Aquatlantis Fusion verlichting


Nee ik heb bij de Fusion 1 lumines controller en 2 voedingen als ik het goed heb. Je moet zover ik weet en begrijp even weten hoe je de stekkertjes moet aansluiten zodat je via channel 1 de gele leds kan regelen en via channel 2 de gekleurde leds.
 

Hier kun je onderaan het topic een uitleg lezen van Biljoenblik.
 
ja ik ook heb zelf 3 voedingen erbij 2 grote en 1 kleine waarvan de voeding op de stekker zit. Ik heb nu de 2 grote voedingen in gebruik ivm de ampere en wattage.

Wie heeft de juiste kloppende informatie om dit voor elkaar te krijgen.

Of gewoon maar proberen en wisselen.

Ik heb niet de ronde buizen maar de platte die verwerkt zitten in de deksel.

Gr Igor
 
Nou Topic even door genomen en heb dus 1 controllor met 2 in en 2 uit. ik kan dus alleen de intensiteit instellen van beide lampen. Ik wil de gekleurde apart van de witte leds kunnen aansturen.
Is dit dan alleen mogelijk met een 2 de controller ?

JBL heeft dit echter veel beter voor elkaar. Helaas kan je niet makkelijk de aquatlantis omzetten naar de jbl.

Of zie ik het allemaal verkeerd ....
 
Ik heb ook 1 controller met links en rechts 2 ingangen dus volgens mij moet het willen maar ja ik denk dat @biljoenblik het beter kan vertellen.
 
Net even met de draden in de weer en kan nu de witte van de gekleurde schakelen. Dus stapje vooruit .

Blijft verder alleen maar een dim stand van aan naar uit in stapjes. Zelfs een zon’s ondergang gaat in stappen eerst aan en dan weer uit . Zijn toch weinig mogelijkheden voor zo’n redelijk kostbare set ?
 
Bij de aquatlantis blijft het aanmodderen met het instellen.
Omdat ze de kleuren niet voorzien hebben van aparte stekkers.
Je kunt wit en rood apart sturen of wit en geel.
Maar niet rood en geel apart.

Maar ik heb inmiddels al zo lang geen aquatlantis meer, dat ik er ook niet meer geheel in thuis ben.
Ik had destijds de 1e generatie led verlichting. Met 1 stekker. Dus alle kleuren en wit konden alleen feller of dimmer branden.

Ik heb nu een systeem van daytime. En daar heben alle kleuren een eigen kanaal.
 
Ja ik denk dat ik ook maar wat anders ga nemen . Heb nu de Jbl solar en rgb boven mijn rio 180 . Echter te smal voor de volga en ook nog compleet andere ophanging . Daar zal ik dan zelf iets voor moeten bedenken want kant en klaar heb ik het niet gevonden.
 
Bij de aquatlantis blijft het aanmodderen met het instellen.
Omdat ze de kleuren niet voorzien hebben van aparte stekkers.
Je kunt wit en rood apart sturen of wit en geel.
Maar niet rood en geel apart.

Maar ik heb inmiddels al zo lang geen aquatlantis meer, dat ik er ook niet meer geheel in thuis ben.
Ik had destijds de 1e generatie led verlichting. Met 1 stekker. Dus alle kleuren en wit konden alleen feller of dimmer branden.

Ik heb nu een systeem van daytime. En daar heben alle kleuren een eigen kanaal.
Door jouw advies destijds heb ik dat ik dus de middelste rij leds die gekleurd zijn afzonderlijk feller of minder fel kan zetten op channel 1 dacht ik en los daarvan op channel 2 ook de 2 buitenste rijen met gele leds. De middelste rij met de rood/wit/blauwe leds staat hier erg laag in intensiteit en de 2 rijen met gele leds staat juist veel hoger. Hierdoor heb je ik nu veel geler licht dan wanneer je ze beide samen op dezelfde sterkte open hebt.
 
Door jouw advies destijds heb ik dat ik dus de middelste rij leds die gekleurd zijn afzonderlijk feller of minder fel kan zetten op channel 1 dacht ik en los daarvan op channel 2 ook de 2 buitenste rijen met gele leds. De middelste rij met de rood/wit/blauwe leds staat hier erg laag in intensiteit en de 2 rijen met gele leds staat juist veel hoger. Hierdoor heb je ik nu veel geler licht dan wanneer je ze beide samen op dezelfde sterkte open hebt.
Dan moet je dat stukje wat je gevonden hebt maar posten. Dat is duidelijk.
 
Dan moet je dat stukje wat je gevonden hebt maar posten. Dat is duidelijk.
Wat in theorie moet werken is het volgende.

Sluit zonder splitter adapter 1 op in 1 aan.
Sluit zonder splitter adapter 2 op in 2 aan.

Sluit met splitter 2 rode stekkers op uit 1 aan.
Sluit met splitter 2 zwarte stekkers op uit 2 aan.

Als je kanaal 1 op 50% zet. En kanaal 2 op 0% dan moet je een andere kleur hebben.
Dan als je kanaal 2 op 50% zet en kanaal 1 op 0%
 
Goedemorgen

Nou even uit mij hoofd heb ik de rode van de ene ledlamp en de rode van de ander led amp gekoppeld met een splitter op uitgang 2

en dit zelfde met de zwarte op ingang 1. Ik kan nu idd onafhankelijk de gekleurde leds en de wit tint leds los van elkaar bedienen.

