axelp's Trofis Colisa A-1500 doorkijkaquarium


Heel mooi zo. Welke drijfplanten zijn dat?
 
AkitaLuna zei:
Heel mooi zo. Welke drijfplanten zijn dat?

Hygroyza aristata :) heb thuis altijd Limnobium laevigatum gehad en had nu zin om wat anders te proberen.
 
Omdat m'n grotere maanvissen en de 4 jonkies gisteren in het kantoor aquarium zijn geplaatst ben ik vandaag tot 2 maal toe voor de zekerheid een half uurtje wezen kijken (gedrag in de gaten houden, eten geven enz.).

Toen ik gisteren m'n grotere maanvissen overplaatsen ging dit helaas gepaard met enige stress, hoewel ik heb geprobeerd ze zo snel mogelijk uit te vangen, in een emmer te zetten, de emmer met een donkere theedoek af te dekken, 5 minuten rustig naar kantoor te lopen en vervolgens ze een uur lang heb laten overwennen waren ze toch heel erg bewegelijk bij het uitvangen en het vangen voor overplaatsing.

Toen ze in het nieuwe aquarium zijn geplaatst was er in eerste instantie 1 maanvis welke met z'n gezicht naar beneden in een plant belanden, deze is 15 minuten daarna rustig gaan zwemmen en na ongeveer driekwartier voegde die zich bij de overige 3. Vandaag lijkt alles weer koek en ei te zijn en zwemmen de 4 kleinere maanvissen samen met de 4 grotere maanvissen uit m'n thuis aquarium.

Omdat ik er toch was heb ik direct een filmpje gemaakt van het totaal.

Volgens mij gedraagt alles zich nu weer zoals het zou moeten maar mochten jullie toch afwijkend gedrag zien dan hoor ik dit graag. Hoelang duurt het normaal gesproken voordat 'grotere' vissen enigszins stressvrij zijn na overplaatsen? Alvast bedankt voor jullie "input" :)!

[video]RvnuhQH7JPw[/video]
 
Kan video niet open :(
 
Heerlijk om naar te kijken. Zoals peterdenhaag al aangaf: er zou bij mij niet veel meer gebeuren. :D
 
Thanks :), helaas lijken de ringbandsnoekjes het onderspit te delven nu de maanvissen er in zitten. Er zijn er niet veel meer over helaas (dit terwijl ze toch al vrij groot waren toen ik ze kocht).
 
Je hebt ook ander drijfgroen,he.

Dus geen hangende wortels, waar ze konden schuilen.

Bak is wel mooi open, maar weinig schuil mogenlijkheid.
 
Bertus zei:
Je hebt ook ander drijfgroen,he.

Dus geen hangende wortels, waar ze konden schuilen.

Bak is wel mooi open, maar weinig schuil mogenlijkheid.

De bak heeft wel aardig wat drijfgroen ondertussen. Er zwemmen er van de 29 nu nog ongeveer 12.
 
M'n vissen bestand is ondertussen licht veranderd:

8x Pterophyllum Scalare Platinum
6x Glossolepis incisus
30x Hemigrammus rhodostomus
10(?)x Epiplatys annulatus
4x L-nummer (waarvan 1x L-143)
1x Glyptoperichthys Gibbiceps
5x Apistogramma Borellii (1x M 4x V)
 
hele mooi bak!

mooie groep manen ook.
 
Vissenbestand compleet:

8x Pterophyllum Scalare Platinum
10x Glossolepis incisus
30x Hemigrammus rhodostomus
10(?)x Epiplatys annulatus
4x L-nummer (waarvan 1x L-143)
1x Glyptoperichthys Gibbiceps
5x Apistogramma Borellii (1x M 4x V)
1x Epalzeorhynchos bicolor
 
Het is ondertussen alweer even geleden dat ik een update heb geplaatst. Veel is er niet veranderd, wel heb ik de laatste 2 maanvissen uit het thuis aquarium een weekje of 2 terug bij de rest in het aquarium geplaatst en wat planten welke me niet aanstonden weggehaald (het werd wel heel erg vol).

Ook hebben de 2 corydoras panda welke ik als allereerst in t aquarium had gedaan (kwamen uit een kweekbakje) kids gehad en heb ik nu dus ongeveer 30 (zoveel heb ik er kunnen tellen) in m'n kantoorbakje zwemmen. Heel leuk allemaal :).

De maanvissen doen nog verwoede pogingen (elk week een nestje) maar tot nu toe zonder dat er iets is uitgekomen.

447465axelp_0_85_download.jpg

799842axelp_0_85_download.jpg

881341axelp_0_85_download.jpg

189588axelp_0_85_download.jpg

947942axelp_0_85_download.jpg
 
Zoals eerder al gezegd werd... ik zou ook absoluut niet meer kunnen werken :D
Echt super tof een mooi aquarium op kantoor!
 
Ondertussen de bak leeggehaald en opnieuw ingedeeld. Met een weekje komen er cichliden in :)
 
Ben benieuwd naar de nieuwe inrichting :)
 
Eerste filmpje :)

 
Leuk! Ben benieuwd naar meer :D! Lijkt wel een teaser :)
 
Een aantal foto's dan alvast ;-)


e86-SrxthSM8Wsqxer7Pe-1jDyS2UIfr.jpeg

e86-SrxthSM8Wsqxer7Pe-1jDyS2UIfr.jpeg

e86-SrxthSM8Wsqxer7Pe-1jDyS2UIfr.jpeg
 
Wow wat een transformatie.
Persoonlijk vind ik het een hele verbetering.
Erg mooi!

Wat een luxe op kantoor zeg.
Ik zit tegen een lelijke dikke rotkop aan te kijken heel de dag....
 
Update:

DrXDLInkEWNSYUfZO3f7UgwZTqS4Y6ZZ.jpeg

DrXDLInkEWNSYUfZO3f7UgwZTqS4Y6ZZ.jpeg

DrXDLInkEWNSYUfZO3f7UgwZTqS4Y6ZZ.jpeg

DrXDLInkEWNSYUfZO3f7UgwZTqS4Y6ZZ.jpeg
 

Terug
Bovenaan