Aquatlantis 200 x 60 x 70 Zuid Amerika Biotoop (Math)


Math

Active member
Lid geworden
26 februari 2013
Berichten
39
Gisteren is dan onze nieuwe bak geplaatst, meteen heb ik de achterwand erin gekit en vandaag kunnen we dan gaan inrichten
20220915_185248.jpg


20220915_185327.jpg


20220915_193709.jpg
 
Zie een paar bekende gezichten van een prima winkel uit Swolgen (groot pluspunt is dat ze altijd op zondag open zijn!).

Veel plezier en succes met inrichten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Math
Zie een paar bekende gezichten van een prima winkel uit Swolgen (groot pluspunt is dat ze altijd op zondag open zijn!).

Veel plezier en succes met inrichten!
Klopt, hele fijne winkel, ik kom er al 20 jaar, eerst voor de koi karpers en inmiddels al een aantal jaren ook voor de aquaria.
Het is ook dankzij de inzet van hen dat ik amper 2 weken na het lek over een nieuwe bak beschik, zij hebben hier heel hard aan gewerkt. Top service van deze hele fijne winkel
 
Weet je er al wat er in komt?
Ja, het visbestand uit de lekke eheim bak. Dat zit voor nu in onze rio450 met een van de twee pompen van de eheim bak erbij.
Dat zijn 2 manen, school roodkopzalmen en corydoras panda

Roodkop zalmen en corys zullen uitgebreid worden, daarnaast heb ik nog 4 baby manen van nu 5 weken oud, die gaan er bij en we overwegen discus op termijn, maar eigenlijk is nog niks zeker
 
Zand, stenen en hout erin.
Al gevuld en pomp aangesloten nog geen verwarming.
Planning is als volgt:
Morgen 80% wissel
Zondag 50% wissel
Dan op kamer temperatuur laten komen van zichzelf
Zuurstof planten erin en op hey gemak de overige planten uitzoeken.
Over een week of 2 wil ik 20 nieuwe Cory pandas erbij halen als eerste bewoners.
Twee weken daarna circa 30 roodkopzalmen erbij.
Circa 2 weken daarna zal ik alle vis vanaf de Rio terug hierin plaatsen.

IMG-20220916-WA0011.jpeg
 
Zo das een mooi bak zeg mooie kleurstelling ook
succes met de verdere opbouw al zet je er flink vaart achter zie ik (y):petjeaf:
 
Mooie bak en zet je er een ingedraaid filter op want 2 weken indraaien is vrij kort.
Ik had op de lek gegane eheim bak 2 x eheim extern filter. 1 van deze filters is grondig schoongemaakt en droog weg gezet, het tweede filter is overgezet op de rio450 waar de vissen ook in opgevangen zijn. in deze bak draaide al 2 externe filters waarvan er ook 1 grondig schoon gemaakt, droog weg gezet is.
nu heb ik de nieuwe bak opgestart met 1 van de droge weggezette filters, over 2 weken wissel ik deze met 1 van de filters op de rio, zodat dus een volledig ingedraaid (dik 2 jaar) filter op het nieuwe aquarium komt als de eerste 20 cory's erin gaan. en dit niet ingedraaide op de rio erbij komt, daar staat ook al een filter op dat daar al jaren op draait.
zo heb ik dan vrij snel het tweede filter ook gereed voor de nieuwe bak.
2 weken na de nieuwe cory's wil ik een nieuw groepje roodkopzalmen toevoegen, waarmee de belasting op het filter groeit.
2 weken daarna wil ik dan het tweede ingedraaide filter vanaf de rio overzetten naar de nieuwe bak en dan ook de vissen overzetten van de rio naar de nieuwe bak.
dat visbestand is:
- 2 maanvissen
- circa 12-15 corydora panda
- circa 30 roodkopzalmen
- circa 10 neon tetras (deze gaan niet over naar de nieuwe bak, maar naar een 200 liter bak die op mijn werk staat, de PMMA bak)
- gele ancistrus man
- 5 x ottocinclus
 

Terug
Bovenaan