Aquatlantis advance led 60 van Amanda27


Ziet er al leuk uit, succes met je nieuwe aquarium :) misschien overheen gelezen maar wat voor visjes komen er uiteindelijk in?
 
Ziet er al leuk uit, succes met je nieuwe aquarium :) misschien overheen gelezen maar wat voor visjes komen er uiteindelijk in?
Het is in 1e instantie bedoeld voor de opvang van mijn vissen. We schaffen over een tijdje een nieuw aquarium aan, en die moet weer indraaien, dus gaat een deel van mijn huidige vissen tijdelijk in dit aquarium. Als ik de huidige vissen terug plaats, kan ik kijken wat ik er in wil gaan houden, nog zat tijd om over na te denken 😊😊. Ik vind bv de apistogramma viejita erg mooi, dus misschien een koppeltje daar van, maar heb geen idee of dit aquarium groot genoeg is, nog niet naar gekeken
 
Zo staat het aquarium erbij vandaag 😊. Morgen komen de bestelde plantjes binnen, vd week ff kijken voor een poster. Vanmorgen 10% water gewisseld en nieuwe dosis plantenvoeding toegevoegd. Licht staat nu 6 uur per dag aan, vanaf vrijdag elke week een half uur verhogen.
Zo maar een tip: Om je bak extra mooi te maken plant je exemplaren niet overal in je bak maar plant je in groepen. Dit wil zeggen: Dezelfde plantensoorten zoveel mogelijk bij elkaar. Daarnaast probeer je de verschillen in bijvoorbeeld blad vorm of kleuren in die afzonderlijke groepen die je naast elkaar zet weer zo groot mogelijk te maken. In mijn bak, ook niet het beste voorbeeld hoor, heb ik dit altijd geprobeerd.
IMG_20201015_100852.jpg
 
Zo maar een tip: Om je bak extra mooi te maken plant je exemplaren niet overal in je bak maar plant je in groepen. Dit wil zeggen: Dezelfde plantensoorten zoveel mogelijk bij elkaar. Daarnaast probeer je de verschillen in bijvoorbeeld blad vorm of kleuren in die afzonderlijke groepen die je naast elkaar zet weer zo groot mogelijk te maken. In mijn bak, ook niet het beste voorbeeld hoor, heb ik dit altijd geprobeerd.
Bekijk bijlage 364978
Thnx voor de tip! Tja ben een groot fan van de aquascapes die gebouwd kunnen worden, prachtig! Helaas zelf niet zo creatief, maar we doen ons best 😊.

Niet het beste voorbeeld zegt ie..... dit is toch een prachtbak! Nou wil ik natuurlijk wel een foto zien van je beste voorbeeld 🤩👍
 
Het is in 1e instantie bedoeld voor de opvang van mijn vissen. We schaffen over een tijdje een nieuw aquarium aan, en die moet weer indraaien, dus gaat een deel van mijn huidige vissen tijdelijk in dit aquarium. Als ik de huidige vissen terug plaats, kan ik kijken wat ik er in wil gaan houden, nog zat tijd om over na te denken 😊😊. Ik vind bv de apistogramma viejita erg mooi, dus misschien een koppeltje daar van, maar heb geen idee of dit aquarium groot genoeg is, nog niet naar gekeken

Dan heb je inderdaad nog even om na te denken, ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt :)

Inderdaad supermooi @benvo !
 
Planten groeien als kool. Morgen nog een dagdienst en dan heb ik na een 50 urige werkdag maandag vrij, dan ga ik dezelfde planten als groepen bij elkaar zetten zoals Benvo al voorstelde.
 

Bijlagen

  • 20230902_155829.jpg
    20230902_155829.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 49
Thnx voor de tip! Tja ben een groot fan van de aquascapes die gebouwd kunnen worden, prachtig! Helaas zelf niet zo creatief, maar we doen ons best 😊.

Niet het beste voorbeeld zegt ie..... dit is toch een prachtbak! Nou wil ik natuurlijk wel een foto zien van je beste voorbeeld 🤩👍
Nou @benvo Waar blijft die foto 🤭🤭
 
Je kunt wel een start-up van @benvo volgen. Ik weet niet hoe ik dat hier kan plaatsen, maar hij is met een onderwaterbos van mos bezig. Echt heel mooi!
 
O ja! Vergissing. Ed heeft een onderwaterbos. 😄
Dat komt omdat jullie beiden veel kennis hebben over planten.
 
Plantjes groeien goed, aquarium staat nu 3 weken, ik heb nog niks getest. De hygrophila polysperma op advies van @benvo bij elkaar geplaatst in een groep.
 

Bijlagen

  • 20230909_170925.jpg
    20230909_170925.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 41
Zit nu midden in de nitriet fase 😅
 

Bijlagen

  • IMG-20230910-WA0000.jpeg
    IMG-20230910-WA0000.jpeg
    439.3 KB · Weergaven: 22
Zo staat het aquarium vandaag de dag bij, de vissen en garnalen van mijn andere bak zitten er intussen in
 

Bijlagen

  • 20231117_175629.jpg
    20231117_175629.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 35
Weer tijd voor een update! Bakje doet het nog steeds fantastisch
 

Bijlagen

  • 20231222_133859.jpg
    20231222_133859.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 40
Ik vermoed dat dit een 60 cm. aquarium is toch? Ik vraag het, omdat ik daar een stel van die lekkere adhd-ers in de hoek zie. Maar ik neem aan dat deze er tijdelijk in zitten om naar een meer geschikt aquarium overgezet te kunnen worden.
 
Ik vermoed dat dit een 60 cm. aquarium is toch? Ik vraag het, omdat ik daar een stel van die lekkere adhd-ers in de hoek zie. Maar ik neem aan dat deze er tijdelijk in zitten om naar een meer geschikt aquarium overgezet te kunnen worden.
Klopt, er staat nu een volga 450 in de kamer te wachten om ingericht te gaan worden 😅. Moet even uitvogelen of deze er nog bij kunnen bij het bestand wat er in gaat komen, zo niet dan bied ik ze aan ter overname
 
Klopt, er staat nu een volga 450 in de kamer te wachten om ingericht te gaan worden 😅. Moet even uitvogelen of deze er nog bij kunnen bij het bestand wat er in gaat komen, zo niet dan bied ik ze aan ter overname
Maar ja moest ze ergens kwijt, mijn andere aquarium is leeg en naar mijn moeder gegaan.
 
Leuk bakje en heb jij met deze ook last van condenswater wat via de voorruit eruit loopt want dat hoorde je bij de oudere modellen nog weleens namelijk. Ik had dat ook bij de mijne rond 2018 denk ik.
 
Leuk bakje en heb jij met deze ook last van condenswater wat via de voorruit eruit loopt want dat hoorde je bij de oudere modellen nog weleens namelijk. Ik had dat ook bij de mijne rond 2018 denk ik.
Nee.... eigenlijk geen last van 😊.
 
1 vd garnalen
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231227_181455_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20231227_181455_WhatsApp.jpg
    700.1 KB · Weergaven: 16

Terug
Bovenaan