Bellenteller type en positie


Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
457
Locatie
Gelderland
Ik zou graag een bellenteller willen hebben die ik gemakkelijk kan bijvullen zonder slang te verwijderen. Iemand een suggestie?
Daarnaast wil ik de teller graag in het meubel vastzetten, tussen het magneetventiel en de terugslagklep. Kan dit gewoon? Of moet hij dichter bij de diffuser?
 
Neem eentje die je kan open draaien.
Ik maak even een foto van de mijne
 
[SUP]Deze is van mij en van JBL.[/SUP]
[SUP]Het glaasje kan je losschroeven en vullen met water.[/SUP]
Bij mij zit ie aan de reactor vast met een tywrap.

IMG_20230529_203653.jpg

IMG_20230529_203709.jpg

IMG_20230529_203730.jpg
 
[SUP]Deze is van mij en van JBL.[/SUP]
[SUP]Het glaasje kan je losschroeven en vullen met water.[/SUP]
Bij mij zit ie aan de reactor vast met een tywrap.

Bekijk bijlage 360775
Bekijk bijlage 360776
Bekijk bijlage 360777

Bedankt voor de foto's! Paar vragen nog:
Kun je de CO2 gewoon aan laten staan als je deze bellenteller losschroeft om bij te vullen?
Hoe vaak moet je water bijvullen?
Lopen de bellen mooi door? Of spaart ie eerst op boven in het bakje?
 
Bedankt voor de foto's! Paar vragen nog:
Kun je de CO2 gewoon aan laten staan als je deze bellenteller losschroeft om bij te vullen?
Hoe vaak moet je water bijvullen?
Lopen de bellen mooi door? Of spaart ie eerst op boven in het bakje?
Ik zet altijd mijn magneetventiel even van het stroom af. Gewoon zonde om je dure CO2 te verliezen.
Maar als je snel bent, los draaien vullen en vastdraaien moet je toch wel beneden de 30 seconden redden, dan kan je de CO2 ook gewoon open laten staan.

Ja CO2 loopt netjes door, geen buffer in het dekseltje.

Bijvullen ligt gewoon aan de werkdruk denk ik. Ik denk dat ik eens in de maand water vul. Bij mij is de druk zo'n 1.4 bar.

Ding wordt met een zuignap verkocht.
Kan je ook met een schroefje in je meubel zetten.

Waar in de slang maakt niet veel uit als er maar een terugslag ventiel tussen het aquarium en de bellenteller zit aan de ene kant en de magneetventiel aan de andere kant.
 
Ik zet altijd mijn magneetventiel even van het stroom af. Gewoon zonde om je dure CO2 te verliezen.
Maar als je snel bent, los draaien vullen en vastdraaien moet je toch wel beneden de 30 seconden redden, dan kan je de CO2 ook gewoon open laten staan.

Ja CO2 loopt netjes door, geen buffer in het dekseltje.

Bijvullen ligt gewoon aan de werkdruk denk ik. Ik denk dat ik eens in de maand water vul. Bij mij is de druk zo'n 1.4 bar.

Ding wordt met een zuignap verkocht.
Kan je ook met een schroefje in je meubel zetten.

Waar in de slang maakt niet veel uit als er maar een terugslag ventiel tussen het aquarium en de bellenteller zit aan de ene kant en de magneetventiel aan de andere kant.

Helder, bedankt!
 
Ik zet altijd mijn magneetventiel even van het stroom af. Gewoon zonde om je dure CO2 te verliezen.
Maar als je snel bent, los draaien vullen en vastdraaien moet je toch wel beneden de 30 seconden redden, dan kan je de CO2 ook gewoon open laten staan.

Ja CO2 loopt netjes door, geen buffer in het dekseltje.

Bijvullen ligt gewoon aan de werkdruk denk ik. Ik denk dat ik eens in de maand water vul. Bij mij is de druk zo'n 1.4 bar.

Ding wordt met een zuignap verkocht.
Kan je ook met een schroefje in je meubel zetten.

Waar in de slang maakt niet veel uit als er maar een terugslag ventiel tussen het aquarium en de bellenteller zit aan de ene kant en de magneetventiel aan de andere kant.

Toch een vraagje nog; Als ik je goed begrijp zet je het terugslagventiel dus tussen het magneetventiel en de bellenteller?
 
Dat kan maar dat is niet hoe ik het schreef.

Wat je niet wil is dat water uit het aquarium terugloopt je CO2 systeem in. En wat mij betreft mag dat water ook niet naar je bellenteller terug lopen. Dat is namelijk vies water en in je teller wil je schoon water.


Bij mij:
CO2 fles
Naaldventiel met drukmeter
Magneetventiel
Bellenteller
Terugslag ventiel
Reactor
Aquarium


Reden dat ik het zo doe is dat er tussen naaldventiel en bellenteller geen weerstand van terugslagklep zit zodat je de bellen nauwkeuriger kan instellen.

Water uit de bellenteller zal nooit teruglopen naar de magneetventiel omdat daar geen hevel effect ontstaat.
 

Terug
Bovenaan