Aquarium maar wat erin???


Nekko zei:
Volgens aquagids worden Tetraodon Biocellatus 18cm terwijl het kogelforum 10cm zegt. Wat is nou waar?

En kan iemand mij uitleggen wat de bruto waarde is van een aquarium?

Je wilde hem toch niet houden? Seriouslyfish zegt maximaal 8cm en het kogelforum klinkt mij net als een wat betrouwbaardere bron van de twee die je noemt. Dus rond de 10cm zal wel ongeveer kloppen.
 
Nekko zei:
Volgens aquagids worden Tetraodon Biocellatus 18cm terwijl het kogelforum 10cm zegt. Wat is nou waar?

En kan iemand mij uitleggen wat de bruto waarde is van een aquarium?

Bedoel je de bruto-inhoud? Dat is de lxbxh.
De netto-inhoud is dan: bruto-inhoud minus de plek die o.a. de achterwand, decoratie en het zand innemen.

Verder lees ik overal 8 � 10 centimeter, dus dat zal wel kloppen. Maar je wilde deze vis niet meer in je aquarium, dus de relevantie ervan ontgaat me (tenzij het gewoon kennis vergaren is wat ik ook doe door veel te lezen hier).
 
Oke dan neem ik maar aan dat ze ong 10cm worden. Ik wil gewoon kennis vergaren maar misschien neem ik toch 2x t.biocellatus.
Tenzij iemand een leuke vervanging weet. Dus de vraag is weet iemand een leuke brakwatervis die in mijn bak kan? (bij bijtjes en omonbrachus zebra )

Btw volgens kogelforum kunnen :
5xbijtjes
2xOmobranchus Zebra
2x t. biocellatus
in mijn bak
 
Ik kan er geen peil op trekken wat je nu eigenlijk wil...blz hiervoor zeg je oke dan komen er geen kogels in en in je laatste bericht staan er weer kogels bij :S zou als ik jou was je maar eerst is goed gaan inlezen over het hoe en wat en dan een conclusie trekken...
 
Sry voor de onduidelijkheid. Er komen waarschijnlijk geen kogelvissen in. (Maar ik vind ze nogal leuk dus wil ze ook niet uitsluiten.) Weet iemand een leuke vis die er in min bak zou kunnen samen met bijtjes en Omobranchus Zebra?
 
Ja ik begin dit ook behoorlijk vaag te vinden. Wil je nu wel of geen kogels?
Heb je ook een linkje naar de thread op het kogelforum waar dit besproken wordt? Ben zelf ook wel benieuwd (voor mijn eigen algemene kennis).
 
Nekko zei:
Oke dan neem ik maar aan dat ze ong 10cm worden. Ik wil gewoon kennis vergaren maar misschien neem ik toch 2x t.biocellatus.
Tenzij iemand een leuke vervanging weet. Dus de vraag is weet iemand een leuke brakwatervis die in mijn bak kan? (bij bijtjes en omonbrachus zebra )

Btw volgens kogelforum kunnen :
5xbijtjes
2xOmobranchus Zebra
2x t. biocellatus
in mijn bak

Maar je wilde ze toch niet omdat het wildvang was? Ik snap best dat mensen je opstelling hier erg verwarrend vinden. Je schakelt steeds heen en weer tussen diverse visbestanden, accepteert sommige adviezen om ze vervolgens na een (halve) dag weer aan de kant te schuiven. Het komt allemaal erg rommelig over omdat niet duidelijk is wat je wilt. Daarom een paar simpele vragen:

1. Wil je per se een brak water bak?
2. Wil je per se een kogelvis? En is het nu een bezwaar dat het wildvang is of niet?
3. Wil je per se bijtjes?
4. Wil je per se Omobranchus Zebra?
5. Wat zijn eventuele andere opties qua type bak of vissen?

