Aquariumvissenwinkel.nl


D

dimitri.petrenko

Guest
Beste mensen,

Ik kwam deze online winkel tegen,vond het er best netjes uitzien. Vroeg me af er ervaringen zijn. Daarbij vroeg ik me ook af of er meer online en bezorg winkels zijn voor vis?en of mensen ervaring hadden met online vissen bestellen in het algemeen.

De link van de winkel:

www.aquariumvissenwinkel.nl
 
Nogal prijzig is nog een understatement... Dit is trouwens aan het adres te zien Koicompagnie in Beilen. Hebben veel, maar zijn niet goedkoop en ik vind de kennis ook niet altijd je-van-het. Ook een zaak die rustig 'tankbusters' zoals roodstaartmeervallen verkoopt. U merkt: ik ben geen grote fan.
 
Geen ervaring mee, maar valt me wel op dat Latijnse namen vrijwel ontbreken op de site, en dat er in de rubriek 'zwaarddragers' ineens een hoogvinkarper opduikt. Dat is slordig.
 
Dat klinkt niet super allemaal. Sommige vissen zijn inderdaad prijzig!
Maar vissen bestellen en laten bezorgen ken ik niet.wel met planten maar vissen?
Ken mensen meer winkels die dat doen?en iemand daar ervaring mee?
 
volgens de website hebben ze een eigen koerier en bezorgen ze alleen op afspraak, dat klinkt dan wel weer heel goed.
En is de hogere prijs in of exclusief Bezorgkosten (dat kan ik nergens vinden)?

----
Eigen Transportdienst

Wij bezorgen de vissen uitsluitend zelf. Dit om ervoor te zorgen dat de vissen op de juiste wijze getransporteerd worden. De vissen worden voor transport in quarentaine geplaats. De vissen worden zorgvuldig verpakt en er word extra zuurstof in transportzakken gedaan. Tijdens vervoer worden de zakken in tempex dozen vervoerd dit om temperatuur verlies te minimaliseren.
----
 
Verzenden kostte volgens mij iets van 15 euro,ma weet niet meer
Waar ik dat las.
 
Dat is apart zetten ,tot ze in de zak gaan.

Het is wel en grote zaak,zo ik op Marktplaats zie.
 
Het is zeker een grote zaak en als je weet wat je moet hebben zijn ze qua assortiment ook zeker niet verkeerd, want ze hebben veel. Ze hebben ook (bijna) iedere zondag koopzondag, wat ook handig is als je snel wat nodig hebt. Prijzen zijn alleen niet bepaald laag te noemen en mijn ervaring is dat ze, zeker voor wat betreft de levende have, geen heel goeie kennis in huis hebben. Ik heb op een gegeven moment de eigenaresse uit staan leggen hoe je garnalen moest houden, want ze had zelf geen idee en was op internet zich aan het ori�nteren. En dat terwijl ze wel een heel aantal bakken met allerlei soorten had staan voor de verkoop...

Ze hebben ook nog een meer algemene webshop: http://www.happy-products.nl/webshop/
 
Ik heb hier mijn vissen gekocht, mede ook omdat ze de roodvin winde hadden die ik zocht. Deze is beperkt verkrijgbaar in aquariumzaken.
De zondagsopening is ook prettig inderdaad. kennis niveau is niet super, maar de vissen zien er super goed uit. mooi dik en groot.
Prijzen zijn niet extreem hoog maar ook niet het goedkoopst. De planten die ze verkopen zien er ook super uit.
 
Bij deze zaak heb ik mijn 10x Congozalmen besteld omdat ik ze hier in de regio nergens kon vinden. Netjes van tevoren werd er een levertijd doorgegeven en de geleverde vissen zagen er goed uit.
 
