Aquatlantis EASY LED universal -> EOL


sschot

Well-known member
Lid geworden
8 oktober 2015
Berichten
3,807
Locatie
Krimpen aan den IJssel
Nadat ik een Aquatlantis EASY LED balk bij mijn aquarium had overgenomen, heb ik deze gebruikt. In basis was ik over deze verlichting prima te spreken. Echter is hier vocht in gekomen en als gevolg daarvan is de balk defect geraakt en deed het niet meer goed. Deze balk was 1200 lang. Dit was net buiten de garantie termijn van de unit en enige vorm van support van Aquatlantis was er toen niet.

Vanwege de tevredenheid toen toch overgegaan (in een leuke kortingsactie) op de EASY LED universal van 1450. Deze is nu nog geen twee jaar oud, maar hier beginnen LED's van uit te vallen en flauw te worden. De balk heeft eigenlijk altijd onder de 75% gebrand, maar is toch defect.

IMG_20200102_134231.jpg
IMG_20200102_134249.jpg
IMG_20200102_161435.jpg
IMG_20200102_161445.jpg


Het liefste had ik nu de overstap naar Daytime gemaakt. Maar die verkoopt de winkel waar ik deze vandaan heb niet.

De voorstellen welke ik gekregen heb zijn:
1. onder garantie een nieuwe EASY LED universal
2. inruilen voor iets anders/te goed bon (geen geld retour)

Nu is mijn idee op de balk om te ruilen voor de EASY LED Universal 2.0

Wat ik nog niet helemaal goed weet is
- is de 2.0 ook via de TC-420 aan te sturen
- zijn de twee kanalen van de 2.0 via de TC-420 ook apart aan te sturen?

Of heeft er iemand nog een ander "slim" advies?
 
de easy led 2.0 is wel aan te sturen via de tc-420. Maar als je de kanalen apart wil laten aansturen moet je de tc420 ombouwen dat die via het negatieve kanaal gaat dimmen.
Dit heb ik bij die van mij zelf niet gedaan en hier werkt die gewoon als dimmer en is de blauwe kanaal niet apart in te stellen.
 
Ik heb die led ook en gebruik de Lumines controller. Daarbij kun je het zo aansluiten dat je de gelige leds (4 rijen) apart kan regelen en de 2 rijen met rood/witte/blauwe leds ook. ik vond de 6700K te wit en heb de gekleurde 2 rijen dus heel laag staan en de andere 4 op 85% dacht ik.
 
Omdat ik niet veel keuze's en mogelijkheden had, is de Easy LED 1.0 retour.

De versie 2.0 hoop ik over niet al te lange termijn te ontvangen. Deze ga ik zonder de aparte kleuren dan via mijn TC-420 bedienen.

Straks alleen ff "werk" om deze weer in de kap van de Akva op te hangen.

Heel erg benieuwd of de lifetime van 2.0 beter is als van de eerste generatie, want die heeft me nu TE vaak in de steek gelaten
 
Heel erg benieuwd of de lifetime van 2.0 beter is als van de eerste generatie, want die heeft me nu TE vaak in de steek gelaten
Ben bang dat je een maandagochtend modelletje hebt gehad, hier brand er een al enkele jaren zonder problemen.
 

Terug
Bovenaan