Bacteriebloei raakt niet opgelost....


Ik denk dat Don reageert op mijn post waarin ik aangaf dat bacteriebloei geen zuurstoftekort geeft. nh3/4 en no2 is een ander verhaal want dan kunnen de vissen moeilijker lucht krijgen en gaan ze vaak luchthappen.
 
In het filmpje hoor ik, meer beweging in het water geeft meer zuurstof en dus meer algen... Zo maar een vrij vertaalde zinsnede waar ik trouwens wel m'n twijfels over heb?
 
In het filmpje hoor ik, meer beweging in het water geeft meer zuurstof en dus meer algen... Zo maar een vrij vertaalde zinsnede waar ik trouwens wel m'n twijfels over heb?
Het is mij ook niet bekend dat zuurstof algen bevordert hoor. Ze verbruiken wel zuurstof net als planten en dan met name in de nacht.
Overdag produceren ze net als planten juist zuurstof.
 
In het filmpje hoor ik, meer beweging in het water geeft meer zuurstof en dus meer algen... Zo maar een vrij vertaalde zinsnede waar ik trouwens wel m'n twijfels over heb?
Het ligt er aan, sommige algen zoals baardalg is daar heel erg gek op! Maar dat heeft ook zn grenzen, een snel stromende rivier stroomt te snel voor baardalg misschien. Voor elke omstandigheid is er wel eer een alg die gebruik er van kan maken. Hij zal in zekere zin een soort gelijk kunnen hebben in zijn ervaringen is het zo gebleken maar er zijn genoeg omstandigheden waarin zn theorie niet op gaat. Ik denk wel dat in een filterloos aquarium zonder waterwissels het misschien juist essensieel is om lage stroming en minder zuurstof te willen hebben. Maar dat heeft meer te maken waarop hij zn bakken opbouwt en maakt. Vele wegen leiden naar rome 😀 ergens moet je het de alg moeilijk maken of dat nou co2 voeding verlichting stroming of temperatuur planten is dat maakt niet uit. De alg heeft zn voorkeuren en die moet je zien te vermijden 😄

Temperatuur verschil is minimaal. 🙈
 

Bijlagen

  • IMG_20230110_150311.jpg
    IMG_20230110_150311.jpg
    161.3 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20230111_142718.jpg
    IMG_20230111_142718.jpg
    156.9 KB · Weergaven: 37
Ik lees dat je al van alles uit hebt geprobeerd. Misschien juist eens niets doen? Ik heb ook bacteriebloei gehad en het ging na maanden weg omdat ik een waterwissel oversloeg. Daarna nog een week gewacht zonder waterwissel en toen was de bacteriebloei na 4 maanden zomaar ineens opgelost.
 

Terug
Bovenaan