Aquascape Fusion120 van Esther83


Wouw, dat ziet er erg mooi uit!
Bij mij dag 8, ook schimmel op bodem en hout.
Advies van hier (AF) is geen zorgen maken gaat vanzelf weg :giggle:

Nee ik maak me ook geen zorgen. Het gaat me er meer om dat mijn aquarium nu al een paar weken draait, waarvan nu door omstandigheden net de eerste week met planten. En of dat uitmaakt voor een goede opstart. Sowieso laat ik de planten eerst nog even groeien voordat er bewoners in komen.
 
Dag 7 met planten.

20200331_132113.jpg
 
Prachtig. Het wordt met de dag mooier. Ben nieuwsgierig naar het resultaat wanneer de planten echt goed zijn ingegroeid, vooral ook op de voorgrond.
 
Het zijn vaak wel zwakkere vissen, maar ik zie ze bij aquascapes vaker voorbij komen samen met garnalen.
Mocht je ze over een poosje willen nemen is het belangrijk om ze aan het eten te krijgen. Als ze eenmaal gewend zijn kunnen ze juist veel hebben en zijn het sterke vissen.
 
20200425_154230.jpg


20200428_140936.jpg


De HC verwijderd omdat het onder de blauwalg zit en ik het sowieso veel te veel vond, wat afbreuk deed aan hoe ik mijn scape wil hebben. Misschien zo enkele stukjes terugplaatsen.. ?
 
50% waterwissel later en enkele sprietjes HC terug geplaatst ben ik zelf veel meer tevreden met de scape. De komende week eens zien hoe erg de blauwalg weer terugkomt, hopelijk niet natuurlijk, maar niet meer verschillende aanpassingen tegelijk. Ik heb nu de CO2 iets verhoogd, even goed in de gaten houden.

20200428_154045.jpg
 
Erg gaaf! en mooi om te zien hoe de kardinalen de bak rond zwemmen, in plaatst van in een hoekje. Was dit een kwestie van wennen? Of toch van meer beplanting links (meer gegroeide beplanting)
 
Erg gaaf! en mooi om te zien hoe de kardinalen de bak rond zwemmen, in plaatst van in een hoekje. Was dit een kwestie van wennen? Of toch van meer beplanting links (meer gegroeide beplanting)
Het was echt een dagje wennen, daarna begonnen ze langzaam te verkennen en al gauw gingen ze de hele bak door. Tussen de planten, op het open stuk, het maakt ze niet meer uit.
 
Gisteren 5 mini corydoras venezuela orange gescoord bij de LFS. Wordt nog een groter groepje als hij weer nieuwe heeft.
Zo klein, zelfs mijn japonica''s zijn nog groter. ;)

20200501_091333.jpg

20200430_190829.jpg

20200501_085745.jpg
 
Nog een iets betere foto van hun tekening. Wat zijn het snelle rakkers ?

20200501_114127.jpg
 

Terug
Bovenaan