Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Honing gourami is inderdaad goed te doen, chocolade gourami als beginner echt niet aan beginnen, hebben nogal wat eisen en zijn echt wel zwakkere dieren.
 
Leuk Marcel, je weet dat je ook kan in en uit zoemen om de details te laten zien? ;)
 
Dan nu een filmpje met een echte camera. Ik moet nog wat oeffenen.

Vind het jammer dat de camera overgaat op digitale zoom. Weet niet waar ik dat uit kan zetten. Dus de volgende keer beter opletten.

 
Heel erg mooi Marcel, met de juiste muziek eronder.
 
Wat een dag, wat een dag. Man, man, man.

Wat een werk. Vanmorgen bij de lfs geweest voor info over mijn lekkende Eheim pompkop.

Gelukkig zit de pomp nog in de garantie (augustus 2015 gekocht) van 3 jaar.
De leverancier denkt ook dat het de ontluchtknop is. Dus de pompkop moet naar Eheiim.
Dat duurt ongeveer 2 weken.

Tja, dan zit je zonder filter en verwarming.

Gelukkig heb ik een welwillende lfs, dus ik heb een oude Eheim 2229 meegekregen.
@BigSmoke zal jaloers zijn.

Dus dat ding moest aangesloten worden. Mijn biologisch (siporax) moest daar allemaal in.
De pijpjes heb ik apart gehouden, zitten toch heterotrofe op. Die groeien toch snel.
Sponzen en vliezen geen plek meer voor.

Ook zit aan dat filter een beluchtings slang. Mits de doorstroom goed afgesteld is. Dan loopt het filter steeds deels leeg en weer vol met water. De beluchtings slang zorgt ervoor dat de lucht kan ontsnappen.

Ook moest er dus een staaf verwarmer in de bak. Die had ik nog.

Dus zit hier nu in de herrie. Wat een gebrom dat ding. En je hoort water lopen in het halfvolle filter.

Maar we zijn uit de brand.

Pompkop is nu bij de lfs, gaat maandag de deur uit.

Uitleen interval filter:

9D4A0537-6EC9-4F71-8D07-B83252FC1997.jpeg


Aquarium met staafverwarmer:

C76FC183-7BC9-4042-AA08-3C0731BBB366.jpeg
 
Op een dag vind je de job van jou leven .
Mooi zo drie weken met de kastdeur open :D
 
Pas op dat je niet tegen de deur aanloopt want anders moet je ook nog een nieuwe kastdeur bestellen:D:D.
Tegen het lawaai werken oordopjes vaak erg goed;)
 
Wat een gedoe zeg, fijn dat je een vervangend filter mee kreeg. Dat is dan weer het voordeel als je koopt in een stenen winkel, online had je deze service waarschijnlijk niet gekregen.
 
Heel herkenbaar, ik heb ook mijn beide koppen al bij Eheim gehad. Maar wel tof dat de LFS je op deze manier heeft geholpen, dat scheelt in ieder geval toch! En draaien je meest belangrijke baccies in ieder geval mee, zodat je geen mega verstoring gaat krijgen.

En die staaf, ach die verdwijnt vanzelf weer!
 
Heel herkenbaar, ik heb ook mijn beide koppen al bij Eheim gehad. Maar wel tof dat de LFS je op deze manier heeft geholpen, dat scheelt in ieder geval toch! En draaien je meest belangrijke baccies in ieder geval mee, zodat je geen mega verstoring gaat krijgen.

En die staaf, ach die verdwijnt vanzelf weer!

Zijn jou Eheim koppen helemaal goed hersteld? En kun je ze weer als vanouds gebruiken?
Heb je het idee, dat er een betere ontluchtknop is gemonteerd? Want ben een beetje bang, dat de kop weer zo snel stuk gaat.

Beetje veel vragen. Oeps.
 
Zijn jou Eheim koppen helemaal goed hersteld?

Ja ze zijn helemaal goed hersteld.

En kun je ze weer als vanouds gebruiken?

