Aquarium in badkamer op muurtje


Jorinde

Well-known member
Lid geworden
21 juni 2013
Berichten
227
Omdat ons visbestand nog te groot is (overbevolking) en we een aantal van deze visjes liever willen houden, lijkt het ons een leuk idee om een langgerekt aquarium op het muurtje in de badkamer te zetten zodat ze daar in kunnen (als ik ze een voor een rustig kan vangen, want dit was eerder niet gelukt en moet anders planten en hout uit het aquarium verwijderen).
Googelen heeft nog niet veel opgelevert wat info betreft en waar je allemaal rekening mee moet houden.
Het zou dan op een houten verhoging waar marmer opgemetseld is komen, tegen de wand. Ong. 1 m lang of iets langer en 15 cm breed, en niet al te hoog of te zwaar.
Misschien een rare vorm maar het is nog maar een idee. (Ander idee is ook welkom).
Naar een muuraquarium hebben we ook al gekeken maar die brede grijze omlijsting vinden we niet zo.
Langwerpige, niet te hoge vormen zijn moeilijk te vinden, vraag me af met welke reden.

Of is een aquarium in een badkamer af te raden? (Er zit een raam en ventilator voor frisse lucht in, en is op het donkere noord/oosten zodat ze niet aldoor in de felle zon zitten).
 
Er zit een stopcontact aan de zijkant van het muurtje.
 
Het kan ook 20 cm zijn, maar ik dacht al zoiets ondanks dat het voor kleinblijvende vissen bedoeld is, maar wist het niet zeker.
 
Persoonlijk vind ik dat je het niet moet doen..ze maken niet voor niets die bakken groter dan dat jij wilt hebben.
Denk aan de diverse hoogtes van planten e.d.
En felle zon...wekt een enorme algengroei op...al met al..sonde van de moeite die je wilt gaan doen...het zou alleen maar uitdraaien op een teleurstelling.

Groetjes manfred
 

Terug
Bovenaan