Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Vanmorgen ander filter gehaald. Ben klaar met de Eheim prof 4/600. Kan er maar niet aan wennen dat het opstarten soms wel een half uur ellende is met lucht en zo. En die sluiting ia niet mijn favo. Nu weer naar Jbl. De andere Eheim 4+|350e draait zonder troubles en atart ook bwter op. Ben naar Hornbach Zwolle gereden en betaalde €135 voor een nieuwe 1502. Aansluiten op de slangen. Kranen open en klaar.
Bekijk bijlage 310107Bekijk bijlage 310108
Goede keus, denk ik. Ik heb hetzelfde filter. Een erg compleet filter waar alles wat nodig is al op en aan zit. Werkt gewoon goed en naar behoren.
 
Heb ff een paar XL planten besteld zojuist, vindt de bak wat kaaltjes her en der. En daar moet ff wat aan gedaan worden.
 
Mag ik vragen waar je deze hebt besteld? Ik zoek ook een grotere Echino en wat de lfs hier verkoopt dat zijn erg kleine plantjes en met mijn geduld duurt het me te lang voordat die wat groter zijn.
 
Mag ik vragen waar je deze hebt besteld? Ik zoek ook een grotere Echino en wat de lfs hier verkoopt dat zijn erg kleine plantjes en met mijn geduld duurt het me te lang voordat die wat groter zijn.
Dat mag je vragen.... hier is het antwoord:
 
Echinodorus Tricolor, Echi Harbich en de Echi. Impai. Alle 3 XL.
ben benieuwd of ze leveren wat ze beloven.
Ik had een keer zo een grote besteld daar, kreeg keurig een grote. Mjah wat is groot.

Maar voor de rest, mooie manen bak hoor Albert.
 
Ik had een keer zo een grote besteld daar, kreeg keurig een grote. Mjah wat is groot.

Maar voor de rest, mooie manen bak hoor Albert.
We gaan t zien. Ik verwacht toch wel wat voor €15 p stuk, anders bestel kk daar nooit weer.
 
We gaan t zien. Ik verwacht toch wel wat voor €15 p stuk, anders bestel kk daar nooit weer.
Tsjah je zult het ervaren :) maar aquastorexl is een goede winkel ben er tevreden over.
 
Vreemde uitloper van een HN stek.
78B7DCFE-5C8B-49B0-9A8D-9FB80F1F096C.jpeg
 
Echinodorus Tricolor, Echi Harbich en de Echi. Impai. Alle 3 XL.
ben benieuwd of ze leveren wat ze beloven.
Die tricolor en de impai zijn kweekvormen voor zover ik weet. Je ziet van deze soorten heel veel varianten. De harbich is, meen ik, een ijzervreter. Dus af en toe een beetje fe... Ze groeien wel hard hoor maar bodemvoeding is bij allemaal nodig.
 
Dat mag je vragen.... hier is het antwoord:
Voor grotere planten, met name Echinodorussen is Intratuin een interessant adres. Zij hebben vaak exemplaren voor heel wat lagere prijzen. Daar moet je trouwens niet in deze tijd naar kijken, men is daar nu druk met kerst spullen. Maar zo in maart/april is er veel leuks te koop.
 
Die tricolor en de impai zijn kweekvormen voor zover ik weet. Je ziet van deze soorten heel veel varianten. De harbich is, meen ik, een ijzervreter. Dus af en toe een beetje fe... Ze groeien wel hard hoor maar bodemvoeding is bij allemaal nodig.
Ijzer staat in de kast hier Ben, en dat voeg ik af en toe al bij. En de kleibollen vermengd met leem/lateriet gaat er zeker ook bij. Morgen ff kleien en als de planten geleverd zijn gaan ze minstens 24u in een emmer water voor ze in het aquarium komen.
 
Mooi aquarium! Ben benieuwd naar de Echinodorus XL
 
Planten binnen van Aquastore. Dit is dus XL. Ik had hoger verwacht maar ze zijn dus wel groot. Fatsoenlijke bloempotten vol. En sommige met 2 planten erin. Ff 24u in emmer nu.
7B8F1370-1077-4DB9-A17B-04B2E26E0315.jpeg
 
Toch wel stevige planten, ik ben benieuwd wat deze na een weekje onder water doen.
 
Toch wel stevige planten, ik ben benieuwd wat deze na een weekje onder water doen.

Dan heb je niks meer over :DD :DD. Nee geintje Albert en ze zien er goed uit en welke is de middelste eigenlijk? Heel wat anders dan ik hier bij de lfs meestal kan kopen.
 
Dan heb je niks meer over :DD :DD. Nee geintje Albert en ze zien er goed uit en welke is de middelste eigenlijk? Heel wat anders dan ik hier bij de lfs meestal kan kopen.
Dat is de Echi Tricolor.
 
Planten zien er wat mij betreft ook goed uit. Hoe hoog zijn ze ongeveer?
 
