aquarium ornament lijmen


B

brianovitch

Guest
Hallo allemaal!

Na uren googelen nog steeds geen succes, dus ik dacht laat ik het maar is op een forum proberen.

Ik heb via marktplaats een aquarium ornamentje op de kop getikt en ja hoor... tijdens verzending kapot gegaan. Geen reactie van de verkoper verder gehad dus moet maar aan het lijmen.

Nu is mijn vraag; welke lijm moet ik hiervoor gebruiken?
ik heb verschillende dingen gevonden maar de reacties hierover zijn ook duidelijk verschillend.

volgende opties gevonden:
- gewoon met aquariumkit, lijkt me moeilijk omdat het hele dunne randjes zijn aan het ornament.
- Juwel Conexo 80 ml onderwaterlijm, vooral voor plastic aan glas? en is zwart.
- met een lijmpistool, laat na een paar maanden los?
- Soudal Cyanofix secondenlijm voor het aquarium.
- nog andere opties/tips?

alvast bedankt! ;)
 
Welkom! :)

Kan je misschien een foto maken van het gedeelte dat gelijmd moet worden? Dat geeft ons een beter beeld van de mogelijkheden.

Zelf heb ik met zulke dingen nooit succes gehad met aquariumkit, maar dit kan ook aan mijn eigen onkunde liggen.
 
het is niet een gedeelte maar zal hier even een paar foto's neerzetten;

brianovitch_kapot1.jpg


brianovitch_kapot2.jpg


brianovitch_kapot3.jpg


brianovitch_kapot4.jpg


eigenlijk asociaal hoe dat ingepakt was..iets breekbaars in een te kleine doos gepropt met 2 opgepropte krantjes eroverheen..
 
Bij aqua winkel besteld of particulier?
Bij aqua winkel kan je als klant gewoon je geld terug vragen he!
Nja meer eisen omdat je volledig in je recht staat met een levering van een wan product.
 
Helaas bij particulier, anders had ik het ook wel geweten ;)

maar iemand een lijm idee? :help:

komt er dus eigenlijk straks op neer dat ik uiteindelijk net zoveel heb betaald als een nieuw ornament bij tuinland... pffft :stom:
 
Zal lastig worden.
Vooral met water.
Lijm- en kitadviseur - Bison


... EN KITADVISEUR � KLUS INSPIRATIE � FAQ � VRAAG HET BISON � FOLDERS
� BIBLIOTHEEK � CONTACT; zoek. Voorpagina; Advies; Lijm- en kitadviseur ...
www.bison.nl/advies/lijm-en-kitadviseur/


Het is glasachtig materiaal ,he?
 
ik zou niet weten hoe ik dat materiaal moet beschrijven haha.

glas/steen/keramiek achtig?? :book:
 
Heb het eens gehad met een achterwand.
Ook zo in een platte doos.
1 bonk ellende ,de Z.wasser, ook zonder bescherming.
Maar, zou het op glas houden,en met 2 componenten proberen.
beetje aan maken,paar stukjes lijmen,hard laten worden.



2-componentenlijmen - Bison


... FAQ � VRAAG HET BISON � FOLDERS � BIBLIOTHEEK � CONTACT; zoek.
Voorpagina � Producten � Lijmen; 2-componentenlijmen. 2-componentenlijmen.
www.bison.nl/producten/647-2-componentenlijmen/ - Vergelijkbaar




Pattex 2-Componentenlijmen


Dankzij hun indrukwekkende kracht en korte droogtijd zijn de 2-
componentenlijmen van Pattex bijzonder geschikt voor de lastige en veeleisende
klussen.
www.pattex.nl/dhz/producten/epoxy-lijm.html - Vergelijkbaar




2-componentenlijm - Wikipedia


Een 2K of 2-componentenlijm is een lijm die bestaat uit twee componenten, een
lijmbasis en een verharder, meestal op basis van epoxy. De aanduiding 2K ...
nl.wikipedia.org/wiki/2-componentenlijm
 
is dat niet giftig voor het water dan?
 
