Aquatlantis volga 450 van amanda27


We hebben allemaal wel een periode soms dat de bak net wat minder draait en dat hoort ook bij de hobby denk ik.
Klopt, dat vind ik altijd de dieptepunten. Maar al met al leer je daar natuurlijk van en wordt je een betere aquarist. Niet te vergeten dat dit forum daar een grote bijdrage aan levert en ik hier zeker het meeste geleerd heb
 
Van wat ik nu kan zien in het donker, komen ze al wat op kleur
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240311_093608_Gallery.jpg
    Screenshot_20240311_093608_Gallery.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 35
Ik ben benieuwd naar de roodtinten in de staart :)
Daar zijn ze nog te jong voor, dat komt later. Ik doelde meer op de duidelijke zwarte strepen, als dit wegtrekt of bleek is, dan is dat een teken van stress of ziekte
 
Goed om te lezen dat het weer goed gaat en je weer plezier hebt in het aquarium !
Mooie vissen ook.(y)
 
Let niet op het geluid, het filter van mijn andere aquarium loopt op zijn einde, draait al een andere mee.

Morgen toch een uv filter ophalen, om de laatste restjes alg weg te werken (de oorzaak is inmiddels aangepakt), en komt ook het voer binnen. Ik heb hetzelfde besteld als wat Jos ook voert.
 
Schitterende maanvissen.
Klopt het dat ik er 8 zie?
Welk voer heb je gekocht?

Lijkt het dat er zoveel stroming in je aquarium is?

Mvg Ronald
 
Schitterende maanvissen.
Klopt het dat ik er 8 zie?
Welk voer heb je gekocht?

Lijkt het dat er zoveel stroming in je aquarium is?

Mvg Ronald
Ik heb er 10 in totaal, het klopt dat er meer stroming is, de stroming van alleen het externe filter is niet afdoende om tot aan de andere kant van de bak te komen.

Ik heb chicliden granulaat en vlokken besteld, en artemia blokjes
 
10 stuks.......als ze volwassen zijn?
Blijven ze dan alle 10 in je aquarium?

chicliden granulaat........welk merk?

Mvg Ronald
 
Wat een mooie manen. Is het bij maanvissen ook zo dat als je er genoeg in hebt dat de agressie wordt verdeeld, net als bij andere cichliden?
Ik denk het wel want de mijne zijn vrij rustig maar als er een een pestbui heeft dan zie je dat die vervelend wordt tegen enkele anderen en niet zich op 1 vis richt.
Wel zie je vaak bij jonge vissen dat ze de rangorde gaan bepalen en dat je koppels krijgt.
 
Aquarium gaat de goede kant op!

Mbt de manen: wat een leuke vissen zijn dat! Nooit deze vissen gehouden omdat mijn aquaria nooit groot genoeg waren, mar geen seconde spijt. Super nieuwsgierig, komen gelijk kijken als ik met de hand in de bak ga, en volgen me langs het glas. Echt visjes met karakter, totaal niet schuw. Oh en ze vreten als bouwvakkers 🤣🤣
 

Bijlagen

  • IMG-20240314-WA0016.jpeg
    IMG-20240314-WA0016.jpeg
    508 KB · Weergaven: 34

Terug
Bovenaan