat bij deze soorten niet zo heel erg. Ze krijgen snel genoeg weer jongen.

Voor goede winkels weet ik niet, woon aan de andere kant van het land, wel zou je dat marktplaats idee aan kunnen houden.
 

Terug
Bovenaan