beest gooit zand in vijver


E

EJAY

Guest
Sinds een paar weken heb ik het probleem dat er een bergje zand in de vijver ligt. Ik heb op de plek waar het vandaag komt een paar stenen op gelegd zodat er niet meer zand de vijver in word gegooid.

Welk dier zou dit hebben gedaan?

152523_0_82_20150328_183029.jpg
194973_0_82_20150328_183014.jpg


Ik heb 4 bruine kikkers die actief zijn in de vijver, het lijkt me toch niet dat zij dit doen?
 
Regen? Kat die z'n behoefte begraaft misschien?
 
Vogels die aan de rand in het zand 'badderen' en dan in het water afspoelen.
 
Albert, ik wou precies hetzelfde zeggen!!!!
Ik denk wat albert zegt.
Of een kat die het erin schuift na zijn behoefte.
 
Veldmuizen - ratten of een mol .
Ik heb 2 jaar terug een waterrat gehad (die heeft zeker 100 liter zwarte grond in mijn vijver gedumpt zonder dat ik het doorhad)
Alle grond had ie onder de afgestorven bladeren in de vijver gewerkt .
Ook deed ie zich tegoed aan al mijn verse scheuten van de planten .
Vijverfolie epdm was ie ook al aan begonnen en rondom mijn ecolat flinke gaten in gevreten en veel aangeknabbeld .
Gelukkkig was dit steeds buiten de vijver (overhangende flappen folie) en dus geen lek mee gekregen .
Ik heb hem toen maar levend gevangen .
 
Moet ook gelijk aan een rat denken door de foto.
Tuinslang in het nest hangen en vol water zetten,de rat vlucht dan het nest uit en kan je een doodsklap geven.
Bovenstaande klinkt hard maar die beesten zullen schade aan materiaal veroorzaken en kunnen bovendien ook ziekte overbrengen.
 
Er stond 'levend gevangen' dus ik dacht...
 
Levend gevangen en daarna verzopen .
Gisteren lag er trouwens weer een rat dood op 3 meter van de vijver .
Die heeft het water waarschijnlijk niet op tijd gehaald .
Zal bij de buren wat verkeerds gegeten hebben .
Was er eentje met een staart van zeker 25-30cm (langer dan zijn lijfje)
 
Vind het toch wel een beetje zielig voor zo'n waterrat, hoewel ik kan begrijpen dat het behoorlijke schade aanricht...
 
Klopt, maar er blijven er genoeg over



:D
 
En op zekere dag staat er bij de vijver van erwin een enorm grote val met een stuk taart :p De ratten nemen wraak. :p
 
Mensen zijn er ook veel te veel, wil niet zeggen dat je ze maar dood moet maken als je ze vervelend vindt. Leven en laten leven.
 
Mwa, ben ik het wel met je eens. Al wordt een rat nogal gehaat overal :p
 
Sorry, maar een rat mag van mij dood, als evt. overbrenger van ziektes. Zitten overal in te rotzooien.
 
Het zijn de Middeleeuwen niet meer hoor... Mensen brengen trouwens veel meer ziektes over. Afmaken die hap.

Honden en katten trouwens ook. Ik heb pas nog een schimmelinfectie opgelopen door ��n van mijn katten. Denk dat ik 'm maar verzuip.
 
Ok� goed plan




:p
 
Even weer ontopic mensen. Maak anders even een topic aan in de babbelbox over dit soort kwesties
 
Het was was maar een klein stukje waar het 'beest' kon graven, dus ik heb er stenen op gelegd. hopelijk gaat het nu goed.
in het voorjaar/zomers dan zie ik avonds wel eens een muis langs schutting lopen bij de vijver, misschien dat dit het wel is.
ik wacht het wel even af.
 
Ik hoop het voor je! Een muis kan het inderdaad ook geweest zijn
 
Jones zei:
Het zijn de Middeleeuwen niet meer hoor... Mensen brengen trouwens veel meer ziektes over. Afmaken die hap.

Honden en katten trouwens ook. Ik heb pas nog een schimmelinfectie opgelopen door ��n van mijn katten. Denk dat ik 'm maar verzuip.

Wel zeker weten dat het de juiste is,misschien uit voorzorg allemaal verzuipen! ;)
 
Oei, inderdaad. Goed plan. :)
 
Seabait zei:
Wel zeker weten dat het de juiste is,misschien uit voorzorg allemaal verzuipen! ;)

Katten verzuip je niet , die vang je met een vis en een pvc buis :D
 

Terug
Bovenaan