Aquarium "kast" wat zijn de mogelijkheden?


V

Vuvuzela

Guest
Ik ben een beetje ge�nspireerd door dit Topic en nu heb ik zelf ook een schetsje gemaakt:

385879_0_82_20131024_18.jpg


Zou dit kunnen? het design is een beetje gebaseerd op een billy kast van de ikea. Alleen deze kan maar 30kg dragen. Zou ik dit kunnen versterken dat het meer aan kan? of is het mogelijk dit zelf te maken van een of andere houtsoort? Al die vragen... Nu maar hopen op antwoorden.

(N.B. ik wil er guppen in of andere drukke visjes)

Mvg. Jorrit
 
Denk dat dit ontwerp niet zo geslaagt is.
Met boeken boven.
Boeken trekken vocht aan.

En, hoe wil jij de vissen voeren,en schoonmaken.
Zou e bak gaan lekken, en het loopt in de TV. dan is het?????......
 
Afgezien daarvan (wat terechte punten zijn van Bertus) denk ik dat door alles dat er in de kast zit de aandacht ontzettend afgeleid wordt van het aquarium, terwijl een aquarium het best tot zijn recht komt als blikvanger.
 
De lichtkap kan dan eventueel naar voren klappen, het plankje er voor, zodat ik er bij kan. Dat zou geen probleem zijn.
en als ik de boeken afgesloten maak. Met deurtjes er voor en zo. en de tv tja dat risico wil ik best lopen. ben goed verzekerd. ;-)

mvg. Jorrit

Instant edit, Ja dit is de binnenkant, ik wou overal deurtjes voor maken. dat het rustig oogt zeg maar.
 
+ Ik weet niet of je tekening min of meer op schaal is.

Maar als je kast 80cm breed is past er nauwelijks een aquarium in omdat de meeste 81cm zijn met kunstofrand.
En als je 1 vind van 80cm die erin past dan zal het zeer moeilijk hem op/af zijn plaats halen.
 
Aquarium wou ik op maat laten maken, bij veldhuis ofzo dus ook dat kan. ;)

en als hij eenmaal staat hoeft ie ook niet meer weg.
 
Je moet hem nog maken.
Past je de maten toch aan,dat alles past.
Ga je onder naar 100,en Boven naar 80.
Past de bak er zo in.

Je kunt alle kanten op.
Ook een knik geven,dat hij boven de tv rechtop gaat.
Of als een diabolo.

Schuinte beneden tot tv ,dan weer naar buiten.
 
641795_0_82_20131024_19.jpg


Zo dacht ik t van buiten.
 
Vuvuzela zei:
De lichtkap kan dan eventueel naar voren klappen, het plankje er voor, zodat ik er bij kan. Dat zou geen probleem zijn.

Licht kap 10 cm...dan kan je er toch niet goed bij voor onderhoud lijkt mij?...denk aan bodem schoonmaken enz
 
Dat kan ik beamen. Boven mijn Rio 125 zit zo'n 15 cm. ruimte en dat is erg weinig.
 
maak ik 'm 10 cm hoger. dan kan ik er wel bij. ;)
 
persoonlijk hou ik zelf van meer ruimte zodat je "lekker kunt werken" in je bak, mijn idee zal zijn om de kast aan beide kanten te verbreden, die stukken als boeken gedeelte gebruiken (opgestapelde vakken) ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel...ligt natuurlijk aan de ruimte die je hebt...
het boeken gedeelte boven weglaten...
 
Zal op het oog misschien mooi staan, maar heel erg onpraktisch met onderhoud.
 
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt:

zo iets:
387711_0_82_20131024_20.jpg
 
Moet tv en aqua wel gelijk van breedte zijn,he.
 
De tv komt op de plek waar ik tv heb geschreven, gewoon op een plank. met een schuifdeurtje er voor. de aqua kan ik precies op de kast aanpassen. Als ik 'm op maat bestel.

;)
 
ja klopt, misschien aan de andere kant ook...of heb je niet zoveel boeken ;)
Zou nog wel even over de hoogte nadenken, je zal alles qua via een trappetje moeten doen
 
Een tv en aquarium in een blikveld, is geen aanrader.
Je gaat naar allebei een beetje kijken.
 
Buiten dat is het gewoon onpraktisch, het is hoog steeds een opstapje.
 
Mondeo zei:
Een tv en aquarium in een blikveld, is geen aanrader.
Je gaat naar allebei een beetje kijken.

Hummm, Dit moet ik een beetje bijtreden en langs de andere kant tegenspreken ;)

Ik heb 10 jaar een groot aquarium(130x80x60)vlak naast onze tv staan gehad, wel dat was altijd zappen met je ogen, maar dan mis je ook niks en valt er sneller iets op.

Langs de andere kant, een tv boven of onder een aquarium zetten lijkt me geen goed idee ivm water verdampen.
 
doen we t niet. ;)
het was slechts een idee, ik moet een nieuwe kast voor mijn boeken en dacht ik maak er wat anders van.

heeft een van jullie een ander idee misschien?
 

Terug
Bovenaan