"automatisch" guppenkweekaquarium


T

Timvdlinden

Guest
Hallo,

aangezien ik op kamers zit, maar toch een aantal aquaria wil houden ben ik van plan om een soort van geautomatiseerd kweekaquarium te maken.

Het idee is als volgt:

Licht wordt verzorgd door een tijdschakelaar, en voer door een voerautomaat. Niks moeilijk aan dus.

Maar aangezien ik guppen kweken wil, zal ik iets moeten uitvinden voor de vrouwtjes die de jongen opeten. Als ik namelijk bijna nooit thuis ben kan ik moeilijk de jongen steeds uitvangen.
Zelf kan ik natuurlijk de zwangere guppen in een drijfbakje zetten, maar dan hebben ze geen ruimte, en de waterkwaliteit word zeer slecht.
Of toch wel..?

Ik dacht er aan om een rooster/gaas met een maaswijdte van 4 of 5mm zo'n 10cm boven de bodem te plaatsen. Je krijgt dus eigenlijk een gigantisch "drijfbakje".
De jongen vallen na de geboorte tussen de mazen van het rooster, en kunnen aan het einde van de week door mij worden uitgevangen, en in een uitzwemmer worden opgekweekt.
Zo zou ik dus in principe met mijn guppenstammen kunnen doorkweken in plaats van ze te verkopen en na mijn studie weer overnieuw te moeten beginnen..

Nu vraag ik me wel af, als ik een ijzeren/gegalvaniseerd rooster neem en dit in mijn aquarium plaats; hoe zit het dan met vrijgegeven ionen van het metaal? Zou dit schadelijk zijn?


En dan de gouden vraag, weet iemand waar ik geplastificeerd, of nog liever; een kunststof rooster of gaas kan bestellen met een maaswijdte van 4mm? of uiterlijk 5mm?

Prijs speelt GEEN rol.




Tim
 
Dan is het simpel, neem rvs. 304 is al prima.

Gegalvaniseerd, laat altijd stoffen af.
 
@Mondeo, geeft rvs 304 geen stoffen af aan het water?
Bedankt voor de tip!

@Bertus, ik zeg niet dat ze niet weer naar boven kunnen. Ik ben geen vis, maar het lijkt me wel dat zodra er een andere vis komt die achter jou aan jaagt je dan naar beneden duikt, onder het gaas. ;)
 

Terug
Bovenaan