Babyvisje!


L

LeonaH

Guest
Ik was bezig met het aquarium, zie ik opeens 2 kleine visjes boven het filter. Ik snel mijn kweekbakje pakken, maar daarna heb ik er maar 1 gezien. Hij is vooral zwart, dus dan waarschijnlijk een black molly??
hoeveel baren ze per keer en hoe snel worden ze opgegeten?
en bij mijn kweekbakje zit een v-vormig plastic ding, waarvoor is dit?
En moet de moeder ook in het bakje?

en wanneer kan ie eruit, hoeveel moet ie eten?

ben nog maar 2/3 weken bezig dus gaat goed haha

vr.gr.
 
Laat ze lekker joh, hoop gedoe met zo,n bakkie. Erg stressvol.
 
de jongen groeien daarin erg langzaam + er is geen doorstroming.

het moedervisje past ong. 10x in dat bakje, dat is veel te klein.

jongen gewoon laten zitten, of in een andere bak maar niet ik zo'n breeder box
 
De volwassen vissen eten die baby's toch op...??
Of ben ik nou dom?
 
Als die de kans krijgen wel, idd.
 
zorg voor voldoende schuilplaatsen, er wordt ook wel wat opgegeten.... maar dat is de natuur. Of in een aparte bak doen idd, maar zo'n klein kweekbakje is niet fijn voor de visjes en vervuilt zeer snel.
 
Voldoende drijfplanten in je bak. De snelsten kunnen daar tussen schuilen en kunnen dan overleven. Kweekbakjes zoals hierboven al gezegd : niet gebruiken, ondingen
 
En als ik ze wel in de kweekbak hou, hoe kan ik het zo plezierig mogelijk maken voor mn babys?
Plantje ofzo, wat voor voer ed.
 
Geen reactie? :(
 
Als kweekbak kun je het beste een bak met wat meer liters gebruiken ipv een kweekbakje. Met genoeg plantjes in het aquarium, overleven er vast wel een paar, en de omgeving van het aquarium lijkt me veeeel gezonder dan zo'n klein kweekbakje.

Je kan wat fijn gewreven vlokvoer gebruiken en ik denk dat ze wat groenvoer ook
op prijs stellen.
 
Dat v ding waar je over praat past in het zng kweek/broedbakje en wanneer de jongen te wereld komen zullen ze door dat v ding heen naar de bodem zakken. Hierdoor kan de moeder ze niet meer opeten zolang ze daaronder blijven zitten.
 
danku voor de informatie.
alst goed is zit er redelijk recent aquarium in het bakje, omdat ie aan de onderkant spleetjes heeft maar ik kan hem wel zo nu en dan bijna leeg laten lopen en weer vullen.
 
nilo1804 zei:
de jongen groeien daarin erg langzaam + er is geen doorstroming.

het moedervisje past ong. 10x in dat bakje, dat is veel te klein.

jongen gewoon laten zitten, of in een andere bak maar niet ik zo'n breeder box

Er is wel doostroming. van onderaf.
Maar,volgooien met zuurstofplanten is beter.

Zo had ik ineens 4 jonge zoenvissen,
VEEL drijfgroen in onze bak.
 
Mag ik je vragen om dat ding gewoon in de prullenbak te gooien ??? Zoals ik hierboven al heb gezegd : het zijn ondingen, veel te klein en absoluut niet geschikt om te gebruiken. Als je de moeder erin stopt om te bevallen krijgt ze een enorme bult stress over zich heen, met een mogelijke vroegtijdige bevalling als gevolg. Het heeft niets te maken met het diervriendelijk houden van je dieren. En kleine visjes moet je vaak voeren (meerdere malen per dag) en dat voer bederft vrij snel en gaat liggen schimmelen en rotten wat de waterkwaliteit niet ten goede komt. De jonkies zitten dan te lang in bedorven water en zullen snel met groeiachterstand en afwijkingen te maken krijgen. Die vissen raak je dus vervolgens nooit kwijt met als gevolg een vreselijke overbezetting van je bak, vervuiling, alg, ziektes etc etc. Dat moet je niet willen. Als je jonge vis wil houden zorg er dan voor dat je voldoende schuilplaatsen maakt bv door drijfplanten met een ruim wortelgestel. De snelste jonkies kunnen daar dan tussen schuilen, de zwakste zullen het loodje leggen, maar dat is niet erg. Natuurlijke selectie noemen we dat
 
Aquavisie, vriendelijk verzoek mijn posts niet meer te beantwoorden.
ik heb de moeder er ten eerste helemaal niet ingedaan.
Ik kan doormiddel van bijna leeg laten stromen en vol laten lopen het water verversen.
als je het bakje optilt gaan de voedingsstoffen op de bodem er ook uit.
En ik hou er persoonlijk niet van om ze maar gewoon in de grote bak te stoppen zodat ze als hapje kunnen worden aangezien. tot ze groot genoeg zijn om niet opgegeten te worden.
 
Ok, geen enkel probleem, je doet maar wat je niet laten kan. Van mij heb je niets meer te verwachten, misschien dat anderen je nog antwoorden, maar als je bij ieder antwoord dat je niet aanstaat zo gaat reageren ben ik bang dat dan die mensen ook snel zullen gaan afhaken

suc6 ermee

Boek LeonaH gesloten wat mij betreft :book:
 
Ik zou ze niet in dat bakje laten. Dat er een paar jongen opgegeten worden is alleen maar goed. Zo houd je de sterkste over.
 

Terug
Bovenaan