Absoluut, alhoewel ik neig dat de nieuwe knoppen het wat beter doen als de originele, echter een gefundeerde onderbouwing kan ik hier niet bij maken

Heb je het idee, dat er een betere ontluchtknop is gemonteerd?

Ik neig ernaar, maar niet zeker

Want ben een beetje bang, dat de kop weer zo snel stuk gaat.

Ik heb het zonder garantie gehad, maar voor ongeveer 40 euro is de kop dan weer helemaal tip top in orde. Dus als hij weer gaat, dan is het wel de moeite van het repareren waard. Ik ben persoonlijk wel ontzettend blij dat ik er 2 heb draaien, bij uitval voel ik het niet al te hard!

En ach, AL de vragen zijn denk ik beantwoord! Nu ff geduld hebben
 
Ja ze zijn helemaal goed hersteld.



Absoluut, alhoewel ik neig dat de nieuwe knoppen het wat beter doen als de originele, echter een gefundeerde onderbouwing kan ik hier niet bij maken



Ik neig ernaar, maar niet zeker



Ik heb het zonder garantie gehad, maar voor ongeveer 40 euro is de kop dan weer helemaal tip top in orde. Dus als hij weer gaat, dan is het wel de moeite van het repareren waard. Ik ben persoonlijk wel ontzettend blij dat ik er 2 heb draaien, bij uitval voel ik het niet al te hard!

En ach, AL de vragen zijn denk ik beantwoord! Nu ff geduld hebben

Steven bedankt voor je uitleg. Dat geeft de burger weer moed. Hopelijk blijft deze het dan weer en hele tijd doen. Langer als de eerste periode.

En tja, als deze dan weer stuk gaat. De kosten zijn het zeker niet. Echter praktisch is anders. En een reserve filter hebben staan. Misschien een goedkope. Maar ja. Stilstaande filters verslijten ook.
Wilde een keer mijn 250T van zolder halen. Ja de rubbers dus ingedroogd. Dus die lekt aan alle kanten.
 
Zomaar voor mijn herinnering.

Heb vandaag de DI filter vervangen. De TDS begon iets op te lopen. En het silicaat was alweer 2 ppm geworden.

Tevens heb ik zo mijn twijfels of het geheel intern wel goed afsluit. Dus ik heb de laatste keer ook een ander model patroon gekocht. Deze past wel wat beter.

Het geheel heeft nu 4 maanden gewerkt. Ik zal over 3 maanden eens gaan meten. Zodra de TDS op gaat lopen moet ik de silicaat maar weer gaan meten.

Hier de oude patroon.

AECD8123-5FB3-4AF9-9B19-BB292C468985.jpeg
 
mooie bak! lekker rustg bestandje! Ik zie dat je zowel de diamantgoerami hebt als de goudgoerami, levert dat nog wel eens ruzie op tussen die soorten of niet?
 
mooie bak! lekker rustg bestandje! Ik zie dat je zowel de diamantgoerami hebt als de goudgoerami, levert dat nog wel eens ruzie op tussen die soorten of niet?

Dat gaat heel erg goed. Diamantgoerami zijn erg vriendelijk. Eigenlijk heel erg lief.

De goudgoerami heeft meer temperament. Maar dit mannetje is alleen. Dus deze is vrij rustig. De vrouwtjes zijn allemaal overleden. Of dit puur door de man komt, weet ik niet zeker. Heb er ooit nog eens een vrouwtje bijgezet. Maar dat ging niet goed.

Nu komt de goudgoerami zich soms met de diamaten bemoeien. Maar op een rustige manier.
 
Vandaag is mijn gereviseerde Eheim pompkop weer terug gekomen van Eheim. De ontlucht knop en o-ringen zijn vervangen.
Dus alles maar weer netjes terug in het kastje geplaatst.
Ook heb ik de InkBird een plaatsje gegeven. Deze dient als thermometer en als extra beveiliging als de verwarming zou blijven verwarmen.
Ik kan er ook een koelventilator op aansluiten voor in de zomer.
De rust is wedergekeerd in huize biljoenblik.

DSC01198.JPG
 

Terug
Bovenaan