Azië gezelschap 80cm van Thredith


Thredith

Active member
Lid geworden
9 mei 2012
Berichten
25
Leeftijd
48
Locatie
De Meern
Nieuw begonnen met een Juwel 80cm bak, hier zaten voorheen goudvissen in bij mijn nicht, maar zij hebben hun hobby beeindigd. Nu wil ik er een Azi� bak van maken. Althans plantjes en vissen. Hieronder 2 foto's van de inrichting. Ik heb deze ingericht op woensdag 3 februari en moet dus even wachten met de vissen.
Ik ben nog wel naarstig op zoek naar een leuk vissen bestand. Er komen nog wel andere vissen van mijn 60cm bak in. Een anisctrus en de corydoras golden stripe.

Op- en aanmerkingen graag :D
Zoals welke vissen zou ik er nog meer in kunnen doen?
Moeten er nog meer planten in?

956353thredith_0_82_dsc_0176.jpg


799268thredith_0_82_dsc_0177.jpg
 
Ik ga proberen om wekelijks een update te doen, uiteraard met foto's.
Vandaag ook weer even op pad geweest om vissen te bewonderen en nog een temp meter gekocht, die was ik nog vergeten.

Ik heb inmiddels wel op de cryptocoryne wendtii rechts 2 gele blaadjes gekregen :S, ondanks elke dag Carbo en vandaag weer Profito.

388154thredith_0_82_dsc_0184.jpg
 
Oude blaadjes houd je toch wel.
Maar de rest staat er keurig bij!
 
Dank je wel Deesje :)
 
Inmiddels alweer bijna 2 weken geleden dat ik de laatste foto plaatste en bijna 3 weken geleden dat de bak aanging. Ik vond het na weken nog eigenlijk wel een karig gezicht qua planten, dus vandaag maar weer even aanvulling gehaald. Ik heb het idee dat dit er meer op begint te lijken.

139987thredith_0_82_dsc_0214.jpg
 
Azi�! Leuk!

Je zou het nog op kunnen vullen met stenen en meer hout. Vooral vooraan kan je nog stenen toevoegen. Daarnaast kun je nog verschillende soorten planten toevoegen. Ik zie dat je achterin Cryptocoryne heb staan, maar die worden doorgaans niet zo hoog. Hoge planten achter, lagere planten verder voorin. Drijfplanten om het af te maken en verder alles laten groeien natuurlijk!

Wat voor grind/zand gebruik je? Weet je al wat voor vissen erin komen?
 
Dank je Jeppo! Vissen zie hieronder en ik heb zwart rond grind van Dennerle op de bodem en gebruik ProFito en EasyCarbo voor de planten.

Er staan achterin ook wat planten die hoger komen, maar moet er meer gaan halen denk ik. Deze staan op de planning voor de volgende keer.
Vandaag ben ik naar de winkel geweest om mijn water te testen, het is immers 4,5 week geleden dat het aquarium is opgestart. Drijfplantjes zijn inmiddels flink aangegroeid nog even de bovenkant zit lekker vol. Gelijk maar de dwerggoerami's meegenomen die ik er graag in wil hebben. Daarnaast mijn 4 golden stripe corydoras verhuist en 1 ancistrus (dolchipterus?). Deze laatste moet ik nog een keer goed op de foto zetten om zeker te staan of het hem echt is.

Valt me wel op dat de cory's heel erg wild doen in de bak, misschien omdat ze nu in de nieuwe bak zitten? Komen uit een 54 liter bakje en nu 120 liter.

Mijn nieuwe vissen vandaag maar gelijk meegenomen
926544thredith_0_82_dsc_0230.jpg


��n van mijn 4 golden stripes
216111thredith_0_82_dsc_0232.jpg


En mijn andere drie
539611thredith_0_82_dsc_0235.jpg
 
Het kan zijn dat ze zo wild doen doordat ze gestresst zijn. De bak is nu nog vrij 'open', waardoor ze weinig schuilplaatsen hebben. Als er op den duur meer schuilplaatsen bij komen, dan wordt dat wel minder. Door in de hoogte te werken met planten kan je dit wel verbeteren. Een stuk hout dat tot het oppervlakte reikt zou ook helpen. De bedoeling daarvan is dat ze elkaar niet constant zien. Zichtlijnen breken, etc.
 
Leuk!

Wil je de bak vol zetten met planten? Dan zou ik naast Profito en Carbo ook wat nitraat en fosfaat gebruiken. Anders komen er algen door dat planten tekort komen.
 
Dank voor tips Jeppo en lekkie0104 :thumbs:
 

Terug
Bovenaan