Aquarium vol?


basvos90

Active member
Lid geworden
29 juni 2018
Berichten
27
Leeftijd
33
Hallo allen,

Ik heb een aquarium van 350 liter ( 120*50*60) met 2 buitenfilters. De JBL 1502 en 702. Mijn visbestand nu is 2 diamant gourami, 20 vijfstreepbarbeel, 15 corydora panda, 15 potlootvisje ( beckfordi). X aantal garnalen. En nog 4 zebra slakken.

Nu lijkt dit me een aardig bestand maar toch oogt het nog ietwat leeg. Nu zat ik te denken om nog wat vissen erbij te doen namelijk, nog 5 corydora panda en nog 10 potlootvis of 10 corydora panda en 5 potlootvis of van allebei nog 10.

Zou dit nog kunnen of word het dan echt te vol?

Het aquarium is redelijk tot veel beplant en veel drijfplantjes. Ik ververs 50% per week.
 

Bijlagen

  • IMG20220521191704.jpg
    IMG20220521191704.jpg
    438.8 KB · Weergaven: 77
  • IMG20220521191701.jpg
    IMG20220521191701.jpg
    479.8 KB · Weergaven: 74
  • IMG20220521191638.jpg
    IMG20220521191638.jpg
    456.5 KB · Weergaven: 76
Je hebt er geen enkele 'eye catcher' in zitten... Vooral het midden blijft leeg, de Goerami's zitten meestal bovenin, de Corydora's op de bodem en potloodvisjes zijn niet echt blikvangers.
Dus, meer van hetzelfde gaat waarschijnlijk geen andere uitkomst geven.
 
@Xammy39

Hmm daar kan je wellicht een punt hebben. Heb je nog een tip voor een eye catcher?

 
Hallo allen,

Ik heb een aquarium van 350 liter ( 120*50*60) met 2 buitenfilters. De JBL 1502 en 702. Mijn visbestand nu is 2 diamant gourami, 20 vijfstreepbarbeel, 15 corydora panda, 15 potlootvisje ( beckfordi). X aantal garnalen. En nog 4 zebra slakken.

Nu lijkt dit me een aardig bestand maar toch oogt het nog ietwat leeg. Nu zat ik te denken om nog wat vissen erbij te doen namelijk, nog 5 corydora panda en nog 10 potlootvis of 10 corydora panda en 5 potlootvis of van allebei nog 10.

Zou dit nog kunnen of word het dan echt te vol?

Het aquarium is redelijk tot veel beplant en veel drijfplantjes. Ik ververs 50% per week.

Wellicht extra goerami's toevoegen? Die worden 12 cm. Welke samenstelling je extra nodig hebt, weet ik niet.

Eventueel een donkerdere achterwand? De dieren en planten lijken er een beetje in op te gaan.
 
@Xammy39

Hmm daar kan je wellicht een punt hebben. Heb je nog een tip voor een eye catcher?

Meestal bouw je een visbestand 'om de eye catchers heen'. Dus bijvoorbeeld maanvissen of discussen waar je 'bijvissen' bij zoekt. De eye catchers zijn dan vaak iets grotere vissen die zich vaak in het midden van de bak ophouden.
Je kunt kijken naar chicliden, wel even goed uitzoeken of ze in je aquarium passen, qua gedrag naar de andere vissen, waterwaarden maar ook grootte. Als je toch met goerami's bezig bent zou je aan zoengoerami's kunnen denken, de witte kleur is vrij opvallend en het gedrag is ook leuk, of gewoon een groep maanvisen, stuk of 6 en je hebt altijd wat te kijken.
 
ik zou er geen andere soorten bijzetten. De huidige scholen groter maken kan opzichzelf wel zolang je voldoende filtercapiciteit hebt en je onderhoud vol blijft houden. Bedenk ook dat er soms iets gebeurt in het leven waardoor het aquarium iets minder prioriteit krijgt. Dan is het fijn als je wat ruimte overhebt.

Als je uit wilt breiden zou ik de potloodvisjes eerst doen, ik schat in dat die het meest profijt hebben van een grotere school. Meer diamant gouramis kan ook, heeft visueel de meeste impact maar ook de meeste extra belasting van je systeem.

En:
Over waterlagen en hoofd en bijvis zou ik aanraden dat eerst buiten het aquarium te proberen. Dus je vrouw in de keuken, je bijvrouw in de bijkeuken en dan je minnares in de slaapkamer. Als dat goed werkt kun je zo'n constructie ook in je aquarium toepassen.
 

Terug
Bovenaan