aquarium plaatsen op plavuizen


S

Sammie

Guest
Hallo iedereen, ;)
Ik ben een beginnende aquarium houder, ik heb een 100 liter aquarium aangeschaft. Ik zou deze graag willen plaatsen op de grond, op de plavuizen dus. Ik vraag me af of dit wel verstandig is aangezien het glas van het aquarium dan op de harde tegels ligt. Kan ik hier misschien beter een doek tussen leggen?
 
WElkom Sammie op het AF.
Nee,beter een plateautje maken,van 15 cm hoog.
Als je gaat stofzuigen klop je telkens tegen de bak,met kans op breuk.
 
Welkom, Sammie!

Ik zou er zeker wat tussen leggen, een plank of zo. Maar nu de onvermijdelijke vraag: waarom wil je een aquarium op de grond? Dat is heel lastig met afhevelen en niet prettig voor de vissen, die langslopende voeten + de trillingen die daarmee gepaard gaan. Bij een aquarium dat hoger geplaatst is heb je dat minder.
 
Een aquarium onderlegger! Nog nooit van gehoord, super bedankt, ga er een bestellen! :)
 
Het aquarium moet op de grond omdat onze woonkamer uit bijna alleen ramen met vensterbank bestaaten en banken en keuken de andere muren in beslag nemen, maar een plateau van 15cm zou wel kunnen, ik plaats hem sowieso in een hoekje waar men niet vaak langsloopt.
 
Hmmm dat heb je misschien wel een pompje nodig om water eruit te krijgen, afzuigen met een stukje tuin/aquariumslang wordt lastig als je bak zo laag staat.
 
Maak een rechthoek ,op maat bak.
Schroef er een plaat op,met rondom 2 cm over de rand.
Daar de onderlegger op.
Zoiets.
KaGcxjDdjJAQr7eVwLCsPgq6zrFyj5pQ.jpeg
 
Sammie zei:
Een aquarium onderlegger! Nog nooit van gehoord, super bedankt, ga er een bestellen! :)
Wat voor aquarium is het? Bij bijv. sommige Juwel aquaria is het niet de bedoeling dat je er zoiets onder legt omdat die een zwevende bodem hebben.
 

Terug
Bovenaan