Babygarnalen!!!!


E

Esther80

Guest
Yes gister en vanmorgen babygarnalen gezien in de bak!!! :smitten:
Mijn garnalen avontuur begon een kleine 5 weken geleden dus zit ik nog met een paar vragen.

* Zijn ze een lekker hapje voor hoogvin karpers/dalmatier molly's?

* Hoeveel eieren komen doorgaans uit en overleven het?

* Wat nu te doen want zo snel had ik dit nog niet verwacht :oops:!

Het gaat hierbij om een 60 cm bak die al ruim 1,5 jaar draait.

Alvast bedankt!
 
Wat voor garnalen zijn het? Heb je baby's gezien of eitjes?

Zo'n beetje elke vis lust wel een lekker hapje babygarnaal.
 
Ik weet wel zeker dat de hoogvinkarper een jonge garnaal lust.
Het aantal jongen hangt ook een beetje van de garnalensoort af. Gemiddeld moet je denk ik denken aan rond de 20.
Wat je verder moet doen is een lastige vraag. Met de genoemde vissen in de bak ben ik bang dat ze opgegeten zullen worden, maar dat is ook een beetje afhankelijk van de schuilplaatsen die ze hebben.
 
Die hoogvinkarpers zitten sowieso veel te klein en hebben een flinke zouttoevoeging nodig. Deze kan je beter vervangen door kleine visjes die de garnalen met rust laten. 2 vliegen in 1 klap ;)
 
Niekserr zei:
Wat voor garnalen zijn het? Heb je baby's gezien of eitjes?

Zo'n beetje elke vis lust wel een lekker hapje babygarnaal.

Het gaat om vuurgarnalen en ik heb de vrouwtjes met eitjes gezien en vanmorgen twee baby's gezien.
 
jessicapilon zei:
Ik weet wel zeker dat de hoogvinkarper een jonge garnaal lust.
Het aantal jongen hangt ook een beetje van de garnalensoort af. Gemiddeld moet je denk ik denken aan rond de 20.
Wat je verder moet doen is een lastige vraag. Met de genoemde vissen in de bak ben ik bang dat ze opgegeten zullen worden, maar dat is ook een beetje afhankelijk van de schuilplaatsen die ze hebben.

Het gaat hier om vuurgarnalen en dan vrees ik dat het lekker hapjes zijn geweest van de vissen. Hoop dat ze voldoende schuilplaats hebben en dat er wat van overblijft. Anders gaan de vissen maar op zoek naar een nieuwe woning :)!
 
Jones zei:
Die hoogvinkarpers zitten sowieso veel te klein en hebben een flinke zouttoevoeging nodig. Deze kan je beter vervangen door kleine visjes die de garnalen met rust laten. 2 vliegen in 1 klap ;)

Dat vind ik jammer om te horen dat de vissen te klein zitten. Dat was niet de bedoeling. Maar opzoek naar een nieuw tehuis voor ze.

Welke visjes stel je eventueel voor om er bij te houden?
 
Jones zei:
Die hoogvinkarpers zitten sowieso veel te klein en hebben een flinke zouttoevoeging nodig. Deze kan je beter vervangen door kleine visjes die de garnalen met rust laten. 2 vliegen in 1 klap ;)

Wat Jones zegt is natuurlijk wel het beste.
 
Er zijn heel veel leuke visjes voor zo n bakje. Je kan ook eens in de database zoeken bij Aquavisie. Daar kun je wensen invullen en kijken wat er uit rolt he.

De Dario Dario is een leuk gekleurd klein visje bijvoorbeeld. Natuurlijk blijft het behelpen met een54 liter bakje. Ik gebruik hem voor de Cory s hier. Er zitten een aantal Pandas binnenkort in.
 
visjes die zo in me opkomen voor een 60 cm:
groepje kegelvlekjes
groepje pristella tetra (schrijf ik dit goed??)
groepje red minors
cory's, maar zitten op de bodem
platy's, vind ik zelf alleen niet zo boeiend.

Zijn nog tig andere soorten.... zoals al eerder is gezegd, kijk is bij aquavisie.
 
Iedereen bedankt voor de suggesties en andere opmerkingen.
Alle garnalen in inmiddels overgebracht naar de Aqua 40 zonder vis.
De hoogvin karpers ga ik proberen elders te huisvesten en me dan volledig
te richten op de garnalen met een aantal cory's.

Nogmaals bedankt!
 
Een aqua 40 is wel te klein voor cory's he. kunnen wel in je 60 cm.
 
