Axolotl in aquarium 70 liter?


Plien3

Member
Lid geworden
29 december 2022
Berichten
11
Leeftijd
21
Hallo! Ik heb een vraagje. Kan er een axolotl in een aquarium van 70 liter? Ik wil er graag één in mijn aquarium omdat ik het hele leuke diertjes vind om naar te kijken, ik kan alleen niet vinden of er één in mijn aquarium mag, althans er staat bij de ene website dat het helemaal goed is en bij de andere dat het net te klein is. Ik heb een superfish aquarium van 70 liter dus. En als het niet kan, waar kan ik zo goedkoop mogelijk een groter aquarium kopen, en van hoeveel liter dan?

Pauline.
 
Ik denk dat dit een 60cm bakje is en dat is heel krap als ik kijk hoe groot ze worden.

 
Bij hornbach die kale glazen bak van 80cm is een leuk bedrag. Anders een tweedehands! Ze worden echt wel 25 a 30 cm dus en is dat 60cm bakje wel erg klein. T zijn ook verschrikkelijke vervuilers dus hoe groter de bak, hoe beter :) denk ook goed na over de filtratie want sterke stroming vinden ze niet fijn maar de capaciteit moet wel hoog zijn om hun poep aan te kunnen.

Verders zijn het de leukste beestjes die ik ooit heb gehouden. Zo interactief en grappig!
 
Op MP staan vaak voor een paar centen grotere bakken en vaak compleet met filtering.
 

Terug
Bovenaan