Aquarium inrichting ideeën.


Thomas.lam

Member
Lid geworden
11 juli 2020
Berichten
21
Leeftijd
23
Beste lezer,

Ik heb momenteel een 80 liter aquarium met 2 German blue rams (m/f), 4 volwassen guppen en 3 baby guppen, 5 kuhli loaches, twee amano garnalen.
Ik heb nu een extra aquarium van 35 liter.
Eigenlijk wil ik bij dit aqarium geen heater gebruiken maar op kamer temperatuur houden. Kan ik mijn guppen dan in dat aquarium doen? En welke vissen raden jullie aan om bij het 35 liter aquarium erbij te doen? En welke mooie vissen eventueel bij mijn 80 liter aquarium. Ik dacht aan bristlenose pleco... misschien dwarf/honey gourami.

Ik hoor ben erg benieuwd naar jullie mening! :)
 
Ancistrus wordt veel te groot voor een 80 literbak
Mijn grootste borstel is 16 cm en ik heb nog een whitefinn van ruim 10 cm die is nu iets meer dan een jaar oud

Geen verwarming met guppen kan, maar het nadeel is wel dat je flinke temperatuur schommelingen kunt krijgen en een graadje of 18 - 20 is wel de onderste voor guppen, wordt het kouder worden ze vanzelf slomer

35 liter (= ca. 20 tot 25 l netto) is wel echt klein, daar kan maar weinig in tenzij garnaaltjes ofzo, maar ook die doen het beter als het water wel constant blijft
 
guppen zonder verwarming kan wel maar ze moeten wel langzaam wennen
in een verwarmde bak doen ze het beter.

als je ze op kamertemperatuur wilt houden probeer dan met jonge vissen te starten
die kunnen veel beter tegen een dergelijke overgang dan volwassen exemplaren.
en voer spaarzaam bij lage temperatuur.
ze zullen erg langzaam groeien en niet zo mooi op kleur komen dan in een verwarmde bak
 

Terug
Bovenaan