Beginners info


S

Serdar

Guest
Dag allen,
Ik ben nieuw hier en ik heb interesse in een vissoort. Ik weet er nog best weinig van dus als jullie mij zouden willen helpen zou dat best goed zijn. De soort die ik zou willen nemen zijn kardinaaltetra's. Ik denk eraan om er een stuk of 10 te nemen. Hoe groot moet de bak zijn en hoe kan ik hem het best inrichten ? Alle extra informatie e ervaringen zijn welkom.
 
Welkom Serdar, op het Af.

Reken op zijn minst 80 cm, groter is betr.
Kardinalen zijn zwemmers, he. dus hoe groter hoe betr.
 
Ah bedankt voor de link. Minimaal 80 cm, begrepen. Zou het kunnen om er een andere soort bij te doen ? Ik zou het liefst nog zo ee fel gekleurde soort erbij willen. Echt zo een eyecatcher zoals de kardinalen. Dit is echter niet noodzakelijk. Ik zat te denken aan zwaarddragers ? Gewoon een enkel mannetje. Welke waterplanten kan ik erbij doen ?

Ook lees ik op sommige sites dat het erg sterke vissen zijn, maar op andere sites staat weer dat ze erg gevoelig zijn. Wat zijn jullie ervaringen ?

En kan iemand ook uitleggen hoe dat indraaien van een aquarium werkt ? Ik begrijp niet hoe dat proces met de bacterien werkt en kan het ook niet echt vinden.
 
Die 2 horen niet bij elkaar,hoor.

Indraaien duurt 3-4 weken.
Komt dat er ersst nitriet gemaakt wordt(giftig) dat wordt omgezet naar nitraat . dat is dan gelijk plantvoeding.
De bak inrichten, met wat en planten.
Water is water, zit niets in.
Als je nu wat vlokvoer verkruimelt, hebben de opstartbacterie te eten.

Die bacterie gaat in je filter en de bodem.

Na 3 weken, water testen op nitriet. =0 nitraat = + 10? of hoger.

Dan is het wel goed..
 
Oohw, dus dat systeem met de (de)nitrificerende bacterien. Ik begrijp het , bedankt.

Welke vissen kan ik er dan wel bij doen en welke planten raden jullie me aan ?
 
Zwaarddragers willen koeler dan Kardinalen en heel ander water. Ook zijn Zwaarddragers sociale vissen die je niet alleen houdt.

Wat vind je van de Neontetra?
 
Heb ik aan gedacht , maar die lijken wel een beetje op kardinalen. Ik wil wel twee aparte soorten die onder dezelfde omstandigheden kunnen leven etc.
 
En wat dacht je van de popondetta's ? Dat zijn vette beesies zeg.. Die heeft mn opa gehad.. Kunnen wel duur zijn op een bepaalde leeftijd..
 
Serdar zei:
Heb ik aan gedacht , maar die lijken wel een beetje op kardinalen. Ik wil wel twee aparte soorten die onder dezelfde omstandigheden kunnen leven etc.
Maar Neons willen koeler, en kun je daarom makkelijker combineren met andere soorten.
 
AquariaManiak zei:
En wat dacht je van de popondetta's ? Dat zijn vette beesies zeg.. Die heeft mn opa gehad.. Kunnen wel duur zijn op een bepaalde leeftijd..

Ik hoor die soort nu voor het eerst. Heb het even opgezocht en zijn inderdaad prachtige visjes :smitten: Zou zomaar kunnen.
 
Botia zei:
Serdar zei:
Heb ik aan gedacht , maar die lijken wel een beetje op kardinalen. Ik wil wel twee aparte soorten die onder dezelfde omstandigheden kunnen leven etc.
Maar Neons willen koeler, en kun je daarom makkelijker combineren met andere soorten.

Dus je raad me aan om neons te nemen. En waar zou ik die dan mee kunnen combineren ?

Ik kan wat opdringering overkomen , maar weten jullie echt geen soort die met de kardinale kan ? :sorry: Ik zat best lang te denken aan kardinalen , vandaar.
 
Je wilde een blikvanger voor bij kardinalen? Ga eens naar de winkel en bekijk de Apistogramma soorten die ze hebben. Kom terug met het lijstje en wat je aanspreekt. Er zijn een paar leuke soortjes die heel taai blijken, maar er zit ook spul bij dat verdraaid lastig te houden is. En niet alles matcht even lekker met kardinaaltetra's.

Popondetta heeft trouwens al een hele tijd Pseudomugil.
 

Terug
Bovenaan