Barstjes in rio 125


Krasjes die er als het ware dan gewoon uit gepolierd kunnen worden.

Tja, ik heb geen ervaring maar las al meermaals dat het niet simpel is om krasjes in glas (manueel) weg te schuren en het behandelde stuk vervolgens terug even transparant/glad/fijn/helder te polieren als weleer.
Volgens mij heb je sowieso vrij goed materiaal nodig om een onzichtbaar resultaat te hebben.
Het is dus maar de vraag of het de moeite loont om een poging te wagen als leek.

Aan de andere kant:
Google is your fwiend!
For answers, advice, tips and tutorials on every subject imaginable!

Kleine moeite, vroeger moest de TS in dit geval kiezen:
een tripje naar de bibliotheek plannen en hopen op een goed en bruikbaar stukje drukwerk of zelf aan de slag gaan met allerlei materiaal...
of hij kon ook altijd voor de snelle manier gaan en het al bij voorbaat opgeven. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga zelf geen glas bewerken. Ik heb niks onder het aquarium gelegd tijdens transport, maar dan verwacht ik dat er iets met de bodemplaat zou moeten gebeuren. Het is het met de rechthoek omcirkelde deel honey badger. Het feit dat ik de krassen voel is voor mij genoeg reden om de bak niet te willen vullen met water.

Een van de aquarium bouwers heeft al gereageerd op mijn offertetraject om 1 ruit te vervangen. Hij zegt dat het niet mogelijk is om een ruit van een RIO 125 te vervangen omdat de kap voor het grootste deel ook vast zit.
Ik ga lekker een nieuwe bak kopen denk ik. Deze bak gaat weg.
 
Ja om de ruit te vervangen zal inderdaad de kap er ook af moeten. Dat zou mogelijk moeten zijn maar wel kosten verhogend als je dat laat doen. Ik denk dat je beter of een nieuwe bak kan kopen of op MP kijken.
 
Een van de aquarium bouwers heeft al gereageerd op mijn offertetraject om 1 ruit te vervangen. Hij zegt dat het niet mogelijk is om een ruit van een RIO 125 te vervangen omdat de kap voor het grootste deel ook vast zit.
Ik ga lekker een nieuwe bak kopen denk ik. Deze bak gaat weg.
Daar heeft de man/vrouw voledig gelijk in meestal sneuvelt de kap/framebodem zit behoorlijk vast gelijmd.
Wat de rest betreft is gewoon een krasje maar niet vullen op een plaats waar het geen kwaad kan en zien wat er gebeurd.
 
Ik ga zelf geen glas bewerken. Ik heb niks onder het aquarium gelegd tijdens transport, maar dan verwacht ik dat er iets met de bodemplaat zou moeten gebeuren. Het is het met de rechthoek omcirkelde deel honey badger. Het feit dat ik de krassen voel is voor mij genoeg reden om de bak niet te willen vullen met water.

Een van de aquarium bouwers heeft al gereageerd op mijn offertetraject om 1 ruit te vervangen. Hij zegt dat het niet mogelijk is om een ruit van een RIO 125 te vervangen omdat de kap voor het grootste deel ook vast zit.
Ik ga lekker een nieuwe bak kopen denk ik. Deze bak gaat weg.
Zoals al aangegeven was kost een nieuwe niet zo gek veel en misschien kun je deze dan verkopen als zijnde een terrariumbak dan kun je nog wat kosten terug recupereren.
 
De kap kan er inderdaad af maar goed dat is geen werkje waar ik snel aan zou beginnen.
 
De knopen zijn al doorgehakt. Ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik koop een nieuwe. En voor deze bak ga ik proberen nog iets te vangen idd. Tientje of zo.

Ik ben begonnen met een zelfbouw achterwand voor een rio 125, dus ga weer een positief topic starten
 
De knopen zijn al doorgehakt. Ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik koop een nieuwe. En voor deze bak ga ik proberen nog iets te vangen idd. Tientje of zo.

Ik ben begonnen met een zelfbouw achterwand voor een rio 125, dus ga weer een positief topic starten

Dat is mooi om te horen!​
 
De knopen zijn al doorgehakt. Ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik koop een nieuwe. En voor deze bak ga ik proberen nog iets te vangen idd. Tientje of zo.

Ik ben begonnen met een zelfbouw achterwand voor een rio 125, dus ga weer een positief topic starten
Toppie good luck.
 

Terug
Bovenaan