Het is allemaal erg verwarrend en ik krijg de indruk dat je wellicht eerst eens voor jezelf helder moet hebben wat je nu precies wilt (dus wat voor type bak, welke vis(sen) moet(en) er echt in komen. Vanuit die informatie ga je dan verder zoeken naar bijpassende visbestanden, planten, indeling etc. Maar ik raad je echt aan voor jezelf eerst duidelijk te maken wat je wilt. Dit leidt tot niks en zoals je ook merkt ergernis bij diverse forumleden, iets wat natuurlijk niet de bedoeling is, aangezien ze je graag helpen. Maar dan wel op een manier dat het voor hen ook allemaal nog begrijpbaar blijft wat je nu doet en wilt.

Biologist zei:
Ja ik begin dit ook behoorlijk vaag te vinden. Wil je nu wel of geen kogels?
Heb je ook een linkje naar de thread op het kogelforum waar dit besproken wordt? Ben zelf ook wel benieuwd (voor mijn eigen algemene kennis).

Dit is de link: http://www.kogelforum.nl/viewtopic.php?f=67&t=5101
 
1. Wil je per se een brak water bak?
Ja.
2. Wil je per se een kogelvis? En is het nu een bezwaar dat het wildvang is of niet?
Nee ik hoef niet perse een kogelvis, maar vind ze wel leuk dus als er geen andere vissen bij kunnen dan wordt het de kogelvis
3. Wil je per se bijtjes?
Liefst wel tenzij iemand een leuke andere kleine grondel weet.
4. Wil je per se Omobranchus Zebra?
Ja.
5. Wat zijn eventuele andere opties qua type bak of vissen?
Snap je niet helemaal?

Biologist dit is de link : http://www.kogelforum.nl
En dit is mijn topic. http://www.kogelforum.nl/viewtopic.php?f=67&t=5101
 
Geplette koraal is te koop in veel dierenwinkels voor gebruik in zowel zoet- of zoutwater aquarium. Naast esthetisch aangename en langdurige (in feite, het moet nooit worden vervangen), geplette koraal is geschikt voor aquaria moeten een meer alkaline pH. Geplette koraal is perfect als een substraat bovenop een filter onder grind. Indien correct gebruikt, kunnen geplette koraal gunstig zijn voor bepaalde grondwater en in zeewater aquaria.

Geplette Coral verhoogt pH

Van uw tank kunnen handhaven van een consistente pH heet de "buffercapaciteit." Geplette koraal is bekend voor het drastisch verhogen van de buffercapaciteit van een aquarium. Geplette koraal wordt ook toegevoegd aan de alkaliteit van een tank, verhogen van de tank pH. Daarom, geplette koraal is het best gebruikt in een tank die een hogere, meer alkalische pH, vereist zoals een zoetwater cichlid tanks of een mariene tank. Sommige geplette koraal komt gemengd met argonite of kalksteen grind, verder toe te voegen aan de bijbehorende eigenschappen buffer - en pH-verhogen. Veel aquariumliefhebbers zal gebruik maken van gemalen coral in hun filter, Carter of Refugehuis in plaats van in het aquarium zelf. Dit geeft de tank de pH-en-buffer verhogen voordelen van geplette koraal zonder de problemen van geplette koraal. Puin krijgt gevangen in geplette koraal gemakkelijk, schoner krabben en slakken ondervindt bij het manoeuvreren door gemalen koraal en vissen die graag 'graven' (met behulp van hun mond te zuigen en substraat spugen) kunnen stikken op grotere stukken.

Geplette Coral huizen nuttige bacteri�n

De steile oppervlakte gemaakt door een substraat van geplette koraal is een ideale plek voor nuttige bacteri�n te bloeien. Deze bacteri�n zal het uitvoeren van de belangrijke taak van het omzetten van schadelijke ammoniak van rottend voedsel en vis afval in minder schadelijke nitrieten en nitraten, die worden verwijderd uit de tank tijdens regelmatige water wijzigingen. In een mariene tank, verpletterd koraal werken het beste als een dunne laag op de top van een diepe bed van levende zand. In een zoetwater cichlid tank maakt een paar duim van geplette koraal een fatsoenlijke substraat. Hoe dan ook, het koraal van gemalen moeten worden gestofzuigd met een grind-vac vaak om te voorkomen dat de opbouw van vis en voedsel afval.

