Aquatlantis Fusion 150 van Fozzy


Ziet er goed uit Fozzy, helemaal mee eens dat die Torpedobarbelen geen match waren!

Wat voor scholenvis ga je erbij zetten? Kardinaaltetra's of bijv. Hyphessobrycon columbianus?
 
Ziet er goed uit Fozzy, helemaal mee eens dat die Torpedobarbelen geen match waren!

Wat voor scholenvis ga je erbij zetten? Kardinaaltetra's of bijv. Hyphessobrycon columbianus?
In elk geval geen tetraā€™s. Er zwemmen nog een paar Bentosii in misschien dat ik die nog weer aanvul. Maar eerst laat ik t zo

@quistero mooie bodem. Wel wat lichter toen er water in ging trouwens. Maar prima zo.
 
Album weer lekker vol spammen en proberen jullie jaloers te maken šŸ˜œ
7F91CB7B-2A92-47A9-9304-7E4EFBA3C7A6.jpeg
17668670-5751-40BA-AC9A-AEA811C75D36.jpeg
0380F4D0-F232-4A69-A783-4FF77D4304A5.jpeg
434354F9-207F-4FEE-967B-CF19E1DD46F9.jpeg
 
Kleurt echt mooi die bodem. Vind de manen al weer flink op kleur. Ik las trouwens in een andere post van je dat de XL planten zo tegenvielen. Heel benieuwd wat je daar voor reactie op gaat krijgen. Je hebt toch wel foto's gemaakt?
 
Kleurt echt mooi die bodem. Vind de manen al weer flink op kleur. Ik las trouwens in een andere post van je dat de XL planten zo tegenvielen. Heel benieuwd wat je daar voor reactie op gaat krijgen. Je hebt toch wel foto's gemaakt?
Zeker wel ja.. dit wil je toch niet in je bak?
DDD5111D-DF22-46B6-BBEE-599602AA5CD0.jpeg
A2F187F2-53A7-400C-9743-2E092CA26B83.jpeg
 
Ja die zien er echt beroerd uit Albert maar ja ze gaan vast zeggen hij moet zich toch nog aanpassen onderwater. Hopen dat je het vergoed krijgt.
 
Lampen gaan langzaam uit tot 2300u geeft apart sfeertje
E5F3A995-CCD5-4EC9-88B5-3E6687AF5846.jpeg
1C5D5A71-EE1E-47E8-BAAB-24218BF0D4E4.jpeg
D8B5C92E-1D9A-44E2-9919-99688F173E91.jpeg
 
Jouw bak is zo helder, het is net of er geen water in zit en je vissen door de lucht zweven. Echt prachtig!
 
Hebben de maanvissen ruzie gehad.
Op laatste foto zie je aardig wat schaf wondjes.

Mvg ronald
 
Mooi Albert
Ben bang dat je klacht over de planten wel niets gaat opleveren dit bedrijf kende.
Maar niet geschoten is altijd mis.
 
Hebben de maanvissen ruzie gehad.
Op laatste foto zie je aardig wat schaf wondjes.

Mvg ronald
Ze hebben bij de herinrichting een paar uur in een grote curverbak gezeten, denk dat ze daar iets teveel in elkaars territorium kwamen. T is wel de enige met een lichte beschadiging overigens.
 
Lekker bezig Albert.

Ik heb net de filters even uitgespoeld.
En ga straks ook even water verversen.
 
Koppeltje Sturisoma Panamensis aan het overwennen. Zojuist gehaald in Raalte. Daar moet je de hand goed op je knip houden met al die mooie L nrs. Voor de liefhebbers: de meeste gaan mee naar Het Vivarium (als dat doorgaat).
 
Ik heb een paar maand geleden de verlichting wat verhoogd, en ik heb wat meer regelmaat in de dosering vd plantenvoeding aangebracht. Dus na het verversen doseren 1x per week, en de dag erop de Tensococktail.

heb ook wel gedacht aan een doseerpomp enzo, maar dat kost weer wat Euries. En ik vraag me af of dat opweegt tegen de routine en regelmaat. Heb nu gewoon een reminder in mn telefoon gezet. Als je een doseerpomp met containers gebruikt moet je weer opletten dat de tanks niet leeg raken natuurlijk
Daar moet ik toch even denken aan mijn eigenbouw doseersysteem welke zo rond de 25 euro heeft gekost. Dagelijkse exacte dosering van de benodigde voeding Ć©n het ding gaf ook nog de inhoud van de flessen achter mijn bak aan zodat ik er niet telkens achter hoefde te kruipen. Overigens, mijn flessen van 500 ml. elk konden erg lang mee door de precieze manier van doseren. Ten overvloede vertel ik nog even dat zo'n ding, gebouwd op en om een Arduino vrij simpel is te maken. De meeste problemen zitten in de programmering wanneer je daar weinig van weet, denk ik zo.
 
Ik gebruik ook geen doseersysteem want hoe meer techniek je hebt des te groter de kans op hommeles. Ik voeg alle voeding al 10 jr gelijk toe na het verversen en dat werkt prima. Als je voeding goede chelaten heeft dan denk ik dat eenmaal toevoegen prima kan.
 
Ik gebruik ook geen doseersysteem want hoe meer techniek je hebt des te groter de kans op hommeles. Ik voeg alle voeding al 10 jr gelijk toe na het verversen en dat werkt prima. Als je voeding goede chelaten heeft dan denk ik dat eenmaal toevoegen prima kan.
John, maak jij de dosering op t moment van verversen of voorraadfles? Ik doe het nu elke keer afwegen en oplossen en dan toevoegen. Anders mag ik wel een literfles gebruiken want een 500 ml is zo weg in 420 liter met de EI.
 
Ik maak het in flesjes van 500 ml an en gebruik dan 83 gram kaliumnitraat en voor de fosfaat neem ik 8 gram op 500 ml zodat je als je van beide op 100 liter 20 ml toevoegt je verhoogt met 20/2. In de handleiding staat 4 gram fosfaat ongeveer maar dan moet je de dubbele dosis van de nitraat toevoegen dus om dat gelijk te trekken verdubbel ik de hoeveelheid fosfaat bij het aanmaken. Ik voeg dan ook op 300 liter 60 ml toe om met 20/2 te verhogen.
Nu ben ik sinds een paar maanden geen 60 ml gaan toevoegen maar slechts 30ml want het verbruik was omdat ik niet veel licht heb niet veel en met 60 ml toevoegen hou ik na het verversen zelfs nog genoeg over.
 
Water kleurt weer wat bij na de nieuwe Turf.
74147097-4329-45D9-BF8C-2718706A51D7.jpeg
237D903E-F8E3-4041-84C9-33EAED989378.jpeg

Lekker hout om aan te hangen.
 

Terug
Bovenaan