auto doseerpomp - schudden/mengen vloeistof


B

Bjorn vd Linden

Guest
beste mensen...

ik heb hier een automatische doseerpomp die ik wil gebruiken voor de volgende producten van easylife:

- profito
- easy carbo
- nitro (nitraat)
- foso (fosfaat)
- ferro (ijzer)

nu is het gebruik van zo'n doseerpomp natuurlijk super, alleen vraag ik me af, en ik lees hierover tegenstrijdige verhalen, of deze producten voor toevoegen geschud moeten worden om de bestanddelen goed te mengen.

indien ja,is dit natuurlijk kl*te, omdat je dan nog elke keer een handeling moet doen en het gemak van de automatische toevoeging dan eigenlijk vervalt...

Dus... wie heeft ditzelfde probleem en hoe heb je dit opgelost?

ik zit nu te denken aan iets in de richting van staafmixers o.i.d. die ik dan middels een tijdklok de vloeistof laat roeren even voordat de doseerpomp hem toevoegt...
 
een idee dus dmv een mixer / roerder..

ander idee een luchtpompje met een 5weg verdeelstuk en zo in elk flesje even wat lucht erdoorheen blazen, zou dit voldoende zijn om de vloeistof goed te verdelen?

nog een ander idee: een soort bakje/plankje maken waarin de flesjes goed vast staan en dit geheel dmv een mechanisme laten trillen/schudden, hoe zou dit technisch uitvoerbaar zijn?
 
Goed schudden bij het mengen van de poeders tot alles opgelost is. (Als je zelf voeding maakt!) verder alles op zijn beloop laten gaan. Je maakt natuurlijk geen voorraad aan voeding voor een jaar dan.
 
Goed schudden bij het mengen van de poeders tot alles opgelost is. (Als je zelf voeding maakt!) verder alles op zijn beloop laten gaan. Je maakt natuurlijk geen voorraad aan voeding voor een jaar dan.

deze producten zijn kant en klaar, vloeibaar.
ik heb 5 liter kanisters en daar doe ik grofweg toch wel een half jaar mee..
 
Ik heb hier de poeders voor de csm+b en dan zie je wel bezinksel op de bodem van de fles dus dan moet ik wel wekelijks schudden voor gebruik. Maar bij de kant en klare heb je daar denk ik geen last van.
 
ik ga knutselen en magneet roerders maken, dit kwam ik tegen op internet, is niet al te duur en makkelijk zelf te maken!
 
Ik neem aan dat je bedoeld alle vloeistoffen met 1 pompje te willen geven?
Dan moet je inderdaad heel goed zorgen dat alles goed gemengd is, anders krijg je overdosis van het één en te weinig van de ander.
Met toevoegen meerdere vloeistoffen zou ik toch voor 1 pompje per product gaan.
 
nee gewoon 1 pompje oer product...
dus elk product afzonderlijk van elkaar goed gemengd hebben.

ik schud normaal altijd even met die flesjes
 
Een wat ouder topic. Deze vraag een keer voorgelegd aan support van Easy-Life. Hun producten zijn geschikt voor gebruik met een doseerpomp. Schudden voor de dosering is niet nodig.
 

Terug
Bovenaan