Aquariumvissenwinkel .nl

Heb hier al meerdere vissen besteld zowel Z Amerika en Tanganyika ze worden altijd op zaterdag bezorgd en je krijgt vrijdag een telefoontje hoe laat ze bezorgd en de kwaliteit is gewoon goed aan een redelijke prijs.
Discussen bestel ik er niet deze moet je zien met je eigen ogen
Niet dat ik er wat nodig heb maar ik vindt die moet je zien
Dus goede ervaringen er mee
 
Re: Aquariumvissenwinkel .nl

Misschien kun je enkele foto's tonen van de bezorgde vissen? Beeld zegt meer dan 1000 woorden.
 
Re: Aquariumvissenwinkel .nl

Die site is van de koicompagnie uit Beilen ze hebben 2 sites 1tje van de winkel zelf en 1tje als soort groothandel dat is dus aquariumvissenwinkel.nl
 
Re: Aquariumvissenwinkel .nl

Ik snap eigenlijk niet waarom dit een PB is maar dat terzijde
Zoals gezegd heb meerdere vissen daar besteld zowat al mijn bij vissen in de Discusbak komen daar vandaan en hoezo duur Corydoras Anueus 2 euro per stuk.
Ze bellen vrijdag dat ze zaterdag komen en zijn altijd op tijd de vissen zitten keurig verpakt in aparte zakken plus je hebt 14 dagen garantie als je kunt aantonen dat het aan de vissen lag krijg je kosten loos nieuwe.
De Tangayikas zijn de helft goed koper dan bij bijvoorbeeld Veldhuis en de kosten voor de koerier zijn 10 eruo
 
Re: Aquariumvissenwinkel .nl

Sorry voor het omhoog halen van een oudere post maar vroeg me af of er meer mensen zijn die zijn/haar ervaring(en) met deze webshop met ons kan delen?
 
Re: Aquariumvissenwinkel .nl

Juist in dit subforum is t geen probleem om oude posts omhoog te halen, in een half jaar kan er per slot van rekening een hoop veranderd zijn. Ik kan alleen je vraag niet beantwoorden want ik heb geen ervaring met deze webshop
 
Re: Aquariumvissenwinkel .nl

Klopt Miky.

Ik heb ook nog (geen) ervaring met de webshop, het ziet er in ieder geval wel veelbelovend uit..Ook volgende reacties hierboven lijkt het goed te zijn. Maar zoals Miky zegt, in die tijd kan er al heel wat veranderd zijn.
 
Re: Aquariumvissenwinkel .nl

Ik heb vandaag eveneens de stoute schoenen aangetrokken en een bestelling geplaatst bij Aquariumvissenwinkel.nl
Ik ben benieuwd wat mijn ervaring gaat zijn met deze webshop.
 
Hoe staat het er nu voor met Koicompagnie?

Ben er vandaag geweest. Tijdens het gesprek met de (eigenaar?) heb ik opgevangen dat hij zich 10 jaar met vissen bezig houd. Korter dan dat ik zelf in de hobby zit, maar dat maakt op zich niet uit.
De reviews die ik op internet las zijn al heel oud en waren heel negatief. Ik heb het idee dat deze winkel het in 't begin misschien heel slecht heeft gedaan, maar gaandeweg een stuk beter is geworden.

Ik ben vissen tegengekomen die ik veel duurder had verwacht, kwaliteit van de vissen zag er goed uit. Ik kwam hier en daar wel eens een dood exemplaar tegen, maar dat bebeurd overal wel.

Eigenaar (ga ik even van uit) gaf wel eerlijk aan niet heel veel verstand te hebben van de cichliden waar ik naar vroeg, maar liever eerlijk dan liegen zeg ik dan maar. Zolang er maar personeel rondloopt die je wél kan helpen met je vragen.

Eind van de week wil ik misschien nog even terug. Ik ben wat dingen vergeten en wil nog weer even rondsnuffelen want er zaten toch wel een paar soorten bij die je niet in alle winkels tegenkomt.

Meer mensen met recente ervaring hier?
 

Terug
Bovenaan