Aquatlantis Volga 450 - diverse vragen


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Oke.. kogel is door de kerk. We gaan voor een iets kleinere maat dan eerst voorzien, maar nog steeds een hele forse upgrade tov de Rio 180. We kiezen voor de Aquatlantis Volga 450.

Afmetingen aquarium: 152,5 L x 52,7 B x 67,6 H cm, dat zal dus ergens tussen de 55-60 cm aan waterhoogte zijn.

Wat willen we er sowieso in:
- x-aantal Diamantgoerami's
- x-aantal vijfstreepbarbelen
- x-aantal dwergcichliden
- x-aantal japonica garnalen

Diamantgoerami
Hoeveel van deze soort zou in dit aquarium passen? Moet ik dan denken aan 1m/3v bijvoorbeeld? Of zouden meer mannetjes ook kunnen, zeg 2m/4v? Of gaat dat geheid knokken worden? In de Rio 180 had ik nimmer problemen met 1m/1v, mooie vredelievende vissen. Maar kan me voorstellen dat er bij twee mannetjes heibel ontstaat? Aquarium wordt wel royaal beplant met voldoende breekpunten in planten en/of hardscape op de zichtlijnen.

Vijfstreepbarbeel
Naast de vijfstrepen willen we nog één soort houden denken we, welke dat weten we nog niet precies. Wat zou een mooi aantal vijfstrepen en een school van een vergelijkbaar visje zijn. De vijfstreepjes mogen wel met een meerderheid zijn.

Dwergcichliden
Dit is nog onbekend terrein voor ons. Wat zouden ideale dwergcichliden zijn. Ze moeten er een beetje leuk uitzien, maar vooral ook interessant gedrag vertonen. De Microgeophagus Altispinosa komt dan natuurlijk naar voren, maar is 24-25 graden niet wat aan de frisse kant voor deze vis? Of gaat dat prima? Hoger wil ik liever niet gaan ivm de diamantgoerami's, die dreigen dan weer direct in de paarstand te schieten. Hoe groot zou het groepje kunnen zijn als ik kies voor geen extra vissen op de bodem?
Eventueel nog tips voor andere, relatief eenvoudige soorten die in een groepje gehouden kunnen worden?

Japonica's
Niet heel relevant in deze denk ik. Wellicht nog een leuk slakkensoortje erbij.

Iemand die ons tips kan geven mbt het visbestand?
 
24-25 graden is al best hoog voor diamantjes, dit was bij mij de zomer temperatuur. In de winter was het 22 graden, dan zijn ze gewoon rustig om dan in de zomer in de paarstemming te komen.
Ik had 2m/3v, dat ging ok.
 
24-25 graden is al best hoog voor diamantjes, dit was bij mij de zomer temperatuur. In de winter was het 22 graden, dan zijn ze gewoon rustig om dan in de zomer in de paarstemming te komen.
Ik had 2m/3v, dat ging ok.

Oke, met twee mannetjes misschien iets beter ja.

Op welke temperatuur moeten de Microgeophagus Altispinosa. Ik lees soms vanaf 22 graden en soms vanaf 26 graden..
 
Ik heb mikrogeophagus altispinosus gehouden rond de 22 graden, maar bij 24/25 graden waren ze beter op kleur, actiever en leken ze zich prettiger te voelen.

Laetacara dorsigera/curviceps of een van de wat sterkere Apistogramma soorten lijken mij geschikter.
 
Hmm. Diamantgoerami staat ook weer bijna overal dat ie toch vanaf 24 graden gehouden moet worden. Waarom is er altijd zoveel tegenstrijdige informatie te vinden op internet haha..

- Hoeveel Microgeophagus Altispinosa zou kunnen?
- Hoeveel Laetacara dorsigera zou kunnen, die is ook leuk :)
 
Hmm. Diamantgoerami staat ook weer bijna overal dat ie toch vanaf 24 graden gehouden moet worden. Waarom is er altijd zoveel tegenstrijdige informatie te vinden op internet haha..

- Hoeveel Microgeophagus Altispinosa zou kunnen?
- Hoeveel Laetacara dorsigera zou kunnen, die is ook leuk :)
Ik houdt mijn vissen niet jaar rond op dezelfde temperatuur, dus zomers wel minimaal 24 maar in de winter minimaal 22.
 
Ik houdt mijn vissen niet jaar rond op dezelfde temperatuur, dus zomers wel minimaal 24 maar in de winter minimaal 22.
Zomers warmt het hier denk ik eerder op naar 26 dan, hoekwoning met schuifpui op het zuiden en geen airco :DD
 
Dat is geen probleem hoor, maar het geeft wel wat rust als er een koelere periode is.
 

Terug
Bovenaan