Aquarium hout zinkt niet


S

Sander Wieringa

Guest
Welkom bij mijn probleem.
Ik heb dus onlangs een stuk hout gekocht en sindsdien in het water gelegd met gewichten erop, maar het wil niet zinken. Nu probeer ik er mooie stenen aan vast te maken, maar dat lukt ook niet want het aquarium-kit hecht niet aan het hout.

Nu is de vraag:
Zijn er nog oplossingen om het hout zinkend te krijgen?
En zo niet, hoe krijg ik mijn stenen zonder zichtbaar visdraad aan het hout vast?

In de bijlage staat een opzet van hoe ik van plan ben het neer te zetten.

WhatsApp Image 2018-01-03 at 12.14.16.jpeg
 
Hoelang heb je dat stuk want het kan soms wel even duren voordat het is ingewaterd. Ik bind er vaak dan een steen aan met visdraad om het op de bodem te houden.
 
Sorry, was even de matige kwaliteit van het hout van tegenwoordig vergeten.
Heeft weinig met kwaliteit te maken, hout en kokend water is gewoon geen goede combinatie.
Je kookt de cel structuur van het hout kapot, of je nu hout van €1 of €100 hebt.
Alleen versteend/gefossiliseerd hout zul je dat niet mee hebben, maar dat hoeft ook meestal niet eens in te wateren.
 
Thank you, al heb ik jaren en jaren gedaan met het hout dat ik om de zoveel tijd uitkookte.
 
Duurt inderdaad even, 2 á 3 weken in het water zetten, dan zuigt het zich vol met water en zinkt het als een baksteen naar de bodem. Zeker bij echt kienhout kan het even duren.
 

Terug
Bovenaan