Aquariumwater troebel door zandbodem


E

Etienne98

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw aquarium. Deze heb ik gevuld met zand. Ik heb de zand in een emmer gedaan en een aantal keren omgespoeld, alleen bleef het water troebel. Ik kreeg het niet 100% helder. Nu heb ik het zand en water in het aquarium gedaan, alleen is het aquarium nu zo troebel dat er geen vissen in kunnen (neem ik aan?).

Hoelang zal het ongeveer duren voordat het zand naar de bodem gezakt is?
De afmetingen van mijn bak zijn: 80x30x40.

Groetjes
 
Hoelang is het al troebel? En filter staat aan?
 
Als je een nieuw aquarium hebt zul je deze eerst even moeten indraaien om de bacterie cultuur opgang te brengen, dit duurt ongeveer 3 a 4 weken dus je hebt tijd genoeg om je eerst even in te lezen op het forum en het zand te laten zakken.

Kijk even naar de volgende link...
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post596630
 
Ik heb twee sluierstaartvissen die nu in een klein aquarium van 20 L zitten. Ze moeten dringend naar een groter aquarium. Dus de tijd om 3-4 weken te wachten heb ik niet... Anders had ik natuurlijk gewacht met vissen kopen, maar deze vissen heb ik van iemand gekregen. Ik heb in het water aquasafe gedaan en bio nitrivec, zodat ze er snel mogelijk in kunnen.
 
Water zit nu ongeveer een halfuurtje erin en is nog troebel.
De filter staat momenteel uit. Kan ik deze beter aanzetten? Ik dacht zelf dat het beter was om de filter uit te laten staan, zodat het zand naar de bodem kan zakken.
 
Ik zou het filter aanlaten,en met een dag ofzo de witte watten vervangen.En als die er niet inzitten,de fijnste spons schoonmaken.
 
Ik heb de filter nu aan gezet. Gaat het zand nu niet juist omhoog?
 
Nat zand is vrij zwaar hoor en dat stuift niet zomaar omhoog dus.
 
ER worden ook bakken verkocht waar meer water in kan,he.
Van kunstststof, ze moeten tocch de 3 weken uitziiten, voor ze in de 80 cm kunnen.
 
Duurde ongeveer 2 dagen bij mij tot water kraakhelder was, zal ook hoop belletjes erin zitten. Gewoon geduldig wachten...daarna kunnen ze over geplaatst worden. Zeker 2-3 weken in laten draaien
 
Ben benieuwd hoe het nu met de bak gaat.
 

Terug
Bovenaan