Aquatlantis volga 450 van amanda27


Heb je je verlichting op 100% staan?
Bij de easyled2 controller past de tijd van de zons op/ondergang zich aan naargelang de % dat je verlichting ingesteld is.
Verlichting bij mij op 100% duurt de op/ondergang beide 1u,
Ik heb ze gedimd op 60% en dan is het 2 x 45min.
 
Heb je je verlichting op 100% staan?
Bij de easyled2 controller past de tijd van de zons op/ondergang zich aan naargelang de % dat je verlichting ingesteld is.
Verlichting bij mij op 100% duurt de op/ondergang beide 1u,
Ik heb ze gedimd op 60% en dan is het 2 x 45min.
Nee....het is gelukt met de luminus smart controller, bij mij staat de verlichting op 90%. Zonsopgang en ondergang duurt bij mij 2x 60 minuten
 
Wat close up plaatjes van de planten
 

Bijlagen

  • 20240106_135442.jpg
    20240106_135442.jpg
    772 KB · Weergaven: 33
  • 20240106_135422.jpg
    20240106_135422.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 33
Mooi dat het werkt en ik kan met de lumines controller de interval zelf ingeven qua tijd. Weet miet wat de max is maar het aantal minuten is te regelen .
 
Vandaag uit nieuwsgierigheid even het water getest met druppels:

No3 10 mg
Po4 0.5 mg
No2 0.5 mg
Nh 3/4: 0.0 mg
Ph 7.0
Kh 4
Gh 5

Had nog niet verwacht nitrie te meten
 
Hmmm vanmorgen nog niks aan de hand en nu zag ik na het eten allemaal draden aan de ruit hangen, ook wat aan de punt van het grootste stuk hout wat er in staat. Zou ik het licht meer dimmen? Staan nu op 90% gedurende 8 uur of hoort dit bij het opstarten? Kan me niet heugen of ik dit eerder meegemaakt heb met opstarten....
 
Ik heb ook enorme draadalg met de nieuwe aquatlantis. Begint nu iets minder te worden na iets meer dan een maand.
 
Fyi:

 
Ik heb ook enorme draadalg met de nieuwe aquatlantis. Begint nu iets minder te worden na iets meer dan een maand.
Oh balen he, verder niets aan gedaan of heb je het nog tussendoor handmatig weg gehaald?
 
Fyi:

Ohhh jeetje das wel heftig ja haha. Ben blij dat het erbij hoort, maar ik heb het met indraaien nog nooit gehad. Hout heeft wel schimmel, maar dat wist ik dat dat erbij hoort
 
Maar zou het verstandig zijn om het licht wat te dimmen of zo laten? Ondanks dat ik geen co2 toevoeg (wel floragrow carbo), lijkt mijn co2 wat al in het aquarium zit, voldoende als ik zo kijk naar mijn waardes toch?
 
In de opstartfase heb je vaak wat nh3/4 en dat is een boost voor algen. Ik zou nu dan het licht wat dimmen want hoe meer licht hoe meer de algen daarvan profiteren. Ik heb de Fusion en heb ook de led op 70% ongeveer.
Met het licht op volle sterkte zit er best veel licht boven tijdens de opstart. Ook kan het zijn dat je toch ook een co2 tekort hebt want carbo is geen echte co2 en draagt weinig bij in de regel.
 
In de opstartfase heb je vaak wat nh3/4 en dat is een boost voor algen. Ik zou nu dan het licht wat dimmen want hoe meer licht hoe meer de algen daarvan profiteren. Ik heb de Fusion en heb ook de led op 70% ongeveer.
Met het licht op volle sterkte zit er best veel licht boven tijdens de opstart. Ook kan het zijn dat je toch ook een co2 tekort hebt want carbo is geen echte co2 en draagt weinig bij in de regel.
Oke ga ik dat doen
 
In de opstartfase heb je vaak wat nh3/4 en dat is een boost voor algen. Ik zou nu dan het licht wat dimmen want hoe meer licht hoe meer de algen daarvan profiteren. Ik heb de Fusion en heb ook de led op 70% ongeveer.
Met het licht op volle sterkte zit er best veel licht boven tijdens de opstart. Ook kan het zijn dat je toch ook een co2 tekort hebt want carbo is geen echte co2 en draagt weinig bij in de regel.
Oke ik heb nu kanaal 1 op 70% gezet (met het blauwe lichtverin) en kanaal 2 op 80% gedurende 8 uur. Stonden beide op 90% voor 8 uur. Kijken of het helpt. Ik had/heb ook drijfplanten.
 
Drijvers helpen ook. Ik wil het licht wat geliger hebben en heb dus dat kanaal met de blauwe leds behoorlijk laag staan. Maar goed je moet het instellen zoals jij het mooi vindt.
 
Drijvers helpen ook. Ik wil het licht wat geliger hebben en heb dus dat kanaal met de blauwe leds behoorlijk laag staan. Maar goed je moet het instellen zoals jij het mooi vindt.
Klopt, ik vind het blauwe licht mooier, maar weet ook dat planten en ook de algen daar goed op gaan. Dan blijf ik meer met een co2 tekort zitten denk ik als ik dat hoger zet dan het gelige licht.

Kanaal 1 is toch wel het blauwige licht he, van de easyled 2.0 icm de luminus controller 🙈🙈?
 
oeps, ik weet niet welk kanaal wat is maar als je het kanaal met de blauwe tot 0 terugbrengt dan moet je gelig licht zien en dan weet je welk kanaal wat is.
 
Plantjes groeien gestaag door....draadalg gisteren zo goed als weg gehaald, vandaag zat het er weer, dus wederom weggehaald. Ook veel bruinalg aanwezig, dus ook 'stoffige' ramen
 

Bijlagen

  • 20240110_191821.jpg
    20240110_191821.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 52
Zoals ik dan kan of mag beoordelen moet je in deze situatie met ong. 6 uur licht laten net zo lang totdat je het aan je planten kunt zien dat ze richting het licht in de kamer toegroeien en dan geef je ze wat meer licht vanuit de bak .
Als het lekker groeit allemaal dan kan het licht zonder problemen veel langer aanblijven en voor om te dimmen is vijverkroos geschikt.
 
Zoals ik dan kan of mag beoordelen moet je in deze situatie met ong. 6 uur licht laten net zo lang totdat je het aan je planten kunt zien dat ze richting het licht in de kamer toegroeien en dan geef je ze wat meer licht vanuit de bak .
Als het lekker groeit allemaal dan kan het licht zonder problemen veel langer aanblijven en voor om te dimmen is vijverkroos geschikt.
Ik heb als drijfplanten limnobium
 
Gaaf hoor zo’n groot aquarium! En altijd spannend om een nieuwe in te laten draaien. Ik blijf het hier volgen👍🏻
 
De draadalg tiert welig, net als de bruinalg
 

Bijlagen

  • 20240113_113909.jpg
    20240113_113909.jpg
    1.5 MB · Weergaven: 29
En de geduldige aquariaan wacht.........😉.
🙈🙈, het wordt wel met de dag erger. Ik hoef hier dus nu niks aan te doen? Aan de draadalg dan wel te verstaan. Ik heb laatst de intensiteit van het licht wel naar 70% gezet.
 

Terug
Bovenaan