Aquarium opnieuw inrichten, hoe te werk te gaan?


Ester

Well-known member
Lid geworden
13 november 2017
Berichten
48
Leeftijd
48
Ik ben allerlei spulletjes aan het verzamelen om binnenkort onze Juwel Panorama 180l opnieuw in te gaan richten. Nieuw zand/grind, nieuwe (kunst)plantjes, accessoires enz.

Hoe kun/moet je dit het beste aanpakken?

Gelijk een paar vragen:

-Beter zand of fijn grind?

-Aangezien mijn kersenbuikjes aardig wat jong spul in de bak gooien heb ik ook wat meer kunstplantjes gekocht en stenen waar ze beter in kunnen schuilen, omdat er nu nooit 1 overblijft. Is dit heel slecht om veel kunstplantjes te hebben?

- Graag wil ik ook een stapel maken van platte leistenen, waar kun je die het beste kopen omdat ik ook veel hoor over te veel kalk in (bouwmarkt) stenen.

- Kunnen de vissen in de bak blijven als ik het rustig stap voor stap aanpak? Eerst water voor de helft eruit, dan alle inrichting eruit. Nieuwe laag zand of grind en dan de nieuwe plantjes en accessoires erbij in. Ik ben bang dat ze veel stress krijgen als ik ze probeer te vangen, aangezien er een paar hele snelle bij zitten en ik die niet zo 1,2,3 denk te vangen.

Dus graag advies om dit goed aan te pakken zodat het vooral voor de vissen en mij geen al te stressvolle bezigheid wordt :).

En verder nog tips over inrichting?
 

Terug
Bovenaan