Baby guppen


Jeske

Member
Lid geworden
1 november 2020
Berichten
15
Leeftijd
23
Hoii,
Een tijdje geleden heb ik guppys gekregen van een vriendin! (2 vrouwtjes) vandaag is het dus zo ver, 1 van de guppen heeft jongen gekregen. Is het normaal dat er maar 3 jongen zijn? het lijkt erop dat ze al klaar is met de bevalling. En wanneer worden deze kleintjes actief? Ik heb ze niet apart zitten omdat ik veel plantjes heb en nog geen mannetjes. Tot nu toe bewegen de kleintjes niet erg veel. Ook weet ik niet 100% zeker welke gup er bevallen is, zijn er kenmerken aan een pas bevallen gup?
 
Inmiddels is er 1 guppy met een wat opgezwollen buik en hij trekt zijn vinnen samen, is hier wat aan te doen?
 
Moet je even proberen in plaatjes te denken: jij ligt in het ziekenhuis te bevallen, komt er een gigant van een oog voor het ziekenhuisraam kijken naar wat jij aan het doen bent, zou jij je dan nog comfortabel voelen?

Zo werkt dat met die gup ook, laat dat diertje met rust en zit er niet met je reuzenhoofd telkens naar te kijken, dan komen er vanzelf meer baby's
 
Moet je even proberen in plaatjes te denken: jij ligt in het ziekenhuis te bevallen, komt er een gigant van een oog voor het ziekenhuisraam kijken naar wat jij aan het doen bent, zou jij je dan nog comfortabel voelen?

Zo werkt dat met die gup ook, laat dat diertje met rust en zit er niet met je reuzenhoofd telkens naar te kijken, dan komen er vanzelf meer baby's
Zo slim ben ik ook wel :)
Ik voer ze op vaste tijden dus ik liep langs de bak en ik zag opeens 3 kleine visjes zitten
 
Ik zie t helemaal voor me, nicolientje! 🧐:ROFLMAO:

bevallen is topsport. Ff wat rust geven en zodra ze weer comfortabel rond zwemt, kijken hoeveel babies er zijn.
 
Op zich had een iets vriendelijker antwoord ook gekund denk ik @ een zeker forumlid hierboven. ;-) *kus*

Anyhoo.

Het kan inderdaad goed dat er nog meer aankomen. En de kans is groot dat er nu al meer zitten dan zo 1-2-3 te vinden zijn. Belangrijk is dat de jonkies plekken om te schuilen hebben, bij voorkeur tussen drijfplanten of bossen beplanting. Dan worden er minder opgepeuzeld.

Het is voor mij alweer even geleden hoor, dat ik guppenbaby's had, maar ik geloof dat ze na een aantal dagen al meer beginnen rond te zwemmen. Al groeiende gaan ze steeds meer mengen met de grotere vissen.
 

Terug
Bovenaan