Dus dat lijkt nu weer een stapje verder


Alleen hoe zit het dan met als je de zon's opkomst wilt instellen ? Je zit dan met een instelling van ramp on en ramp of

terwijl je alleen een ramp on moet hebben. Het is zon's opkomst ....... naar normaal gelig licht

Heeft iemand hier een voorbeeld van hoe hij de hele dag zijn bak aan heeft ? inclusief zon opkomst en ondergang en met of zonder maanlicht?

Hopelijk kan iemand mij hier nog verder mee helpen.


Hoor het graag en bedankt voor alle reacties !!

Groet Igor
 
Ik kan als ik het programma van channel 1 neem gewoon de ramp on instellen.
 
Screenshot_20231007_082251_Luminus.jpg

Begin scherm op mijn achterste balk.

Screenshot_20231007_082313_Luminus.jpg

Ik gebruik maar 1 interval op beide kanalen.

Screenshot_20231007_082331_Luminus.jpg


Ik hanteer een max ramp on en off op beide kanalen. Bij mij is kanaal 1 rood en blauw en 2 geel en wit. Ik hanteer iets meer rood en blauw om de kleuren van mijn vissen beter uit te laten komen.

Screenshot_20231007_082342_Luminus.jpg


Kanaal 2.

Gr. Ed
 
Dank voor de verduidelijking Ed en hier eigenlijk hetzelfde principe echter geef ik juist wat minder rood.blauw/wit om de kleur iets geler te krijgen.
 
Goedemorgen Ed,

Heb je programma instelling er ook ingezet. En de draden gemonteerd zoals de andere hebben aangegeven. Dus de beide rode van de 2 aparte lampen op 1 port en de 2 zwarte op de andere poort.
Ik kan dus nu de gekleurde (rood wit blauw) apart inregelen tov de andere tinten. Alleen is het nog steeds ontzettend vel licht en om nou echt te kunnen spreken over een mooi warme zon's opkomst of ondergang

Het is en blijft nog steeds erg veel wit licht en gaat gewoon in stappen en absoluut niet mooi vloeiend

Weet iemand of dit beter kan ?

Als je nou meerdere intervals zet in je dag programma zoals bijvoorbeeld alleen blauw rood licht in de avond zit je altijd mer een ramp on en off tijd. Terwijl ik het zou willen maken als warm avond licht naar een 45 minuten blauwig licht. Dit is volgens mij ook niet echt mooi in te regelen?

Heeft iemand nog tips of een dag programma die mooi ingeregeld is met meerdere intervals per dag hoor ik het graag.

De volga 350 is een mooie bak maar de verlichting die er boven hangt is waarschijnlijk top voor de planten groei maar niet mooi in te stellen zoals ik zou willen ,met mooie over vloeiers.

Of zie ik dat verkeerd ?

Hoor graag tips en ook of dit idd niet anders kan.

Groet Igor
 
Wat je kan doen is je ingestelde tijd van je blauwe licht kanaal verlengen. Zo gaat je kanaal met wit en geel licht eerder uit en krijg je mogelijk wat je hebben wilt.

Bij mij bouwt hij rustig op en af zonder haperingen. Daarom ook gekozen voor 1 interval instelling. Kies je meerdere interval instellingen dan kan je "haperingen" krijgen omdat de lamp moet schakelen tussen programma's. Hij moet eerst zijn programma afronden voordat hij een nieuwe start. Al heb je meerdere lampen, dan zal je hier nagenoeg niks van merken, maar is natuurlijk wel een kostenplaatje.

Verder kan je spelen met je lichtintensiteit op je verschillende kanalen waardoor je warmer of koeler licht krijgt. Dit kan je echter niet per uur inregelen.

Wil je dat soort dingen wel kunnen dan zal je denk ik een andere lamp moeten nemen, ook dat is mogelijk weer een kostenplaatje.
 
D
Het is en blijft nog steeds erg veel wit licht
Dan moet je de kleuren met rood/wit/blauw dus minder fel zetten. Dat is van de 3 rijen led de middelste als het goed is. Hier zijn de eerste en laatste rij led enkel gelig en de middelste rij is met rood/wit/blauw. Dat blauwe licht maakt het denk ik extra wit dus daarom dat ik die flink dim hier.
 
oke nou dan ga ik het zo even instellen. Ik had al zoiets maar vond het nog steeds erg wit. Ik had op mijn vorige bak JBL en dat was top!
Er is volgens mij geen 1 op 1 oplossing om de led strips uit de volga te halen en er dan wat anders goed passend op te zetten.
De strip / balken kan je eruit schuiven en heb je maar weinig extra hoogte.

Misschien is er nog een forum lid die hier al eens mee bezig is geweest
Groet Igor
 
Zelf heb ik er LED strips in gemonteerd. De lamp uit het profiel gehaald en de LED strips daar in geplakt. 2 witte strips van 4000k en een RGB. Met een TC 420 kon ik zou een hele mooie zonsondergang maken.

Dat kost wel het nodige geknutsel. Het zal waarschijnlijk makkelijker zijn om een kant en klare balk van een of ander goed merk erin te monteren. Maar je hebt inderdaad weinig hoogte om het in te doen.
 

Terug
Bovenaan