Geplette koraal is aantrekkelijk


Veel aquariumliefhebbers gewoon genieten van de blik van geplette koraal. Het geeft een tank een natuurlijke, "marine" kijken, en de witte kleur verbetert de kleuren van de vissen, koralen en planten. De gevarieerde, unieke look van elk stuk van geplette koraal wordt visueel aantrekkelijker toegevoegd aan het aquarium.



Bron: http://www.gailcorobow.com/wn60woY2/



Ik heb er hier een beetje informatie over gevonden.

Wat het juist is, weet ik ook niet zeker.
 
Nekko zei:
1. Wil je per se een brak water bak?
Ja.
2. Wil je per se een kogelvis? En is het nu een bezwaar dat het wildvang is of niet?
Nee ik hoef niet perse een kogelvis, maar vind ze wel leuk dus als er geen andere vissen bij kunnen dan wordt het de kogelvis
3. Wil je per se bijtjes?
Liefst wel tenzij iemand een leuke andere kleine grondel weet.
4. Wil je per se Omobranchus Zebra?
Ja.
5. Wat zijn eventuele andere opties qua type bak of vissen?
Snap je niet helemaal?

Biologist dit is de link : http://www.kogelforum.nl
En dit is mijn topic. http://www.kogelforum.nl/viewtopic.php?f=67&t=5101

Je geeft nu op deze pagina weer diverse malen aan dat je een kogelvis gaat nemen, daarna weer geen kogelvis.. en nu antwoord je op de vraag 'Wil je per se een kogelvis?' in feite als volgt: Nee, maar er komt toch een kogelvis, want als de andere visjes niet samen kunnen leven met een kogelvis dan komt er toch een kogelvis en geen andere visjes.

Dus eigenlijk is je antwoord op die vraag: Ja, ik wil per se een kogelvis. Het is allemaal erg verwarrend, volgens mij ook voor jezelf.

Met de vijfde vraag bedoelde ik eigenlijk of eventueel een zoet- of zoutwateraquarium of andere vissen in brak water tot de mogelijkheden behoorde.

Overigens zie ik nergens op het Kogelforum al een bevestiging staan dat je visbestand prima kan. Op ��n gebruiker na die meldt het sowieso met minder bijtjes te proberen (ik lees daar - misschien foutief - nog wel enige twijfel), is er nog geen reactie.
 
C�dric Vleminckx zei:
Geplette koraal is te koop in veel dierenwinkels voor gebruik in zowel zoet- of zoutwater aquarium. Naast esthetisch aangename en langdurige (in feite, het moet nooit worden vervangen), geplette koraal is geschikt voor aquaria moeten een meer alkaline pH. Geplette koraal is perfect als een substraat bovenop een filter onder grind. Indien correct gebruikt, kunnen geplette koraal gunstig zijn voor bepaalde grondwater en in zeewater aquaria.

Geplette Coral verhoogt pH

Van uw tank kunnen handhaven van een consistente pH heet de "buffercapaciteit." Geplette koraal is bekend voor het drastisch verhogen van de buffercapaciteit van een aquarium. Geplette koraal wordt ook toegevoegd aan de alkaliteit van een tank, verhogen van de tank pH. Daarom, geplette koraal is het best gebruikt in een tank die een hogere, meer alkalische pH, vereist zoals een zoetwater cichlid tanks of een mariene tank. Sommige geplette koraal komt gemengd met argonite of kalksteen grind, verder toe te voegen aan de bijbehorende eigenschappen buffer - en pH-verhogen. Veel aquariumliefhebbers zal gebruik maken van gemalen coral in hun filter, Carter of Refugehuis in plaats van in het aquarium zelf. Dit geeft de tank de pH-en-buffer verhogen voordelen van geplette koraal zonder de problemen van geplette koraal. Puin krijgt gevangen in geplette koraal gemakkelijk, schoner krabben en slakken ondervindt bij het manoeuvreren door gemalen koraal en vissen die graag 'graven' (met behulp van hun mond te zuigen en substraat spugen) kunnen stikken op grotere stukken.