Planten zien er wat mij betreft ook goed uit. Hoe hoog zijn ze ongeveer?
Kan het niet nameten, ze staan in een emmer tot morgenavond, ik denk gemiddeld 30/35cm hoog,
 
Onderhoud gedaan. Nieuwe planten herschikt. En dan koop je XL. valt bijna niet op in zo’n hoge bak. Hout veranderd en kleibollen erbij gezet weer.

1814C1B0-5901-4AA8-B478-23630EA4DD98.jpeg
F2FC650F-92C5-4306-AA29-E085E9727264.jpeg
145A844D-B410-46C0-8A6B-7282BF100076.jpeg
B139F566-166F-40DC-BFF8-FB6A6D33EDB1.jpeg
0DBF118D-18CB-4A06-9AE0-D21204FC6880.jpeg


Omdat ze zo mooi zijn nog een paar vissies.
E59B9DB3-1E93-41EF-9BA0-5B954E83E532.jpeg

59939F9A-2E48-465D-B789-10933C95319F.jpeg


06AFDD04-8FF8-4B9F-BD8F-F33A3F8DAEB7.jpeg

zijaanzicht
Volgende keer maar eens een stuk hout aan de trekstrip hangen met visdraad.
 

Bijlagen

  • 2DABA237-6D34-42A2-BB7A-2F1B44FDBCD4.jpeg
    2DABA237-6D34-42A2-BB7A-2F1B44FDBCD4.jpeg
    547.1 KB · Weergaven: 101
Netjes Albert en in de bak ogen ze minder groot dan op de foto maar goed ze zijn veel groter dan de reguliere potjes die je in de lfs koopt.
 
De planten groeien wel, misschien nog wat drijfplantjes erbij?
 
Onderhoud gedaan. Nieuwe planten herschikt. En dan koop je XL. valt bijna niet op in zo’n hoge bak. Hout veranderd en kleibollen erbij gezet weer.

Bekijk bijlage 311078Bekijk bijlage 311079Bekijk bijlage 311080Bekijk bijlage 311081Bekijk bijlage 311082

Omdat ze zo mooi zijn nog een paar vissies.
Bekijk bijlage 311083
Bekijk bijlage 311084

Bekijk bijlage 311085
zijaanzicht
Volgende keer maar eens een stuk hout aan de trekstrip hangen met visdraad.
Albert, waar komt dat zweefvuil bij jou toch allemaal vandaan? Het valt op jouw laatste foto, hier direct boven, echt op.
 
Albert, waar komt dat zweefvuil bij jou toch allemaal vandaan? Het valt op jouw laatste foto, hier direct boven, echt op.
Ik ben behoorlijk bezig geweest met de planten enz. Morgen zuig ik het weer weg. Het duurt altijd ff als ik bezig ben met poetsen voordat het weer zinkt.
Momenteel trouwens ook weer behoorlijk slakken in de bak die dr niet in horen. Dus de slakkenval dr maar een paar dagen in ook.
 
Ik ben behoorlijk bezig geweest met de planten enz. Morgen zuig ik het weer weg. Het duurt altijd ff als ik bezig ben met poetsen voordat het weer zinkt.
Momenteel trouwens ook weer behoorlijk slakken in de bak die dr niet in horen. Dus de slakkenval dr maar een paar dagen in ook.
't Was niet bedoeld als kritiek hoor, wel nieuwsgierigheid. Die slakken daar heb ik nu ook last van, eigenlijk van de eitjes, want slakken zie ik eigenlijk niet eens zoveel. M'n slakken val heb ik al herhaaldelijk gezet. Kennelijk doorzien de slakken het en de garnalen niet. Want die laatsten zitten er eigenlijk altijd in terwijl ik nog geen slak heb gevangen.
 
Mooi zo dat hout Albert. Plantjes lijken zo inderdaad klein, vertekend beeld. Ze zien er wel erg goed uit.
 
Heb maar een keer weer water getest en dit zijn de resultaten:
KH 5
PH 5,8 (jbl ph control)
GH 6
NO2 0
NH3 0
NO3 10
PO4 5
Sio >6

Nitraat dus maar weer extra toevoegen om de verhouding wat gelijk te trekken. Fosfaat voeg ik al hele tijd niet echt toe.
en de Silicaatwaarde blijft maar hoog. Terwijl ik met Osmose ververs met een niet te meten Silicaatwaarde (vanmorgen nog gemeten).
 
Zand vervangen of wat nieuw zand toegevoegd? Zand kan een poos silicaat afgeven, zover mij bekend
Nee, dit filterzand zit er alweer een hele tijd in. En om nu Silicat ex Rapide van JBL te gaan gebruiken...liever niet.
 
Terwijl ik met Osmose ververs met een niet te meten Silicaatwaarde (vanmorgen nog gemeten).
Gebruik je een DI filter en hoe hoog is de uS bij het meten? Als deze bv 1 of 2 is dan is wat je meet vaak grotendeels silicaat want dat is er moeilijk uit te halen allemaal.
Op zich is er denk ik niks mis met 6 mg Si en dat veroorzaakt geen algen verder.
 

Terug
Bovenaan