Aquarium inrichten in 3d?


Pimg

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2021
Berichten
50
Hi allemaal,

Ik zit er over na te denken om een groter aquarium aan te schaffen of mijn huidige bak helemaal om te gooien.
Nu ben ik iemand die graag dingen visueel krijgt. En vandaar ook deze vraag.

Weet iemand of er een website/app/programma/tool is waarbij je een aquarium kan inrichten met planten, stenen etc om een goed beeld te kunnen krijgen van je aquarium?
Ik heb namelijk geen zin om allemaal decoratie in huis te halen om er vervolgens achter te komen dat ik het toch niet leuk vindt. Vooral in deze tijd waarin alles digitaal is hoop ik dat iemand hier iets voor heeft
 
Sommige LFS hebben een dojo staan; gewoon een bak zand met een metalen frame vaak waar je naar hartelust hardscape in kunt plaatsen om te kijken wat je leuk vindt. Enige andere dat ik kan bedenken is veel online naar voorbeelden zoeken / photoshoppen / zelf tekenen.
 
Sommige LFS hebben een dojo staan; gewoon een bak zand met een metalen frame vaak waar je naar hartelust hardscape in kunt plaatsen om te kijken wat je leuk vindt. Enige andere dat ik kan bedenken is veel online naar voorbeelden zoeken / photoshoppen / zelf tekenen.
Nou zo n zandbak hebben we hier niet bij de lfs en dat is jammer want anders kon ik daar de hele zaterdag zandkastelen bouwen :DD :DD
 
Sommige LFS hebben een dojo staan; gewoon een bak zand met een metalen frame vaak waar je naar hartelust hardscape in kunt plaatsen om te kijken wat je leuk vindt. Enige andere dat ik kan bedenken is veel online naar voorbeelden zoeken / photoshoppen / zelf tekenen.
Ik moet zeggen dat dat onwijs leuk klinkt en heel handig. Heb dit echter nog nooit gezien. Bij welke LFS kan dit? Misschien dat ik een keer reen ritje maak dan
 
Ik moet zeggen dat dat onwijs leuk klinkt en heel handig. Heb dit echter nog nooit gezien. Bij welke LFS kan dit? Misschien dat ik een keer reen ritje maak dan
Diebo in Nieuwegein sowieso; ik dácht Zoo&Zo in Ede ook, maar dat weet ik niet zeker (tijdje niet meer geweest al). Je kunt ook ff een paar bellen/mailen met de vraag wat de mogelijkheden tot 'proef-aquascapen' in de winkel zijn.
 
Ik ben zelf gewoon met karton gaan knutselen voor de opstart om een beetje een idee te krijgen.

WhatsApp Image 2021-02-06 at 16.26.33.jpeg


En daarna heb ik er digitaal nog wat verder aan geknutseld (zelf affinity photo voor gebruikt, maar kan natuurlijk met allerlei grafische programma's).

c304ecf8-8732-4456-bea3-7500d5ae637e.jpeg


En met dat in mijn achterhoofd uiteindelijk inrichtingsspul deels online besteld en deels uitgezocht bij de LFS. Dit is het geworden;
WhatsApp Image 2021-03-19 at 20.38.47.jpeg
 
Ik heb mijn bak ook zelf nagemaakt in karton en daar metselzand in gekiept. Werkt het beste, zo kun je met het daadwerkelijke materiaal aan de slag.
Een steen of stuk hout is in realiteit altijd anders dan wanneer je een tekenprogramma gebruikt.
 
Ik moet zeggen dat dat onwijs leuk klinkt en heel handig. Heb dit echter nog nooit gezien. Bij welke LFS kan dit? Misschien dat ik een keer reen ritje maak dan
De Maanvis in Nijmegen biedt dit ook aan. Je kunt daar ook in een zandbak lekker hardscapen!
 
Dat is wel een beetje hoe zoiets voor mij voelt hoor. Als een kind in het lichaam van een volwassen vent. :petjeaf:
 

Terug
Bovenaan