Aquatlantis fusion meubel


Nigel

Well-known member
Lid geworden
4 juni 2017
Berichten
693
Leeftijd
29
Heeft iemand dit meubel. Hoe zijn de ervaringen? Kan je er gaten in boren aan de zijkanten voor slangen met Lily pipes?
 
Aan de zijkant? Ik zou de achterzijde dan doen, zie je het ook niet.
Ik heb het 40mm meubel onder mn fusion150. Aan de achterkant zitten uitsparingen om de slangen door te leiden
 
Aan de zijkant? Ik zou de achterzijde dan doen, zie je het ook niet.
Ik heb het 40mm meubel onder mn fusion150. Aan de achterkant zitten uitsparingen om de slangen door te leiden

Ik heb ze liever aan de zijkant ivm Met dat de slangen stug zijn om te buigen.

Hoe vind jij het meubel verder?
 
Slangen? Wat voor slangen heb je het eigenlijk ofer? De filterslangen zijn volgens mij best wel flexibel.
Ik heb hem nu een maandje staan, dr is niks mis mee, erg stevig meubel.
 
Slangen? Wat voor slangen heb je het eigenlijk ofer? De filterslangen zijn volgens mij best wel flexibel.
Ik heb hem nu een maandje staan, dr is niks mis mee, erg stevig meubel.

Transparante slangen die aan de Lily pipes gaan voor in en outflow 12/16mm.

En de CO2 met diffuser.
 
Neem aan dat de slangen aan de achterkant je bak ingaan toch? dan heb je meer bochten en gedoe als je ze via de zijkant uit het meubel laat komen.
Wat mij trouwens ook geen goed idee lijkt die gaten maken idd.
 
Neem aan dat de slangen aan de achterkant je bak ingaan toch? dan heb je meer bochten en gedoe als je ze via de zijkant uit het meubel laat komen.
Wat mij trouwens ook geen goed idee lijkt die gaten maken idd.

Nope aan de zijkant. Het wordt een Ada stijl bak.

IMG_5320.JPG
 
Houten onderstel is best prijzig. Levering kost 37,50.

Aquatlantis alleen gaten achterin.

Hmm…
 
Paar Ronde gaten van 25mm in de zijkant en in het midden heeft op zich geen invloed op de stabiliteit van de constructie. Maar let op de aansluitingen van balken of plaatwerk dwars erop. Bijvoorbeeld de deurconstructie aan de voorzijde. Dat sluit weer aan op de zijkant. Blijf een eind van die aansluiting vandaan bijvoorbeeld. Zo ook bij de achterzijde.
Een aquariumkastje is net een karton waar je een koker van maakt. Je zet het rechtop en je kan behoorlijk veel druk erop uitoefenen. Maar als die koker uiteenvalt dan kan het niets houden.
Dus maak het verband (de verbindingen) niet zwak.
 
Ik heb dit meubel voor de Aquatlantis Fusion 120x50x70, in 40mm dikte. Achter in de wand zit een grote sparing voor de doorvoeren. Het boren van gaten aan de zijkant moet kunnen, helemaal als je het meubel in 40mm i.p.v. 19mm besteld.
 

Terug
Bovenaan