Artemia eieren over de datum?


Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Berichten
84
Leeftijd
46
Goedendag,

Kan het kwaad om ingeblikte artemia eieren te kweken? Zouden ze nog uitkomen, Wat denken jullie?
 
Ik zou zeggen probeer het maar de kans op een kleine uitkomst is wel aanwezig als ze echt over de datum zijn. Zelf heb ik ooit plastic potjes in de vriezer bewaard en na jaren gebruikt en de opbrengst viel me niet tegen maar ja niet wat het normaal zou moeten zijn.
 
Ik zou zeggen probeer het maar de kans op een kleine uitkomst is wel aanwezig als ze echt over de datum zijn. Zelf heb ik ooit plastic potjes in de vriezer bewaard en na jaren gebruikt en de opbrengst viel me niet tegen maar ja niet wat het normaal zou moeten zijn.
Het zal ook vallen en staan met hoe de eitjes bewaard zijn maar er worden eitjes aangeboden die ingeblikt zijn door een wat grotere speler op dat gebied en die zijn jaren houdbaar, mits de blikken gesloten blijven natuurlijk. Eens geopend gaat de kwaliteit achteruit.
Alleen zijn dat zulke grote hoeveelheden dat het voor de particulier die af en toe zijn visjes nauplii wil voeren, veel te veel is.

Eenmaal geopend zijn ze toch aan bederf onderhevig.

Ik heb zelf wel eens eitjes een half jaar, in de zomer, buiten de koelkast, bewaard. Niet ideaal maar ik merkte maar weinig aan het uitkomstpercentage. Die eitjes kunnen best wat hebben heb ik het idee.
 

Terug
Bovenaan