Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Zojuist het water ververst.

Ik heb ook nieuwe uitstromers gemaakt. Hierdoor kan ik de filter hopelijk toch iets harder zetten, zonder dat er baardalg ontstaat.
De uitstroom zit nu dieper onderwater.


 
Ik verbaas me elke week weer wat een troep eruit zon ding komt.
Dus ja dat gaat je enorm schelen in vervuiling van je pomp.
 
Gezellig eetfeestje:chef: En die garnalen maar denken 'wat gebeurt hier?!':D
 
Mooie films Marcel, leuk om die Cory's te zien grondellen.
 
Ik vond het zo leuk om de corydoras zo bezig te zien, dus dacht. Ik maak gelijk een filmpje.
Ik had ze net levende tubifex gevoerd. Had dat voor het eerst gekocht.
Ik kocht voorheen ook blackworms, daar zijn ze ook gek op.

De tubifex kruipt best snel in het zand, maar daar zijn ze niet veilig voor al de corydoras.
 
Mooi dat de tubifex goed werkt, kunnen ze mooi hun natuurlijk gedrag laten zien.
Wat had je precies aan de stroming gewijzigd?
 
Ik had mijn filter een maand wat harder laten lopen. Hierdoor kreeg ik meer oppervlakte stroming.
Maar dus ook baardalg.
Ik had wel het idee, dat het water schoner was.

Dus om de baardalg te voorkomen, heb ik de uitstroom wat dieper in het water gezet. Dus kan de filter nu harder zetten, zonder teveel oppervlakte stroming.

Nu eens zien of ik daarmee tevreden blijf. Anders gaat het weer terug naar hoe het was.
 
Afwachten nu dus Marcel.
 
Gaaf filmpje Marcel :thumbs:
 
Zomaar.

DSC01263.JPG
 
Prachtig, ik zie dat er wat veranderd is maar ik kan het niet precies zeggen wat dan.
 
Ziet er geweldig helder uit Marcel. Zit er wel water in?
 
Prachtig, ik zie dat er wat veranderd is maar ik kan het niet precies zeggen wat dan.

Ligt eraan met wat je het vergelijkt. Op het filmpje zaten die lelijke uitstromers eraan. Die heb ik niet meer. Heb alles weer naar het oude gezet. Pomp op 475l/u en de haakse bochtjes.
De lotussen heb ik onlangs flink gekortwiekt, maar die komen nu mooi compact terug.

Ziet er geweldig helder uit Marcel. Zit er wel water in?

Daarom heb ik alles weer naar het oude gezet. Water is dan het mooist. En ik moet niet te kritisch zijn heeft iemand gezegd hier, want ik stelde te hoge eisen aan de helderheid. Op 120 cm zie je altijd wel iets.
 
Heb nu de Eheim voorfilter 1 week in gebruik. Dus vandaag eens schoongemaakt.
De buitenkant van de spons lijkt schoon. Alleen op de plaats waar geen rooster zit, is het vuil. Raar he?

Wel de garnalen maken de spons via het rooster schoon met hun kriebel pootjes. En waar geen rooster is, daar is het nog vies.
De spons was van binnen wel goed vies. Dus even goed uitgespoeld. Dit komt dus niet meer in het buitenfilter.

Vuil filter:

DSC01264.JPG



DSC01265.JPG



DSC01266.JPG



DSC01267.JPG



Schoon filter:

DSC01268.JPG



DSC01269.JPG
 
Ik herken jouw bevindingen wel wat betreft de baardalg.
Het groeit echt buitengewoon goed in de stroming, als het groeit...
1,2 punch en klaar wat baardalg betreft
Zodra de alg weg is kan je lachend 10x bak inhoud erlangs janken en gebeurt er nog niks
 
Wat leuk om te zien hoe de garnalen het filter schoonmaken.
 
Ik herken jouw bevindingen wel wat betreft de baardalg.
Het groeit echt buitengewoon goed in de stroming, als het groeit...
1,2 punch en klaar wat baardalg betreft
Zodra de alg weg is kan je lachend 10x bak inhoud erlangs janken en gebeurt er nog niks
-----

Wat bedoel je met 1,2 punch? Ik snap het niet? Alvast bedankt.
 
Staat er weer erg mooi bij Marcel.
 
Wow, dat voorfilter heeft heel veel rotzooi eruit gefilterd. Machtig om te zien hoe de garnalen het van buiten schoon gehouden hebben.
De bak is zoals altijd prachtig en ziet er heel verzorgd uit.
 
Een mens moet wat te doen hebben zeggen ze. Dus wat doe je dan.

Ik heb een filter gekocht op Marktplaats. Een echte klassieker. Een Eheim 2217 ofwel classic 600.
Waarom zou je zoiets doen vragen jullie je af. Wel ik ben het vertrouwen in de moderne filters een beetje kwijt.
Dat begon met een lekke primer knop na 2,5 jaar. En afgelopen week was de electronica even van slag. Wat dus inhoud dat het ding om de 5 minuten ging kalibreren.
Dus hard en zacht en weer hard.

Waarom niet gewoon een filter met een stekker en verder niets. Nou de classic serie dus.

De filter moest wel wat gereviseerd worden. Met de gootsteen test, bleef de pomp ratelen. Dus nieuwe as en rotor.
Een setje nieuwe deksel veren. De rubbers waren nog in goede staat.
Tevens het hele filter uit elkaar gehad. Het ding is echt compleet waterdicht.

Dus deze maar eens een tijdje proberen, kijken of het goed werkt.

IMG_1199.JPG



IMG_1197.JPG



IMG_1200.JPG



IMG_1201.JPG



DSC01299.JPG



DSC01300.JPG
 
Filter ziet er nog top uit Marcel!
 
Geen verkeerde prijs voor het filter.
Je bak is echt super mooi en ook nog eens haarscherp op de foto gezet!
 
Mooie kleurrijke bak. :thumbs:
 

Terug
Bovenaan