Babyvisje?


Y

ypoc

Guest
Ik zat vanmorgen wat in mijn aqua 60 te kijken en toen zag ik dit aan het raam hangen:

357151_0_82_dsc00992.jpg


Is dit een kleine rasbora galaxy?

Ik weet niet of er nog zitten want er zijn veel te veel schuilplaatsen en nog mos ook.
 
Leuk!!

Ik heb net mijn water ververst van mijn 60 liter bakkie..
Had er Killi's in zitten..maar heb ze verhuisd naar de grote bak..maar die rotzakken hadden eitjes afgezet ;) ik zag er nu 6 zwemmen (6 mm groot) en wie weet zitten er nog meer in :D

Beschuit met muisjes!


Groeten manfred
 
Bedankt :D

Maar wat ik me afvroeg is het een rasbora?
Omdat het me vreemd lijkt dat hij aan de ruit hangt?

Heb otocinclus zitten ook, maar zou natuurlijk toeval moeten zijn.
 
@Bertus...ik zag wel dat de ouders het leuk hadden...maar ZO leuk ;) ik laat ze met wat otti's groot worden..dan zie ik wel..wie weet gaan ze in de nieuwe grote meter bak

Groettt manfred
 
Oh lol zat net te kijken, hij zat al heel lang op de ruit.

Nu kwam er een japonica te dichtbij en hij leek niet te zwemmen, maar weg te schieten.
 
Seabait zei:
Klinkt als een oto,ben benieuwd of je het groot krijgt!

Ik ook lol :D

Maar ik was van plan om hem uit te vangen, maar hij is wel enorm snel.
En ook niet dom, hij vlucht van elke garnaal/vis en zit tussen het mos op de takken.

Maar wat ik me afvroeg rasboras durven eitjes eten, maar durven ze ook jongen eten?

Ik twijfel want als ik hun gedrag observeer als ze eten krijgen.
Dan zijn ze zeer voorzichtig om te eten, ze kijken eerst of het wel een vlok is.
Door hun garnalen medebewoners denk ik dan dat ze bang zijn om te missen.

En heb maar 1 voorlopig gespot, maar er zijn enorm veel schuilplaatsen, dat er hoop is op nog meer :p
 
ypoc zei:
Maar wat ik me afvroeg rasboras durven eitjes eten, maar durven ze ook jongen eten?

Ik twijfel want als ik hun gedrag observeer als ze eten krijgen.
Dan zijn ze zeer voorzichtig om te eten, ze kijken eerst of het wel een vlok is.

Gegarandeerd dat ze het durven. Ze zijn voorzichtig met droogvoer omdat dat eigenlijk niet echt hun voorkeur geniet. Ze hebben het liefst klein levend voer en zo'n jong visjes voldoet uitstekend aan die criteria.
 
Superleuk en spannend altijd, dit soort verrassingen, hou je ons later nog eens op de hoogte?
 
Marlies S zei:
Superleuk en spannend altijd, dit soort verrassingen, hou je ons later nog eens op de hoogte?

Ik hou jullie zeker en vast op de hoogte.

Maar ben bang dat hij gaat worden opgegeten.
Schuilplaatsen genoeg maar dat wil nog niets zeggen.

Maar ik heb wel 2 verschillende al gezien, de ene was groter en doorzichtig.
De andere was ietsjes kleiner en zwart.
 
Ik heb een update!

Mijn moeder zei dat ze vanochtend net wanneer het licht aan was, dat ze een stuk of 10 babyvisjes aan het raam zag hangen.

wat ik natuurlijk heel leuk vind :D
 
Zowwww...ik heb een foto kunnen nemen van 1 van mijn jonge telgen :)

751296_0_82_img_0378.jpg


Killifish..nu weet ik nog niet van welk koppel...kan de Kaap Lopez zijn of de Aphyosemion Arnoldi of 1 die er ook op lijkt..de Aphyosemion gabunense marginatum.
Ik heb er minimaal 6 geteld..maar ze lopen op qua lengte..geen idee of de eitjes tegelijkertijd uitkomen of niet ;)

Maar goed..ben er blij mee..en nu maar hopen wat het wordt


Groet manfred
 
Mooi hoor!