Geplette Coral huizen nuttige bacteri�n

De steile oppervlakte gemaakt door een substraat van geplette koraal is een ideale plek voor nuttige bacteri�n te bloeien. Deze bacteri�n zal het uitvoeren van de belangrijke taak van het omzetten van schadelijke ammoniak van rottend voedsel en vis afval in minder schadelijke nitrieten en nitraten, die worden verwijderd uit de tank tijdens regelmatige water wijzigingen. In een mariene tank, verpletterd koraal werken het beste als een dunne laag op de top van een diepe bed van levende zand. In een zoetwater cichlid tank maakt een paar duim van geplette koraal een fatsoenlijke substraat. Hoe dan ook, het koraal van gemalen moeten worden gestofzuigd met een grind-vac vaak om te voorkomen dat de opbouw van vis en voedsel afval.

Geplette koraal is aantrekkelijk


Veel aquariumliefhebbers gewoon genieten van de blik van geplette koraal. Het geeft een tank een natuurlijke, "marine" kijken, en de witte kleur verbetert de kleuren van de vissen, koralen en planten. De gevarieerde, unieke look van elk stuk van geplette koraal wordt visueel aantrekkelijker toegevoegd aan het aquarium.



Bron: http://www.gailcorobow.com/wn60woY2/



Ik heb er hier een beetje informatie over gevonden.

Wat het juist is, weet ik ook niet zeker.


Dus kortom het is aan te raden voor de waardes van je bak en het ziet er leuk uit


Zoutwater aquarium is te veel werk. En ik wil eigenlijk een aquarium wat daar op lijkt dus leek brakwater me de beste optie. Nee ik wil niet perse een kogelvis. Maar had dat daarvoor al op het kogelvisforum geplaatst dus daarom de verwarring. Maar wil wel perse de zebra en een grondel die in een groepje kan (bijtjes dus).
 
Neko,

ik lees net de bevestiging van wat ik al dacht...
Op het kogelvisforum post je deze morgen het volgende:


Re: Brakwater bak

Berichtdoor neko � 28 maart 2016 10:28
Ok� dan beging ik met twee kogelvissen in heel licth brak en verhoog ik het zout en die ik erna 2 weken bijtjes erbij en dan als het zout 1,007 is doe ik de zebra's erbij.

Avatar gebruiker
neko
C. travancoricus
C. travancoricus

Berichten: 11
Geregistreerd: 27 maart 2016 13:43


Dus tegen alle advies in (en zelfs tegen je eigen principes) besluit je dan toch om met wildvang kogels aan de slag te gaan...
Succes aan de kogeltjes
:stom:
 
Ja tenzij iemand een leuke andere vis weet?
 
Dan moet je ook niet zeggen dat je wildvang een probleem vind. Kijk, iedereen mag vinden wat hij vindt, maar ben er dan wel eerlijk over. Als je het geen probleem vindt, dan zijn de kogeltjes zeker een optie.
Maar bedenk alsjeblieft wel of je dit echt wil/hier echt klaar voor bent. Lees je zeker heel erg goed in. Verder weet ik hier ook niks meer over te zeggen.
 
Ja ik ga me nog beter inlezen voordat ik ze erin doe. Ook wil ik eerste de bijtjes erin doen. En moet ik ziezo vier weken wachten
 
hoi, ik heb ook bijtes gehad, en het waren hele leuke actieve vissen die helaas in een te klein aquarium zatten. naja beginnersfout, maar in ieder geval, ze zijn leuk en actief, ik bijf dit volgen!
 
bak moet nog lang wachten. Heb axolotl eitjes gekregen en die gaan eerst in de bak.
 

Terug
Bovenaan