Het is ook zeker niet de bedoeling om in de Aqua 40 cory's te gaan houden. Maar ik ben wel blij om te lezen dat er wel cory's in mijn 60cm bakje. Wellicht moet ik de bodem dan wel vervangen aangezien er nu een grind bodem in zit.
 
En heb je nou ook kleintjes over kunnen zetten?
 
Cory's hebben t liefst zand/grind dat niet scherp is, is slecht voor de baarddraden.

Overigens niet alle cory soorten kunnen in een 60 cm. Sommigen worden naar mijn mening net ietsje te groot. Maar er zijn genoeg soorten die erin kunnen.
Denk aan schwartzi, habrosus, hastatus, etc.
 
Helaas hebben de hoogvin karpers een lekker hapje gehad aan de babygarnalen :oops:. Dat is de reden dat ik alle garnalen heb overgezet naar de Aqua 40. Er zijn volgens mij weer twee dames zwanger en die zitten nu veilig in de Aqua 40 :D .

In mijn 60cm bak ligt zeer fijn aquariumgrind helaas is mij onbekend hoe fijn precies. Zal voor dat er cory's in komen informeren of dit wel kan anders een deel vervangen met filterzand.
Graag zou ik de corydoras julii in mijn bak hebben. Kunnen die in een 60 cm bak of worden die nou net te groot :S
 
Als je eraan kan komen, de meeste verkochte Julii zijn eigenlijk trilineatus...
Denk ook eens aan hastatus habrosus of pygmaeus
Ik heb in beide 60 cm. bakjes de habrosus en pygmaeus
 
Hou er wel rekening mee dat als je informeert, je het t beste hier kan doen of op andere fora. De lfs weet er namelijk niet altijd even veel van.

En uh, pas maar op, gaat hard met die vuurtjes zometeen! hahaha
 
Mocht ik informatie krijgen van de lfs dan ga ik dit navragen bij jullie!

De hoogvin karpers ga ik hopelijk ruilen in de buurt bij een vissen opvang. Kan ik er vanuit gaan dat zij wel verstand van zaken hebben?

Met de garnalen mag het op dit moment wel wat sneller gaan.
Zojuist gekeken en ik kan ��n zwangere dame vinden.
Hopelijk blijft er dit keer wel wat over!!!!
 
Er blijft vast wel wat over. Zorg anders voor wat meer schuilplekjes. Ik zelf heb een groot stuk kienhout in mijn bakje staan.

Een vissen opvang, geen idee... Je kunt het denk ik het beste even navragen bij ons.
 
Helaas heeft geen van de babygarnalen het gehaald of ik zie ze niet.
Wel zijn er wederom vrouwtjes met eieren, drie zelfs, maar hoe kan ik er dit keer voor zorgen dat ik de babygarnalen straks ook mag zien opgroeien? :smitten:
 
Heb je ze wel zien bevallen?
Of heb je schuilplekken in je aqua?
Babygarnalen zijn erg klein he. Je kunt er ook gemakkelijk overheen kijken.
 
Sta ik gister weer eens met mijn neus tegen het aquariumglas gedrukt :D zie ik tot mijn grote verbazing een babygarnaal op de pomp zitten :smitten:.
En dat op dierendag.
Helaas heb ik hem/haar na een uur lang bewonderen nog niet weer gezien. Gelukkig heb ik er wel aan gedacht om :foto: te maken!!!
Ben benieuwd of ik nog meer ga zien binnenkort want er zitten nog twee zwangere dames in en hij/zij is vast niet alleen!!!!

Nu nog uitzoeken hoe ik de foto hier kan plaatsen! :)
 
Zie je wel, je kijkt makkelijk over die kleintjes heen. Ze houden wel van verstoppertje spelen :p. Ik zag ze hier pas toen het niet echt baby's meer waren.
Foto's kun je op deze site uploaden.
Helemaal bovenaan heb je een kopje foto's. Daar kun je de upload-pagina vinden.
 
Ja gelukkig wel en vandaag zelfs een nog kleinere gezien voorin de bak op het hout!!!
Ben nu wel nieuwsgierig hoe klein de garnaaltjes bij geboorte zijn en of ik ergens aan kan zien wanneer een vrouwtje bijna gaat bevallen. Er zijn nu nog 2 of 3 dames zwanger dan kan ik het wat in de gaten houden!!!

Nu nog even stoeien met het uploaden van de foto's!!! :)
 
De eerste dagen ziede die keimoeilijk, zelfs men orange sakura's moette na 2 weken nog serieus goed zien waar ze zitten en ik heb een 30tl jongen in een 40L bak
 

Terug
Bovenaan