Ik heb de mijne nog niet gespot.

Of ze kunnen heel goed schuilen of ze zijn opgegeten.

Maar twijfel aan het opgegeten worden ,ze ware toch al redelijk groot.
 
@ Aquariaan1967

Weet je zeker dat die 3 Aphyosemionsoorten niet onderling kruisen ??? Lijkt me niet echt gewenst
 
Nee dat denk ik niet....denk namelijk...dat het NIET van de Kaap Lopez is...want het koppel wat het bij mij zo leuk doet....zijn nu ook weer aan het flikflooien :)
De Kaap Lopez vrouw leeft ook al een aantal weken niet meer...was uit de bak gesprongen :(
Ik heb ook geen idee...of de Kaap Lopez bij de geboorte al zo'n typische staart hebben.

Groet manfred
 
Ypoc....ik telde er eerst 3 hier...nu al weer 6..en wie weet wat er nog in rond zwemt wat nu nog super klein is..ik heb werkelijk geen ideeeee :) afwachten...jij ook haha
 
Ow...Aquavisie...het zijn/waren 2 koppels...maar die twee (dus niet de kaap lopez) lijken erg veel op elkaar namelijk....zal er is een foto van maken als het licht aan is.

En toen ging het licht aan...en dan nog is het zoeken...maar hij kwam tevoorschijn...en dit is de vrolijke snuitert:

874669_0_82_img_0391.jpg


Vertel het me maar....welke is het :)
 
Ik heb weinig verstand van killies, ik weet alleen dat bepaalde soorten heel snel met elkaar kruisen omdat de vrouwtjes dermate veel op elkaar lijken dat zelfs de mannetjes het niet meer weten. Dat is voornamelijk het geval bij bepaalde Aphyosemionsoorten het geval. Daarom wordt ook ten zeerste afgeraden om die soorten bij elkaar te houden omdat kruisingen dan snel ontstaan. En daar is de hobby niet echt blij mee
 
Ik heb ook geen idee wat ze wel en niet met elkaar kruisen.
Weet alleen..dat de kleintjes die ik nu heb...van deze man zijn..en van een zelfde soort vrouw :)
Ze zijn in mijn 120 liter bak..nu ook errug close ;)

Een Fundulopanchax gardneri? Als ik google..lijkt hij er wel degelijk op...maar zie toch verschil..de mijne heeft maar 3 gele randen op zijn vinnen...de Fundulopanchax gardneri heeft er 4.. dus wie weet is het toch een kruising...tjaaaaa

Groet manfred
 
Aquariaan1967 zei:
Weet alleen..dat de kleintjes die ik nu heb...van deze man zijn..en van een zelfde soort vrouw :)
Ik denk dat een van de dingen die AquaVISie wilt zeggen is dat het zeer lastig is dat zeker te weten.

Aquariaan1967 zei:
Een Fundulopanchax gardneri? Als ik google..
Je kunt waarschijnlijk googlen tot je een ons weegt, want een van de 'problemen' met killie is dat deze per vindgebied nog behoorlijk kunnen verschillen, waarbij soms niet meteen duidelijk is of het gaat om een kleurvariant of een nieuwe, gerelateerde soort. Met andere woorden: de kernmerken waarnaar je verwijst zouden zomaar eens niet-concludent kunnen zijn.

Een voorbeeldje om duidelijk te maken wat ik bedoel.
- Aphyosemion bitaeniatum 'lagos red': http://www.seriouslyfish.com/wp-content ... isto-1.jpg
- Aphyosemion bitaeniatum "Ijebu Ode": http://akwa-mania.mud.pl/ryby/ryby/ryby ... iatum1.jpg

~ Ivo
 
Tja Ivo...dan zal het altijd wel een raadsel blijven...
Je koopt een killivis..omdat je hem mooi vind...maar als je je erin gaat verdiepen...wat 9 op de 10 niet in eerste instantie zal doen..kom je tot verrassende ontdekkingen...
Maar volgens mij geldt dat voor heel veel kweekvarianten :)


Groeten en bedankt voor je reactie!
 

Terug
Bovenaan