Begroeing het een groeit wel, het ander amper


ZEN

Well-known member
Lid geworden
3 december 2020
Berichten
95
Leeftijd
72
Titel zegt het zowat .
Origineel heb ik er 3 maand geleden 4 soorten ingezet, gras, ehe soort van palmboompjes , een rode soort en valsinarus of zoiets.
Ik geef iedere week planten voeding en heb geen last van algen, onder de bruine bodembedekker zit een 2 tal cm bodem voeding/zand.
Het gras groeit niet in de hoogte en er komt amper wat bij in de breedte.
De zeg maar palmboompjes................. die zijn niet bij te houden , moet ik wekelijks bijknippen.
De rode soort komt langzaam maar zeker op gang en is ongetwijfeld gehinderd door de palm overwoekering.
De Valsinarus (2) hebben eindelijk wat zijscheutjes ( blaadjes/stengeltjes) bij gekregen maar nog altijd maar amper 5 cm hoog
PS ........de plastic is er uit :)
 

Bijlagen

  • 20210121_171025.jpg
    20210121_171025.jpg
    546.6 KB · Weergaven: 121
  • 20210309_143332.jpg
    20210309_143332.jpg
    345 KB · Weergaven: 124
Niet iedere plant groeit al even snel van nature; en sommige planten stellen hele stricte eisen om te groeien - waaronder dat naaldgras. Intens licht en co2 heb je nodig om daar goede groei, of überhaupt overleven, mee te krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN
Titel zegt het zowat .
Origineel heb ik er 3 maand geleden 4 soorten ingezet, gras, ehe soort van palmboompjes , een rode soort en valsinarus of zoiets.
Ik geef iedere week planten voeding en heb geen last van algen, onder de bruine bodembedekker zit een 2 tal cm bodem voeding/zand.
Het gras groeit niet in de hoogte en er komt amper wat bij in de breedte.
De zeg maar palmboompjes................. die zijn niet bij te houden , moet ik wekelijks bijknippen.
De rode soort komt langzaam maar zeker op gang en is ongetwijfeld gehinderd door de palm overwoekering.
De Valsinarus (2) hebben eindelijk wat zijscheutjes ( blaadjes/stengeltjes) bij gekregen maar nog altijd maar amper 5 cm hoog
PS ........de plastic is er uit :)
Wanneer je planten koopt zit er veelal zo'n plastic staafje bij met daarop de naam plant de plant. Bij de aanbieders staat ook altijd aangegeven welke planten hij te koop heeft. Het is goed om altijd op de een of andere manier te onthouden welke planten je aanschaft. En nog beter is het om in ieder geval na te kijken wat je planten vragen om te kunnen groeien. Verreweg het beste is om dit alles te doen voor je iets aanschaft. Je kan het dan houden bij die planten die ook passen bij jouw bak en je dieren. Dit bespaart je veel geld en problemen en zorgt uiteindelijk voor veel plezier van deze hobby. Zomaar wat tips, overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZEN

Terug
Bovenaan