Baby sluierstaarten


Wat een gezellig kinderdagverblijf bij jou!
Gefeliciteerd!
 
hier een leuke van de ukkies!
443394_0_82_img_8139.jpg


Ook heeft de bak van de grote visjes een update gehad.
Er zit 8 kilo nieuwe steentjes in en de plantjes staan nu in die steentjes ipv met zo'n loden ding...

132162_0_82_img_8156.jpg

236368_0_82_img_8160.jpg


Enjoy!
 
Dankjewel!
voel me helemaal pleegmama haha :p
 
Nee he! Ze zijn nog totaal geen sluiers nu :p
Maar ze beginnen wel steeds leuker te worden hihi
kan dr uren naar kijken :p
 
Update:

ze zijn nu 9.5 weken oud.
En het zijn de enige 2 met namen :p
zoals al bekend Plophead (met de zwarte ogen) en zijn vriendje Brutus!

Ze eten inmiddels zo nu en dan ook al een korrel sluierstaart voer, zoals te zien op deze foto:
474122_0_82_img_8209.jpg


En hier Plophead en Brutus samen :)
245198_0_82_img_8220.jpg


Vooral Plophead is al een beetje kleur aan het krijgen, ik ben erg benieuwd wat voor kleur het gaat worden!
114398_0_82_img_8225_2.jpg


Enjoy de foto's! Ben benieuwd wat jullie dr van vinden! :)
 
Leuke update gedaan, pleegmama :p
 
Ik voer ze ca 4x per dag.
Ze krijgen dan Liquifry 2 (de grote iig)
en ze krijgen nu ook vaak sluierstaart korreltjes. die vinden ze erg lekker!

Het water ververs ik elke dag, en dan meestal 10 liter per keer.

Ik merk wel dat ze nu qua grote een groeispurt maken, maarrr omdat ik 4 verschillende keren visjes heb gehad kan ik de leeftijd niet meer met 100% zekerheid zeggen...
het kan zijn dat deze veel jonger zijn maar doordat ze het grootste zijn en de rest een stukkie kleiner ga ik er maar vanuit dat ze 9.5 weken oud zijn.

ik wil ze graag weer artemia geven maar helaas zijn die hier zo slecht verkrijgbaar... dus ik zoek die nog ff. wil liefst geen levende maar in blokjes oid
 
Eleni vdh zei:
Ik voer ze ca 4x per dag.
Ze krijgen dan Liquifry 2 (de grote iig)
en ze krijgen nu ook vaak sluierstaart korreltjes. die vinden ze erg lekker!

Het water ververs ik elke dag, en dan meestal 10 liter per keer.

Ik merk wel dat ze nu qua grote een groeispurt maken, maarrr omdat ik 4 verschillende keren visjes heb gehad kan ik de leeftijd niet meer met 100% zekerheid zeggen...
het kan zijn dat deze veel jonger zijn maar doordat ze het grootste zijn en de rest een stukkie kleiner ga ik er maar vanuit dat ze 9.5 weken oud zijn.

ik wil ze graag weer artemia geven maar helaas zijn die hier zo slecht verkrijgbaar... dus ik zoek die nog ff. wil liefst geen levende maar in blokjes oid

Je kan ook zelf artemia opkweken, perfecte voeding voor jongbroed.
 
Goed idee! is dat erg lastig?
ik ga me er eens in verdiepen!
 
Als je het eens onder de knie hebt is het niet zo moeilijk, hoor.

In het begin lijkt het ingewikkeld, maar dat is het niet.

Tegenwoordig kan je ook zo van die pakketten gaan kopen om Artemia te kweken, met alles er op en er aan, voor een zorgvuldige kweek.

Je kan het op verschillende dingen doen, zoals bijvoorbeeld in een plastieken fles.

Zoek een beetje op op het internet, en kijk wat het makkelijkste is voor je.
 
Hoi!

tijdje geen update gedaan, was erg druk XD

Met de jonge visjes gaat het prima! ben de leeftijden kwijt doordat ze nu van verschillende leeftijden in de bak zitten :p

6 hebben inmiddels een naam gekregen hahaha
Brutus, James, Mirrie, Timon, Balu, Pumba.
Helaas is Plophead spontaan overleden.. heel gek maarja kan gebeuren blijkbaar...

Mn sluiers zijn nog steeds fanatiek met eitjes leggen, ik heb vorige week nog 1x ze uit laten komen in de grote bak. de sluiers tijdelijk dr even uit gehaald.
En OMG ik heb ze 1 voor 1 eruit moeten scheppen en hierdoor kwam ik erachter dat het meer dan 1000 jongen zijn XD allemachtig!

Maargoed, het nieuwe jonge grut maakt het prima, ze zijn nu ca 5 dagen oud.
Vandaag de water waardes getest en die waren allemaal prima! :)
Het wordt de komende tijd weer druk maar ik hoop dat er zo veel mogelijk overleven. iig meer dan de 15 die ik nu heb haahah. maarja als ze groter zijn gaan ze de verkoop in of hier in onze vijver.

Maar eerst, goed groeien!

Momenteel krijgen de grotere Daphnia, geen levende maar van FreshDelica van Tetra.
Doen ze het erg goed op. ook krijgen ze sluier korrels en af en toe wat Liquifry.
in de bak vd grotere staat inmiddels de aqua flow 50 aan en is de temp verhoogt naar 22 graden. doen ze het ook erg goed op.

Lange update maar dan is iedereen weer op de hoogte :p
Ik zal weer even foto's maken als ik tijd heb!

Enjoy!
 

Terug
Bovenaan