Begin van de nieuwe achterwand


Ralphie

Well-known member
Lid geworden
4 december 2019
Berichten
90
Leeftijd
43
Hallo

Heb me toenstraks al even snel voorgesteld..
Volgende week komt de nieuwe (2dehandse) bak.
190 x60 x60.
Het plan is de achterwand zelf te maken van tempex.. tegellijm en uiteraard epoxy.

Met het tempex gedeelte al begonnen.
Maar moet ik nu de zijkanten en de achterkant van de tempex ook behandelen met tegelijm en epoxy of kan ik de kale tempex gewoon tegen het glas kitten?..
Denk zelf van niet en gewoon ertegenaan kitten mja..
 

Bijlagen

  • 20201014_221248.jpg
    20201014_221248.jpg
    248.6 KB · Weergaven: 121
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je weet dat je aquarium stabilisatiestrips zal hebben en je dus onmogelijk je achterwand in 1 geheel in je bak krijgt?
 
Yesss dat weet ik.. er zitten volgens de vorige eigenaar 2 stabilisatie strips..hij had geen tijd en/of waarschijnlijk geen zin om te meten waar precies en op welke afstand.
Maar goed beetje logisch denkwerk en de strips zitten verdeeld over de 2 meter. Dus heb zelf zoiets gedacht van rond de 60 a 65 cm vanaf de zijkanten
Hier heb ik bij het maken van de wand over nagedacht.. hij is dus uit 3 stukken gemaakt.
Maar me vraag ging over de zijkanten en achterkant wel of geen tegelijm en epoxy ?
 
Ik zou de zijkant zeker meenemen als deze zichtbaar is.... anders alleen 1e paar cm cm van zijkant met epoxy doen om de tegellijm goed af te sluiten.
 
Heyy..
De zijkant is niet echt zichtbaar aangezien de ombouw van de bak dicht is aan de zijkanten..
Maar de tip om de tegellijm af te sluiten van de zijkant is wel een goeie.. dit is denk ik ook wat makkelijker met afkitten..

Thxxx
 
Zo... even een update..
De achterwand zit meerdere malen in de tegellijm..
De laatste laag is gekleurd met verf van de action en met licht en donker grijze tegellijm wat diepte proberen te creëren.
Dat is goed gelukt vind ik zelf 😁
Het leidingwerk achter de wand zit er ook al. Dit is allemaal van 25 mm druk pvc, dus ja het gaat de goede kant op.
Morgen de achterwand eruit en dan de eerste laag epoxy erop👌👌
 

Bijlagen

  • 20201030_165141.jpg
    20201030_165141.jpg
    277.2 KB · Weergaven: 105

Terug
Bovenaan