Meestal een polyester/epoxy gietsel. Wellicht dat je daarmee geholpen bent?
Je zou eventueel de TNT klantenservice kunnen bellen. Ik neem aan dat de verzending standaard verzekerd is/was. Heb zelf ooit een horloge verstuurd dat kapot aankwam. Heb toen de nieuwe eigenaar gewoon meegeholpen om zijn gelijk te behalen bij de post.
 
dus dan moet het met die 2 componenten epoxy goed te lijmen zijn? klein kwastje er bij nemen ofzo? of gewoon de dikke vingers?
 
Goed laten drogen en eventueel een paar dagen na het drogen in een bak water (zonder vis) zetten om te testen of alles blijft zitten. Als de hars goed is uitgehard moet deze geen gevaar volgens mij opleveren.
 
ga ik dat vanmiddag proberen! is het nog interessant om mijn bevindingen na het lijmen hier neer te zetten?

(misschien ff off- topic...maar om alleen hier een nieuwe post voor te openen:
welke kant kan ik de uitmonding van het pompje(filter) het beste uit laten komen? wateroppervlak getest maar vonden de vissen te onrustig met eten)
 
Niks met de vingers!!!
Is een bakje, eerst 1 component, dan de 2 e = poeder,, , goed doorroeren,en met houtje, OF wat er bij zit rustig op de plaatsen aan brengen.

Niet aan de vingers,krijg je vlekken.
 
okee bedankt, dit hebben ze bij elke bouwmarkt? of moet ik hiervoor naar de dierspeciaalzaak?

bedankt voor alle hulp!
 
Nee, de bouwmarkt. Kijk boven.
2 linken.staan er, Bison en Pattex.
 
heeft een van de twee voorkeur of is het alleen prijsvergelijk? nogmaals bedankt voor alle hulp!
 
Kijk naar de Prijs,en of het prijs vergelijk verstandig om te lijmen.
Wat kostte het ornament, en wat de lijm.
 
Gewoon TEC7 nemen, plakken, een halve dag wachten en hup het water in ;)
kan geen kwaad voor vissen en planten, heeft een neutrale PH
 
Heb het nu met 2 componenten lijm gelijmd..wat een bende is dat. De spuit was al opgedroogd toen ik nog maar 1 deel vast had.
Toen nieuwe spuit erop gezet en als de donder alles ingesmeerd, vastgehouden en gehoopt op het beste. Nu zit alles vast maar niet helemaal naar wens..maar jah je ziet het niet echt meer gelukkig. Achterkant is 100% goed geworden en voorkant 1 scheurtje die je ziet dus zet ik wel een plantje voor. Hoe lang moet ik die 2 componenten lijm laten uit harden voordat het in het aquarium kan? moet het nog een tijd in een bak water staan om schoon te weken?
Heb het gisteravond gelijmd... bedankt!
 
Doe het een halve dag.

wat ik had,was niet met spuit. bakje vloeibaar,poeder er bij,en mengen.
 
Ja, dat doe je in een klein bakje, en dan snel zijn.

Onder water zetten. in een emmer.
 
snel zijn? hoe bedoel je?
het is al gelijmd he :p

hoe lang in het water? ��n dagje? kan het mooi weken en testen of het houdt
 
Ja, ik bedoel, met die lijm,MOEST je snel zijn.
2 componenten droogt razendsnel op.
Ja, 1 dag.
 
ok� dan gaat het vanavond de emmer in, kan ik morgen het aquarium opnieuw opbouwen!(gelijk combineren met water verversen en planten vastzetten enz.) hebben de visjes alles in ��n keer gehad.

nog 1 vraag; welke kant kan ik de uitgang van het pompje het beste op richten? het is een 45 graden hoekje wat er aan zit.. op de wand? op het wateroppervlak heb ik gelezen maar dat vinden de vissen te onrustig met eten.

Bedankt voor al jullie hulp! Hopelijk hebben meer mensen hier wat aan! :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan