Babystress! Danio margaritatus


Floss

Well-known member
Lid geworden
4 april 2017
Berichten
98
Ik heb nu zo'n 20 speldenknopklein-en-kleiner van die mini's in een kweeknet in mijn aquarium zitten. Wat geef ik hun te voeren? Alles wat ik heb, van watervlooien tot granulaat, is veeeeeeeeeel te groot....
 
Kan je het granulaat niet tussen je (schone) vingers heel fijn wrijven tot stof?
 
Kan je het granulaat niet tussen je (schone) vingers heel fijn wrijven tot stof?
Dat heb ik gedaan, nog steeds te groot...

Is er speciale speldenknopkleinevoeding te koop?
 
zover ik het kan vinden word er echt stofvoer gebruikt voor de 1e tijd, totdat ze groot genoeg zijn voor artemia-nauplien en cyclops.

ook zouden ze leven van micro-organismen, een zeer goed ingerichte en ingedraaide bak is dus belangrijk.
 
zover ik het kan vinden word er echt stofvoer gebruikt voor de 1e tijd, totdat ze groot genoeg zijn voor artemia-nauplien en cyclops.

ook zouden ze leven van micro-organismen, een zeer goed ingerichte en ingedraaide bak is dus belangrijk.
Dank je hiervoor!
 
Ik ga artemia opkweken en geef ze nu artemia uit de vriezer. En het granulaat verpulver ik tussen mijn vingers voordat ik het voer. De frummels doen het tot nu toe goed. Leuk om ze te zien groeien :D
 
ik weet niet hoe oud ze zijn?
want bij mij waren ze in het begin veelste klein voor alles behalve vloeibaar voer.
ik heb dat de eerste twee weken gegeven en ben daarna over gegaan op micro wormen.
jbl heeft ook vloeibaar voer met artemia er in zitten(JBL NobilFluid), misschien is dit een oplossing?

Maar ik heb geen artemia opgekweekt dus misschien is dat nog wel veel beter
 
Leuk hoor! Ik heb die nobil fluid ook wel eens gebruikt en dat lustten ze wel.
 
Ze zijn echt van een speldenknop tot maximaal 4 mm groot.
Krijgen nu verpulverd granulaat, artemia, wat te groot is, watervlooien en cyclops.
Nog geen uitval gehad en ik zie ze ervan eten, dus zo hou ik het maar voorlopig.
Het is gelukkig maar eenmalig dat ik die jongen heb, want van die kleine frummels kan ik wakker liggen :juggle:
 
Je kan ook altijd pantoffeldiertjes kweken. Dat gaat het beste in een jampotje met aquariumwater in de vensterbank. Als je daar een gedroogd blokje knolraap in legt (formaat dobbelsteen) heb je in 12 uur een flinke lading pantoffeldiertjes. Deze gier je gewon met het water in het aquarium bij de jongen. Je laat dan een klein beetje water in het potje achter, dit vul je aan met kraanwater en een nieuw blokje. Zo kan je elke 12 uur heel fijn, levend voer geven dat gewoon in het water blijft leven.
 
Dit klinkt inderdaad supermakkelijk zeg! Ik ben nu met artemia bezig vanuit de kweekschaal, daar reageren ze ook goed op en eten er veel van. Maar de pantoffeldiertjes ga ik zeker proberen!
 
Belangrijkste is dus dat je de knolraap goed laat drogen. Als je er nu een in blokjes snijd, gaat dat heel snel met dit weer.
 

Terug
Bovenaan