aquarium verplaatsen + meubel?


M

miba

Guest
Hallo beste mensen,

Ik heb een aquarium van 60 cm en ik wil een 80 cm aquarium.
Nu wil ik op de plek van mijn 60 cm de 80 cm neerzetten.
En mijn 60 cm aquarium dus verplaatsen naar de andere kant van mijn kamer.

Moet ik perse alles eruit halen (inclusief planten en grind) om te zorgen dat de bodem niet krakt? of kan ik ook 10 cm water laten staan, zodat ik de planten kan laten staan? Dit zou wel heel stoer zijn!!!! :)

Ook wil ik dan voor mijn 60 cm een meubel aanschaffen. Het aquarium staat nu op een tafeltje, maar dit vind ik niet zo "mooi" bij elkaar passen.
Is de "Juwel Aquarium Onderkast Rekord SB 60" een goed meubel? en is dit ook stevig genoeg en niet wankel ofzo? Ik heb het dan over het meubel zonder deur.
;)

groetjes Michiel
 
Je kan er best een laagje water + de bodem in laten hoor. Zo heb ik meerdere keren een 60 cm. bak verplaatst.

Dat meubel is prima.
 
oke !! cool!!!! het duurt nog ongeveer een of 2 maanden hoor!!! maar dan weet ik dat alvast!! en dan alle vissen+ garnalen er natuurlijk uit!!?

en wat doe ik met filter en verwarming?

dankjewel alvast :)

p.s. het is de eerste keer dat ik t ga verplaatsen dus moet alles nog ff goed uitwerken hoe ik het ga doen!

groetjes Michiel
 
Elektriciteitsspullen trek je natuurlijk uit het stopcontact maar kan je lekker laten zitten, je vissen en garnalen zou ik ook laten zitten, water opvangen en nadien zorgen dat je en 50% oud water erin doet en 50% ververst.
 
oke dankje, maar houdt m'n aquarium het als ik 50% laat zitten? want dan doe ik het gewoon tijdens een waterwissel...
 
Lijkt me (veel) te zwaar... Ik heb al een 60cm bak lek door zoiets, wees gewaarschuwd ;-) Waterwissel kan wel, dan de rest in 2 emmers doen en verplaatsen, water uit de emmers weer terug. Is veiliger.
 
miba zei:
oke dankje, maar houdt m'n aquarium het als ik 50% laat zitten? want dan doe ik het gewoon tijdens een waterwissel...

Nee,natuurlijk niet.

Luc zei ook ,10 cm laten zitten.

Dan 50 % oud erbij,rest aanvullen.

10 cm + bak = ong 20 kg!!!!
Met 2 man optillen.
 

Terug
Bovenaan