Aquariumlamp hoeveel Wattage Max?


algeneter12

Well-known member
Lid geworden
11 april 2012
Berichten
2,203
Leeftijd
22
Locatie
Boxtel
Dag mensen ;)

Zoals jullie wellicht gezien hebben heb ik nog een nieuwe lamp nodig voor mijn Tico20. Het probleem is, ik ben echt een leek in dat soort dingen :sorry: .
Moet ik nog ergens op letten qua het max wattage dat ik er in kan doen?
Hij werd geleverd met een 9Watts verlichting en momenteel zit er een 7 watts in. Zou het mogelijk zijn om meer dan 9 watt te gebruiken? Dit lijkt mij vrij weinig voor een 20 liter bakje. Het licht moet sowieso anders, de kleur bevalt me niet, maar tot welke Wattage kan ik nemen? Zit daar nog een max voor? Better safe than sorry..

Hopelijk begrijpen jullie mijn kwestie.

Alvast bedankt.
 
Ik denk dat ik het beste maar een 9 Watt lamp ga zoeken, weet anders ook niet waar ik op moet letten ;)
 
Er zit vast wel een max aan denk ik maar ik gebruikte voor de Aqua 30 meestal ook een 9W pl lamp. terwijl er ook een 11W in zou hebben gekund. Garnalen houden ook niet van fel licht.
 
Weet jij toevallig waar ik op moet letten dan? Anders ga ik wel gewoon voor een 9W.
 
Ik zou een 9W nemen want dan zit je al op bijna 0,5W/liter.
Je moet er dan natuurlijk op letten dat je eenzelfde type lamp neemt met een kleur die jij wel mooi vindt.
 
Klopt, ik zal vanmiddag even de kap losschroeven en kijken wat voor fitting het heeft. Kleur komt goed. Dankje!
 
Kleur kwam dus niet goed. Het enigste wat de action had met een grote fitting was warm-white, en dit is nou net de kleur die ik niet goed vind staan. ;)
Dus maar even verder kijken bij de gamma of iets. Wordt vervolgd.
 
Klopt, heb er al een paar gezien bij de gamma die waarschijnlijk wel voldoen. Donderdag maar eens halen.
 
Wat de bovengrens is ligt er mede aan wat de insteek is. Voor een plantenbak zul je meer licht nodig hebben dan voor een bakje met garnalen.
 

Terug
Bovenaan